Airbus Helicopters a Peugeot Design Lab spolu vytvořily design vrtulníku H160

Airbus Helicopters představuje na „Dubajské airshow“, která se koná od 8 do 12. listopadu, nový civilní vrtulník H160. První plány designu exteriéru vrtulníku vypracoval tým centra Peugeot Design Lab a pak je převzalo, vyvinulo a finalizovalo oddělení pro design interiéru společnosti Airbus Helicopters. Plynulé a dynamické linie prozrazují vizuální identitu vrtulníků této značky a představují generační skok, který vrtulník H160 ztělesňuje.

Dubajskou airshow, která se koná jednou za dva roky a je věnována vrtulníkům, zhlédlo v roce 2013 celkem 60 000 návštěvníků. Společnost Airbus Helicopters zde letos představuje svůj nový civilní vrtulník střední nosnosti, který se dostane na trh v roce 2016: H160. Tento univerzální model je navržen tak, aby dokázal plnit různé úkoly: spojení pro personál těžebních plošin, účely veřejné služby, zásahy zdravotnické záchranné služby, pobřežní dohled i soukromé a podnikatelské cesty.

Na designu vrtulníku H160 (známého dříve jako projekt X4) začali pracovat designéři Peugeot Design Lab v rámci designérské soutěže, která ukázala záměr společnosti Airbus Helicopters otevřít se novým vlivům a vytvořit nové měřítko v oblasti designu. Tým designérů Airbus Helicopters poté na projektu několik měsíců pracoval. Výsledkem jejich úsilí je vrtulník, který se představuje na letošním ročníku.

„Použili jsme původní styl, který navrhlo studio Peugeot Design Lab, a dodali jsme stroji silnou osobnost dokonale symbolizující hodnoty inovací, výkonnosti a emocí, které jsou vrtulníku H160 vlastní. Na základě studie Peugeot Design Lab jsme vyvinuli stroj, který okamžitě dokáže upoutat pozornost provozovatelů letecké dopravy i široké veřejnosti. Design se stal pro program H160, jehož cílem je zanechat silný dojem jak svou jedinečnou osobností, tak svou výkonností, klíčovou prioritou,“ prohlásil Guillaume Chielens, manažer odpovědný za styl a design ve společnosti Airbus Helicopters.

Futuristický tvar vrtulníku H160 podtrhují i protáhlá okna. Jeho styl nabízí aktualizovanou verzi vrtulníku předchozí generace s označením Dauphin, jehož charakteristická příď zde byla zmodernizována. Z plynulých elegantních linií vrtulníku H160 čiší efektivnost a tichý provoz stroje, kterého bylo dosaženo pomocí řady inovací, jako je kostra z kompozitních materiálů, dvojplošníkový stabilizátor, nakloněný ocasní rotor, listy „Blue Edge“ atd.

„Peugeot Design Lab prokázal svou účastí na koncepci designu exteriéru vrtulníku H160 schopnost podílet se na složitých technologických projektech,“ vysvětlil Cathal Loughnane, ředitel studia typu Global Brand Peugeot. To od svého založení v roce 2012 pracovalo pro celou řadu zákazníků: Dassault Aviation, Alstom, Bombardier, Leclerc, skupina SEB, Quechua atd. Jedním z posledních projektů je Foodtruck PEUGEOT, Le Bistrot du Lion.

Peugeot 5008 1.56
Rok výroby: 2013
Stav: 138 942 km
Cena: 179 000 Kč
Peugeot 308 1.56
Rok výroby: 2012
Stav: 128 191 km
Cena: 125 000 Kč
Peugeot 308 1.56
Rok výroby: 2013
Stav: 130 234 km
Cena: 140 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

včera | Milan Lažanský | 21 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

včera | Stanislav Kolman | 15 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků