Airbagy Takata jsou největší svolávací akcí v dějinách automobilismu

Jen v USA musí do servisů celkem 34 milionů aut, která mohou mít vadný airbag Takata. Miliony aut s bezpečnostními vaky od tohoto výrobce ale jezdí i jinde po celém světě.

Nejprve to vypadalo jako menší problém. Pár airbagů explodovalo příliš rychle a tím se uvolnily i menší ocelové nebo plastové úlomky. Vypadalo to, že se provede menší svolávací akce na pár destítek tisíc aut a bude po problému. Ale pak začali umírat lidé...

Bezpečnost | Život řidiče | Příslušenství

Podívejte se, jak velký problém jsou vadné airbagy Takata

Japonský výrobce airbagů Takata se tak zřejmě zapíše do historie jako společnost, která způsobila největší svolávací akci v dějinách automobilismu. Americký úřad pro bezpečnost silničního provozu NHTSA nyní potvrdil nález vadných airbagů v dalších autech a rozšířil varování na celkem 34 milionů vozů!

A to prosím jen ve Spojených státech, další miliony aut s airbagy Takata jezdí po celém světě. Nejvíce postiženým výrobcem je Honda, u které se jen první vlna svolávací akce týkala skoro šesti milionů aut. Stovky tisíc vadných airbagů má ale třeba BMW řady 3 E46, vozy Mazda, Toyota, Ford Mustang a desítky dalších modelů.

Bezpečnost | Zajímavosti | Americká auta | Byznys

Svolávací akce: Každé páté auto muselo letos v USA do servisu

Už se aspoň ví, v čem je přesně problém. Vyšetřování odhalilo, že jednotky airbagů Takata jsou citlivé na vlhkost a prudké změny teploty. Pokud je jednotka vystavena dlouhodobě takovým podmínkám, dochází ne k postupnému rozpínání plynů nafukujících airbag, ale rovnou k explozi hnacího plynu. Výbuch následně roztrhne kovovou nádržku plynu a úlomky pak mohou zranit nebo usmrtit cestující ve voze.

Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 152 211 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Focus 1.6
Rok výroby: 2007
Stav: 162 312 km
Cena: 65 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2004
Stav: 146 554 km
Cena: 40 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků