Alfa Giulietta G430: „zelenáč“ od Marangoni

Italský producent pneumatik Marangoni představil poněkud nazelenalý tuning Alfy Giulietta s označením G430 iMove.

Při ladění modelu Alfa Romeo Giulietta 1750 Quadrifoglio Verde (tato modelová řada skončila na skvělém druhém místě při volbě Auta roku 2011) spojil Marangoni své síly s firmou TRC Italia. Nic si nenalhávejme, hlavním důvodem vzniku stroje G430 iMove je prezentace nové řady „ekologických“ pneumatik, jež by se měly na trhu objevit co nevidět.

Deklarovaná přívětivost k životnímu prostředí je v tomto případě podtrhnuta zelenou barvou těchto pneumatik. Výstavní model Giulietta G430 iMove je osazen sadou speciálních pneumatik o rozměru 235/35 R19 se směsí doplněnou speciálním pigmentem, který má být schopen za tmy zářit. Konstruktéři tohoto obutí se snažili vytvořit zcela novou směs s vysokým podílem silikonu, jež má minimalizovat valivé odpory, a tím se podílet na snížení spotřeby paliva. Pro tento případ byly použity devatenáctipalcové ráfky Barracuda Karizzma s černě lakovanými, tenkými rameny.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Stejně jako na předešlém konceptu Marangoni na bázi Alfy Romeo MiTo M430, také tentokrát se nechali pánové z firem MArangoni a TRC Italia po vzhledové stránce inspirovat modelem Ferrari F430. V tomto duchu se nese například nový přední nárazník s párem enormních, vstupů pro přívod vzduchu k chladičům a brzdám, zatímco při pohledu na zadní část vozu si všimneme robustního difuzoru z uhlíkových kompozitů. Celou optickou sadu završují prahové obklady a decentní střešní spoiler. Pod kapotou se nachází vylepšená jednotka 1750, jež dává zvláště díky přepracovanému turbodmychadlu výkon až 286 koní (210 kW), což je o nějakých 51 koní více než v sériovém naladění. Závěsy kol byly opatřeny nejen stavitelnými tlumiči KW, ale též posílenými silentbloky od stejného výrobce, světlá výška těmito modifikacemi klesla o 40 mm.

Sériová brzdová soustava byla vpředu nahrazena rýhovanými kompozitními kotouči Tarox B360 o průměru 330 mm. Interiér je čalouněn kombinací kůže a Alcantary a opatřen doplňky z uhlíkových kompozitů, přičemž ztvárnění sedadel a dveřních výplní má odkazovat na tradici skotského golfu. Jak se ale zdá, tento automobil bude pro golfistu jen těžko využitelný, protože do jeho kufru jen stěží vměstná sadu holí. Společnost TRC Italia slibuje, že všechny výše popsané prvky všem zájemcům o ladění Alfy Romeo Giulietta nabídne od příštího roku.

Výstavní model Romeo Giulietta 1750 Quadrifoglio Verde Marangoni G430 iMove se představí již na autosalonu v Boloni.  

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Alfa Giulietta G430 iMove
Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2008
Stav: 119 300 km
Cena: 130 000 Kč
Mini Clubman 1.598
Rok výroby: 2013
Stav: 95 052 km
Cena: 230 000 Kč
Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2003
Stav: 124 434 km
Cena: 70 000 Kč
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

dnes | Stanislav Kolman | 6 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků