Aktualizováno: Proč je na Pražském okruhu omezení na 60 km/h

Pokud jste jeli tento nebo minulý týden po nejnovější části Pražského okruhu, patrně jste si všimli omezení v tunelech, kde se teď musí jezdit 60 km/h, přestože se tam nic neděje. Ptáte se, proč tomu tak je?

Aktualizováno 12.8. 2016: ŘSD dodatečně uvedlo, že omezení na 60 km/h bude v tunelech na Pražském okruhu do 19. srpna. Co se konkrétních prací v tunelech týká, nejprve jsme poslali následující dotaz „Z jakého důvodu tedy byla rychlost snížena, případně jak dlouho ještě bude platit toto omezení?“. Odpověď zněla „V tunelech probíhá modernizace kamerového systému (cca 14 dní), rychlost je snížena z důvodu bezpečnosti.“ 

Zaslali jsme tedy upřesňující dotaz. „Co konkrétně se v tom tunelu tedy děje? Jestli se tam budou pohybovat nějací technici, nebo zkrátka co taková modernizace obnáší?“. Aktuální odpověď z ŘSD je „Snížení rychlosti potrvá do 19. 8. Jedná se o údržbu a modernizaci kamerového systému.

Zdá se, že s podrobnějším popisem konkrétních prací na modernizaci kamerového systému je nějaký problém...


Nejnovější část Pražského okruhu spojující dálnice D1 a D5 je prostě smolná. Chvíli sice fungovala jako normální dálnice, ale pak se začal řešit hluk a problémy s proplacením stavby ze strany EU. Nejprve přišlo menší omezení na 100 km/h, které se postupně rozrostlo na hodně dlouhý úsek, takže se teď nesmí jet více než 100 km/h v podstatě na celé této části okruhu. 

Zajímavosti | Život řidiče

70 km/h na Pražském okruhu je realitou, úsek s rychlostí 100 km/h je delší

Zmíněná část Pražského okruhu obsahuje také dva tunely - Lochkov a Cholupice. Když jsme tam minulý týden náhodou projížděli, zaujala nás značka hlásající omezení provozu. Očekávali jsme proto uzavřený jízdní pruh, lidi pohybující se v tunelu, odstavené vozidlo, prostě nějakou překážku. Nic takového jsme ale nepotkali. Jedinou změnou bylo omezení rychlosti. Z původních 80 km/h se teď stalo 60 km/h. Možná jenom nějaká krátkodobá záležitost? Nikoliv. I den poté byla situace stejná a vlastně toto platí ještě dnes.

Proč je zde tedy snížená rychlost tak, že se řidiči musí už vyloženě ploužit velkými tunely, kde mimochodem najdete ve stoupání dokonce tři jízdní pruhy? Odpověď by mohlo znát ŘSD, tak jsme vznesli dotaz a odpověď skutečně dorazila, i když poměrně stručná. 

Život řidiče

Na pražském okruhu se kvůli hluku omezí rychlost až na 70 km/h

Vy asi tušíte, co to bude za důvod a zřejmě budete mít pravdu. Je to přece kvůli bezpečnosti. Tiskový mluvčí ŘSD nám doslova napsal: „V tunelech probíhá modernizace kamerového systému (cca 14 dní), rychlost je snížena z důvodu bezpečnosti.

Chtěli jsme znát více podrobností. Zejména to, co tedy přesně obnáší taková modernizace kamerového systému, vzhledem k tomu, že se v tunelu nikdo nepohybuje a ani se tam nevyskytuje žádná překážka a také nás zajímalo, od kdy přesně toto omezení platí a hlavně kdy skončí. Jenže ŘSD ani po šesti dnech a jedné urgenci na toto odpověď nenabídlo. 

Život řidiče | Bezpečnost | Názory

Riziková mapa ukazuje smysl měření rychlosti (nejen) na dálnicích

Na přiloženém videu (omluvte kvalitu, kamera si s tmavým prostředím moc rady nevěděla) si můžete prohlédnout, jak to v tunelech vypadá, respektive jak pilně se zde modernizuje kamerový systém. 

Zábavná je na tom především skutečnost, že celá tahle nejnovější část okruhu měří od D1 po napojení ulice K Barrandovu zhruba 22 kilometrů. Když nebudeme počítat omezení na 100 km/h nad Radotínem, které zde bylo od začátku, pak se aktuálně nějaká nová dodatečná omezení týkají plných dvaceti kilometrů. A to zkrátka potěší. 

Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 144 257 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2005
Stav: 140 036 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.4
Rok výroby: 2009
Stav: 116 657 km
Cena: 140 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 67 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků