AGC uvedlo největší panoramatické autosklo měnící barvu, vyrábí se v Chudeřicích

Také na vás panoramatickým sklem auta svítí příliš slunce? Je vám příliš horko a musíte proto naplno pouštět klimatizaci? To už je minulost. Na letošním autosalonu v Paříži společnost AGC Automotive Europe, součást skupiny AGC, představila dosud největší panoramatické sklo WONDERLITETM, které se automaticky zesvětlí nebo naopak ztmavne. Prozatím jej najdete v novém modelu Mercedes-Benz S-Class Coupé. Sklo vyvíjela a vyrábí společnost AGC Automotive Czech v Chudeřicích na Teplicku.

„Tato inovace perfektně zapadá do naší strategie vyvíjet a vyrábět pro automobilky skla s velmi vysokou přidanou hodnotou,“ uvedl k novince generální ředitel AGC Automotive Europe Jean-Marc Meunier.

Revoluční sklo se vyvíjelo a také vyrábí nedaleko severočeských Teplic, v chudeřickém závodě AGC Automotive Czech, největším podniku na výrobu automobilových skel ve střední Evropě. „Šlo o dlouhodobý a velmi náročný projekt, který naši lidé velmi dobře zvládli od přípravy, přes vývoj až po samotnou výrobu. Věřím, že nám opět o něco více otevře dveře k dalším novým a zajímavým zakázkám pro špičkové vozy,“ uvedl Jiří Markuci, generální ředitel AGC Automotive Czech.

Třikrát větší, komfort a vysoká ochrana cestujících

Sklo AGC WONDERLITETM je třikrát větší než běžná, doposud vyráběná panoramatická skla, která mění barvu v závislosti na intenzitě venkovního světla. Při zachování unikátního pocitu z velké panoramatické plochy toto sklo přináší zvýšení světelného komfortu pro cestující uvnitř vozu a úspory energie, především díky menšímu používání klimatizace.

Vysoké míry ochrany proti UV a IR záření AGC Automotive dosáhla speciální povrchovou úpravou. Sklo tak zabraňuje průniku škodlivého ultrafialového i infračerveného záření i při transparentním režimu.

AGC Automotive Czech, která je součástí největšího evropského výrobce skel, skupiny AGC, dodává automobilová skla pro všechny velké světové automobilky, jako jsou značky koncernů Volkswagen, Mercedes, BMW, Škoda, GM, FORD, Renault, Toyota, Peugeot, Citroën, Suzuki, Fiat a další. 

Mercedes Vito 2.148
Rok výroby: 2007
Stav: 201 363 km
Cena: 140 000 Kč
Mercedes GLK 2.987
Rok výroby: 2008
Stav: 148 800 km
Cena: 399 000 Kč
Mercedes Vito 2.143
Rok výroby: 2011
Stav: 191 508 km
Cena: 191 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 67 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků