Airbus Helicopters a Peugeot Design Lab spolu vytvořily design vrtulníku H160

Airbus Helicopters představuje na „Dubajské airshow“, která se koná od 8 do 12. listopadu, nový civilní vrtulník H160. První plány designu exteriéru vrtulníku vypracoval tým centra Peugeot Design Lab a pak je převzalo, vyvinulo a finalizovalo oddělení pro design interiéru společnosti Airbus Helicopters. Plynulé a dynamické linie prozrazují vizuální identitu vrtulníků této značky a představují generační skok, který vrtulník H160 ztělesňuje.

Dubajskou airshow, která se koná jednou za dva roky a je věnována vrtulníkům, zhlédlo v roce 2013 celkem 60 000 návštěvníků. Společnost Airbus Helicopters zde letos představuje svůj nový civilní vrtulník střední nosnosti, který se dostane na trh v roce 2016: H160. Tento univerzální model je navržen tak, aby dokázal plnit různé úkoly: spojení pro personál těžebních plošin, účely veřejné služby, zásahy zdravotnické záchranné služby, pobřežní dohled i soukromé a podnikatelské cesty.

Na designu vrtulníku H160 (známého dříve jako projekt X4) začali pracovat designéři Peugeot Design Lab v rámci designérské soutěže, která ukázala záměr společnosti Airbus Helicopters otevřít se novým vlivům a vytvořit nové měřítko v oblasti designu. Tým designérů Airbus Helicopters poté na projektu několik měsíců pracoval. Výsledkem jejich úsilí je vrtulník, který se představuje na letošním ročníku.

„Použili jsme původní styl, který navrhlo studio Peugeot Design Lab, a dodali jsme stroji silnou osobnost dokonale symbolizující hodnoty inovací, výkonnosti a emocí, které jsou vrtulníku H160 vlastní. Na základě studie Peugeot Design Lab jsme vyvinuli stroj, který okamžitě dokáže upoutat pozornost provozovatelů letecké dopravy i široké veřejnosti. Design se stal pro program H160, jehož cílem je zanechat silný dojem jak svou jedinečnou osobností, tak svou výkonností, klíčovou prioritou,“ prohlásil Guillaume Chielens, manažer odpovědný za styl a design ve společnosti Airbus Helicopters.

Futuristický tvar vrtulníku H160 podtrhují i protáhlá okna. Jeho styl nabízí aktualizovanou verzi vrtulníku předchozí generace s označením Dauphin, jehož charakteristická příď zde byla zmodernizována. Z plynulých elegantních linií vrtulníku H160 čiší efektivnost a tichý provoz stroje, kterého bylo dosaženo pomocí řady inovací, jako je kostra z kompozitních materiálů, dvojplošníkový stabilizátor, nakloněný ocasní rotor, listy „Blue Edge“ atd.

„Peugeot Design Lab prokázal svou účastí na koncepci designu exteriéru vrtulníku H160 schopnost podílet se na složitých technologických projektech,“ vysvětlil Cathal Loughnane, ředitel studia typu Global Brand Peugeot. To od svého založení v roce 2012 pracovalo pro celou řadu zákazníků: Dassault Aviation, Alstom, Bombardier, Leclerc, skupina SEB, Quechua atd. Jedním z posledních projektů je Foodtruck PEUGEOT, Le Bistrot du Lion.

Peugeot 407 2.7
Rok výroby: 2009
Stav: 114 003 km
Cena: 140 000 Kč
Peugeot 307 2
Rok výroby: 2004
Stav: 125 235 km
Cena: 40 000 Kč
Peugeot 308 1.56
Rok výroby: 2012
Stav: 84 078 km
Cena: 135 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 26 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků