Alfa 8C Spider: nejdražší vůz v historii značky

Alfa Romeo 8C Competizione v provedení Spider nabídne ještě větší porci sportovního švihu. Nyní víme, že i za ještě větší porci peněz.

Model 8C competizione patří mezi nepřekonatelné skvosty italského designu, jaké jsme obdivovali během celého dvacátého století, ale v uměleckých dílech a architektuře i během staletí předchozích. Není tajemstvím, že se koncern Fiat skrze alianci s Chryslerem konečně pokusí o velký návrat na americké trhy, tamní zákazníci přitom začínají šílet hlavně po vozech Alfa Romeo.

Pro zájemce z USA je proto životně důležitá nová informace o tom, že si budou moci pořídit i skvělý výrobek od Alfy, tedy otevřenou verzi typu 8C Competizione, označenou pochopitelně Spider. Jak kupé, tak i Spider vznikne v sérii striktně omezené na 500 kusů, přičemž jen 35 vozů bude určeno pro kontinent za Velkou louží. Zde se bude prodávat za 299 000 dolarů, což z tohoto modelu dělá zřejmě nejdražší Alfu všech dob. Dodávky začnou v lednu příštího roku a měly by účinně připravit půdu pro velkolepý návrat vozů koncernu Fiat.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Vozy Alfa Romeo 8C Competizione se vyrábí v italské Modeně a sdílí své mechanické části se sesterským Maserati Granturismem. O dostatečné jízdní zážitky se stará vidlicový osmiválec s objemem 4,7 l, jenž dosahuje výkonu 450 koní (335 kW) při 7 000 ot./min. Tato pohonná jednotka je doplněna automatickou šestistupňovou převodovou skříní s možností manuálního řazení páčkami pod volantem (uložena je u zadní nápravy dle koncepce transaxle) a samosvorným diferenciálem zadní poháněné nápravy.

Podle některých disponuje tato Alfa brzdami, které údajně svoí účinností nesnesou v rámci dané kategorie srovnání. Za dvacetipalcovými litými ráfky se skrývají uhlíkokeramické kotouče Brembo o průměru 380 mm vpředu a 360 mm vzadu. Pro zvýšení bezpečnosti spolupracují se stabilzačním a protiprokluzovým systémem VDC.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Příští rok Alfa Romeo oslaví sté výročí svého založení a k této příležitosti připraví vysokovýkonné provedení kupé 8C Competizione s doplňkovým označením GTA. Vyrobena bude stovka těchto uzavřených vozů, ale je docela možné, že několik dalších může vycházet právě ze Spideru.  

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Alfa Romeo 8C Competizione
Chrysler Grand Voyager 2.776
Rok výroby: 2007
Stav: 108 338 km
Cena: 119 000 Kč
Chrysler PT Cruiser 2.148
Rok výroby: 2004
Stav: 115 028 km
Cena: 53 000 Kč
Fiat 500 L 1.368
Rok výroby: 2015
Stav: 4 759 km
Cena: 280 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků