Akcelometr ukáže na řidiče, kteří plýtvají firemním palivem

Kdo byl zvyklý si s firemním autem trochu „zazávodit“, nebo si liboval v agresívní jízdě, může na svou libůstku zřejmě brzy zapomenout. Společnost HI Software Development vyvinula akcelometr, který ohodnotí styl jednotlivých řidičů a jejich nadřízeným podá informaci, kdo z nich jezdí tak, že zbytečně plýtvá stále dražším palivem.

Smyslem nasazení speciálního elektronického zařízení je snížení nákladů na provoz vozového parku a zamezení nelegálním jízdám nebo únikům pohonných hmot. „Akcelometr bude skrytě namontovaný pod palubní deskou a změří zrychlení všemi směry. Díky tomu dispečink zjistí, jak často řidič vybočil ze správného směru, třeba i do vedlejšího pruhu. Právě z toho se dá o agresívním řízení vyčíst nejvíc,“ řekl AutoRevue.cz Tomáš Hoplíček, jednatel společnosti HI Software Development, která je provozovatelem služby Webdispečink.

Klepněte pro větší obrázek
Varianta akcelometru určená pro skrytou montáž ve vozidle

Přístroj, který firma hodlá představit v závěru roku, bude součástí již užívaných elektronických knih jízd, do nichž se po dvou stech metrech ukládají informace o aktuální rychlosti, směru, poloze a času. K tomu navíc přibudou nové údaje a všechny zprávy budou průběžně odcházet na server.

„Vedoucí autoprovozu budou mít podle získaných údajů v ruce argument, jímž mohou přinutit řidiče, aby změnili své chování na silnici, jezdili s „lehčí nohou“ na plynu a přestali plýtvat palivem. Hodně lidí si myslí, že jsou skvělí šoféři, ale přitom spotřeba jejich vozů převyšuje hranici, kterou potvrzuje praxe. Když se všechno propočítá, mohou na tom firmy ušetřit,“ pokračuje Hoplíček.

Obdoba píchaček

„Je to svým způsobem i kontrola pracovní doby. Ten kdo chodí ráno přes bránu do fabriky, musí obvykle použít píchačku, ale o řidičích, kteří jsou s auty na cestách, se neví, jak dodržují vymezený čas. Když budou mít ve voze zařízení s akcelometrem, jednotka přesně zaznamená, kdy služebně vyjeli a začali pracovat. Je to jen obdoba píchaček, které jsou u nás běžné,“ vysvětluje jednatel.

„Zároveň bude možné pohlídat, jestli se auto pohnulo, když nebylo nastartované. Tím se dá třeba zjistit, že ho někdo odtahuje. Přístroj na to umí zareagovat a vyšle alarmovou zprávu. Zadavatel si jen určí, na které telefonní číslo mu mají takové informace přicházet,“ dodává Hoplíček.

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2006
Stav: 169 839 km
Cena: 60 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

včera | Radek Pecák | 7 příspěvků
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

21.  2.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků