Aisin: nová osmistupňová převodovka už příští rok

Nejen automobilky představují během pařížského autosalonu více či méně zajímavé novinky, stánek má ve Francii také společnosti Aisin, která prezentuje své produkty v čele s celou řadou automatických převodovek počínaje malým čtyřstupňovým automatem a hybridními převodovkami konče.

Technika

ZF: devítistupňová převodovka je realitou

Za zmínku ovšem stojí první příčná osmistupňová převodovka, která váží 96 kilogramů a která zvládne točivý moment až 350 Nm. Převodové poměry začínají na 5,2 pro první rychlostní stupeň a končí u 0,685 pro osmý rychlostní stupeň (zpátečka má hodnotu 4,254). Jak nám řekli zástupci této společnosti přímo v Paříži, už příští rok přijde do prodeje první sériově vyráběný automobil, který bude tuto převodovku používat. Který to bude, to podle očekávání odmítli upřesnit. Jako příklad Aisin uvádí osobní vůz s benzinovým šestiválcovým motorem o objemu 3,5 litru. 

Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2006
Stav: 169 839 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 152 211 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků