Akumulátory moderních aut selhávají čtyřikrát častěji než před 17 lety

Nároky na autobaterie rostou a řidiči zanedbávají jejich údržbu, kterou přitom vyžadují i ty takzvaně „bezúdržbové“. Upozornil na to německý ADAC.

Nejčastější příčinou výjezdů k nepojízdným vozům na německých silnicích je porucha autobaterie. Vyplývá to z dlouhodobých statistik německého autoklubu ADAC, na které před příchodem zimy opětovně upozornil Auto Bild.

Jen v roce 2012 zaznamenala asistenční služba autoklubu 685 751 poruch tohoto druhu. Selhání autobaterie je tak čtyřikrát pravděpodobnější než v roce 1996. Akumulátory se sice neustále zdokonalují, nároky na ně kladené však stoupají ještě rychleji.

Zajímavosti | Byznys | Audi | Názory | Audi A6

ADAC: Nejspokojenější zákazníky má Audi A6, na chvostu je Fiat

„Kvalita autobaterií se v posledních letech sice obecně zlepšila, ale požadavky na ně jsou daleko vyšší,“ řekl Helmut Schmaler z ADAC. „Jedná se například o počet komfortních spotřebičů ve vozech nebo o vyšší podíl popojíždění v hustém městském provozu.“

Podle Schmalera ale za častějšími závadami autobaterií stojí i skutečnost, že jsou označovány jako bezúdržbové. Tím se přitom míní, že akumulátor nevyžaduje pravidelné doplňování destilované vody. Nelze z toho vyvozovat, že řidič na něj může zcela zapomenout, ale přesně to většina z nich dělá. 

Život řidiče | Bezpečnost | Technika | Volkswagen | Volkswagen Passat

ADAC: Nejméně řidiče rozptyluje VW Passat, nejvíce Citroen DS5

„Kdo jezdí v zimě častěji na krátké trasy, měl by napětí bezúdržbového akumulátoru pravidelně kontrolovat a v případě potřeby ho dobít,“ radí Schmaler. 

Zcela bez komplikací není ani pořízení nové autobaterie. Pokud je dlouho na skladě a obchodník ji pravidelně nenabíjí, ztrácí svoje původní vlastnosti a bude mít kratší životnost.

Dobíjíte akumulátor preventivně, nebo se jím zabýváte, až když auto začne špatně startovat? Napište nám do diskuze.

Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 74 258 km
Cena: 759 000 Kč
Audi A3 1.968
Rok výroby: 2003
Stav: 133 268 km
Cena: 70 000 Kč
Audi A6 2.698
Rok výroby: 2006
Stav: 188 530 km
Cena: 174 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 68 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků