Alfa 8C Spider: nejdražší vůz v historii značky

Alfa Romeo 8C Competizione v provedení Spider nabídne ještě větší porci sportovního švihu. Nyní víme, že i za ještě větší porci peněz.

Model 8C competizione patří mezi nepřekonatelné skvosty italského designu, jaké jsme obdivovali během celého dvacátého století, ale v uměleckých dílech a architektuře i během staletí předchozích. Není tajemstvím, že se koncern Fiat skrze alianci s Chryslerem konečně pokusí o velký návrat na americké trhy, tamní zákazníci přitom začínají šílet hlavně po vozech Alfa Romeo.

Pro zájemce z USA je proto životně důležitá nová informace o tom, že si budou moci pořídit i skvělý výrobek od Alfy, tedy otevřenou verzi typu 8C Competizione, označenou pochopitelně Spider. Jak kupé, tak i Spider vznikne v sérii striktně omezené na 500 kusů, přičemž jen 35 vozů bude určeno pro kontinent za Velkou louží. Zde se bude prodávat za 299 000 dolarů, což z tohoto modelu dělá zřejmě nejdražší Alfu všech dob. Dodávky začnou v lednu příštího roku a měly by účinně připravit půdu pro velkolepý návrat vozů koncernu Fiat.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Vozy Alfa Romeo 8C Competizione se vyrábí v italské Modeně a sdílí své mechanické části se sesterským Maserati Granturismem. O dostatečné jízdní zážitky se stará vidlicový osmiválec s objemem 4,7 l, jenž dosahuje výkonu 450 koní (335 kW) při 7 000 ot./min. Tato pohonná jednotka je doplněna automatickou šestistupňovou převodovou skříní s možností manuálního řazení páčkami pod volantem (uložena je u zadní nápravy dle koncepce transaxle) a samosvorným diferenciálem zadní poháněné nápravy.

Podle některých disponuje tato Alfa brzdami, které údajně svoí účinností nesnesou v rámci dané kategorie srovnání. Za dvacetipalcovými litými ráfky se skrývají uhlíkokeramické kotouče Brembo o průměru 380 mm vpředu a 360 mm vzadu. Pro zvýšení bezpečnosti spolupracují se stabilzačním a protiprokluzovým systémem VDC.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Příští rok Alfa Romeo oslaví sté výročí svého založení a k této příležitosti připraví vysokovýkonné provedení kupé 8C Competizione s doplňkovým označením GTA. Vyrobena bude stovka těchto uzavřených vozů, ale je docela možné, že několik dalších může vycházet právě ze Spideru.  

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Alfa Romeo 8C Competizione
Fiat Punto 1.242
Rok výroby: 2006
Stav: 161 810 km
Cena: 40 000 Kč
Fiat 500 L 1.368
Rok výroby: 2015
Stav: 4 759 km
Cena: 289 000 Kč
Fiat 500 1.198
Rok výroby: 2008
Stav: 55 088 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 67 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků