Aktualizováno: Proč je na Pražském okruhu omezení na 60 km/h

Pokud jste jeli tento nebo minulý týden po nejnovější části Pražského okruhu, patrně jste si všimli omezení v tunelech, kde se teď musí jezdit 60 km/h, přestože se tam nic neděje. Ptáte se, proč tomu tak je?

Aktualizováno 12.8. 2016: ŘSD dodatečně uvedlo, že omezení na 60 km/h bude v tunelech na Pražském okruhu do 19. srpna. Co se konkrétních prací v tunelech týká, nejprve jsme poslali následující dotaz „Z jakého důvodu tedy byla rychlost snížena, případně jak dlouho ještě bude platit toto omezení?“. Odpověď zněla „V tunelech probíhá modernizace kamerového systému (cca 14 dní), rychlost je snížena z důvodu bezpečnosti.“ 

Zaslali jsme tedy upřesňující dotaz. „Co konkrétně se v tom tunelu tedy děje? Jestli se tam budou pohybovat nějací technici, nebo zkrátka co taková modernizace obnáší?“. Aktuální odpověď z ŘSD je „Snížení rychlosti potrvá do 19. 8. Jedná se o údržbu a modernizaci kamerového systému.

Zdá se, že s podrobnějším popisem konkrétních prací na modernizaci kamerového systému je nějaký problém...


Nejnovější část Pražského okruhu spojující dálnice D1 a D5 je prostě smolná. Chvíli sice fungovala jako normální dálnice, ale pak se začal řešit hluk a problémy s proplacením stavby ze strany EU. Nejprve přišlo menší omezení na 100 km/h, které se postupně rozrostlo na hodně dlouhý úsek, takže se teď nesmí jet více než 100 km/h v podstatě na celé této části okruhu. 

Zajímavosti | Život řidiče

70 km/h na Pražském okruhu je realitou, úsek s rychlostí 100 km/h je delší

Zmíněná část Pražského okruhu obsahuje také dva tunely - Lochkov a Cholupice. Když jsme tam minulý týden náhodou projížděli, zaujala nás značka hlásající omezení provozu. Očekávali jsme proto uzavřený jízdní pruh, lidi pohybující se v tunelu, odstavené vozidlo, prostě nějakou překážku. Nic takového jsme ale nepotkali. Jedinou změnou bylo omezení rychlosti. Z původních 80 km/h se teď stalo 60 km/h. Možná jenom nějaká krátkodobá záležitost? Nikoliv. I den poté byla situace stejná a vlastně toto platí ještě dnes.

Proč je zde tedy snížená rychlost tak, že se řidiči musí už vyloženě ploužit velkými tunely, kde mimochodem najdete ve stoupání dokonce tři jízdní pruhy? Odpověď by mohlo znát ŘSD, tak jsme vznesli dotaz a odpověď skutečně dorazila, i když poměrně stručná. 

Život řidiče

Na pražském okruhu se kvůli hluku omezí rychlost až na 70 km/h

Vy asi tušíte, co to bude za důvod a zřejmě budete mít pravdu. Je to přece kvůli bezpečnosti. Tiskový mluvčí ŘSD nám doslova napsal: „V tunelech probíhá modernizace kamerového systému (cca 14 dní), rychlost je snížena z důvodu bezpečnosti.

Chtěli jsme znát více podrobností. Zejména to, co tedy přesně obnáší taková modernizace kamerového systému, vzhledem k tomu, že se v tunelu nikdo nepohybuje a ani se tam nevyskytuje žádná překážka a také nás zajímalo, od kdy přesně toto omezení platí a hlavně kdy skončí. Jenže ŘSD ani po šesti dnech a jedné urgenci na toto odpověď nenabídlo. 

Bezpečnost | Život řidiče | Názory

Riziková mapa ukazuje smysl měření rychlosti (nejen) na dálnicích

Na přiloženém videu (omluvte kvalitu, kamera si s tmavým prostředím moc rady nevěděla) si můžete prohlédnout, jak to v tunelech vypadá, respektive jak pilně se zde modernizuje kamerový systém. 

Zábavná je na tom především skutečnost, že celá tahle nejnovější část okruhu měří od D1 po napojení ulice K Barrandovu zhruba 22 kilometrů. Když nebudeme počítat omezení na 100 km/h nad Radotínem, které zde bylo od začátku, pak se aktuálně nějaká nová dodatečná omezení týkají plných dvaceti kilometrů. A to zkrátka potěší. 

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

dnes | Jiří Švamberk | 11 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků