Aféra Dieselgate zavedla ve vývoji Škody třísměnný provoz, říká Hrdlička

70 komentářů

Kuk Vykuk
26. prosince • 19:39

A hele, podvodnící se nás snaží dojmout dojemným příběhem o tom co jim jejich podvod způsobil a jak strašně teď makaj, aby všechno co podělali a na co se přišlo, dohnali a bylo to zase fajn :-D:-D:-D
Pán vo to napsal dokonce knížku. No považte. :-D
Jak dojemné. Určitě se jim dobře usíná s pohledem na jejich děti, který vdechujou to zvýšený množstvý sraček z jejich podvodnejch motorů. Dobrou prací za zdravý načich dětí. Potkáme se na dětský onkologii... 3-[3-[3-[

Belzebub
19. prosince • 23:14

směnný provoz ve vývoji? Takže se už nebudou trhat rozvody? Už to nebude žrát tolik oleje? Už nebude KAT chlazen bohatou směsí? Už nepůjde motor utahat po 150tkm? Už bude auto směrově stabilní? ....proč vám jen nějak nevěřím:-D:-D:-D

JirkaK
20. prosince • 4:26

Nó asi to tak bude. Každý kdo si někdy zkusil pár nočních směn, dobře ví co se v hlavě po půlnoci děje. Auto vyrobené o noční směně bych si dobrovolně nekoupil a co chtějí pánové z vývoje nad ránem vymýšlet, když má tou dobou každej v hlavě vyhoukáno a je rád že neusne vestoje, to by mě taky zajímalo. Možná další variantu rozvodů pro TSI......

Josef
20. prosince • 22:21

Kdepak, každý den jen jedna směna, ale střídají se tři vývojové směny. Aby to, co jeden den "vymyslí", mohli dva dny rozdýchávat... Mají zkušenosti z dřívějška z vývoje HTP, kdy každá směna vyvíjela jeden válec, ale nějak zapomněli na čtvrtou směnu pro vývoj řetězových rozvodů... Teprve u TSI to asi ta čtvrtá směna dotáhla úspěšně do konce (po řadě let)...:-) No, občas se u koncernu VW podaří udělat pořádný motor hned na poprvé i v jedné směně...;-)

DDT
19. prosince • 23:08

jo jo, čech hrdlička, kterej vymýšlel železo pro 1.2htp a 1.2tsi, v životě neřešil ani jeden diesel, notabene sw pro všechny motory dodává vždy externí firna, může za to, že američan má problém s tdi... ...závistiví ubožáci sedlající kie, hjundaje a jiné sráče, si s chutí nejvíc kopnou...

DDT
19. prosince • 23:10

http://www.autoforum.cz/fascinace/chcete-opravdu-... ...
ovšem takto stupidní závody s kouřícím dieselem jsou v americe ok...

qwertz
20. prosince • 8:42

Podezirat Americke zakony z ekologie nebo ochranny zdravi je naivni. O ty tam jde vzdy az na poslednim miste. Vyvoj dieselu je tam nekolik let za evropou, takze neni tezke si domyslet, jake dalsi motivace tam budou.Pokud je v USA mozne prodavat v potravinach a kosmetice desetiticie jedovatch latek, ktere cely civilizovany svet zakazal, vypada tlak na snizovani jedovateho NOx u atuomobilu ponekud podivne. Proc zrovna NOx?;-)

Tom
19. prosince • 21:15

PODVWUKÁŘI:-D

Bob
19. prosince • 17:03

Četli jste pozorně?? Je to daleko více politická záležitost, než technická...

Antiautomat
19. prosince • 18:40

....a co to ma s tym, ze je to dokazatelne podvod?

Bob
19. prosince • 19:34

V Evropě žádný důkaz neexistuje! Ale tak ako vy pisete, tak urcite nějaký konkrétní důkaz mate, ze?

Antiautomat
19. prosince • 19:43

dokaz viz nas /Vas/ zákon.

Toper
20. prosince • 10:34

Já ti nevím, ale ty v tom neskutečně plaveš a žiješ v domněnkách.Pokud byl porušen zákon, není nic jednoduššího, než podat žalobu. Taky se o to mnoho právních kanceláří pokoušelo a ti mají nepoměrně lepší přehled v zákonech, než (s prominutím) ty.
Neuspěl nikdo. Proč asi? Vysvětleno to bylo také již mnohokráte, tak nechápu, proč zde neustále tlačíš tento blud.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Shimi
20. prosince • 11:19

Toper: No ty v tom plaveš evidentně taky. Zákon byl porušen už jenom tím, že VW přiznal, že ve svých produktech, prodávaných po celém světě včetně EU, používá nelegální věc, v tomto případe SW. Ještě jednou to napíšu pro méně chápavé - NELEGÁLNÍ. Je naprosto nepodstatné, čeho konkrétně se to týká, jestli SW, nebo airbagů, brzdové kapaliny apod. Podstatné je to, že je to nelegální, tudíž protiprávní.

Toper
20. prosince • 11:49

Tady se každý ohání pseudo znalostí právního řádu, ale reálný výsledek v praxi má nulový. Jestli je něco protiprávního a nelegálního a ty o tom víš, tak doufám, že to oznámíš a prodáš žalobu.
Jestli to neuděláš, promiň, ale jen si tady honíš triko.

Shimi
20. prosince • 12:04

Toper: Na to, abych pochopil, že nelegální = protiprávní nepotřebuju ani semestr práva, k tomu stačí pouhá logika. A jestli o tom vím? No samozřejmě, stejně tak jako celý svět, páč VW se k tomu přiznal celosvětově. Jestli to neprokloktalo zrovna k tobě a ke qwertzovi, tak za to já už nemohu. A proč bych měl podávat podnět, když už to za mě udělal sám VW? To, že složky činné v trestním řízení nekonají, není můj problém.

Toper
20. prosince • 12:10

Aha, takže si tady hraješ na nechytřejšího, to je tak typicky české, ale neudělal jsi vůbec nic. Já to spíš vidím tak, že ty nejsi schopen vůbec definovat ty paragrafy zákona, které VW porušil. Ale jasno prý "máš". Takhle se sám nakopat do zadku...

Shimi
20. prosince • 12:30

Nejchytřejší? Ne. Chytřejší něž ty? To ano. Já alespoň chápu, že nemusím dělat něco, co už je dávno uděláno. Takže příště opatrněji s tím kopáním do zadku ;-)

Toper
20. prosince • 12:34

Promiň, ale nevíš vůbec nic. Pro začátek bych ti doporučil nastudovat § 367 a § 368 trestního zákoníku.
Abys tu nebyl za troubu. Jakože teď za něj jsi.

Shimi
20. prosince • 12:54

Hele, kdybych tě neznal, tak ti tu pózu možná i uvěřím ;-) Nesnaž se někoho násilím zesměšňovat, nejde ti to a nikdy ti to nešlo. Je to hrozně průhledné. Raději si nastuduj o čem je vlastně kauza Dieselgate, máte v tom spolu s qwertzem mezery.

Toper
20. prosince • 13:09

Víš co, s tebou se nemá smysl vůbec bavit. Budeš vždy tvrdit hromady nesmyslů, které ovšem vůbec nereflektují reálnou situci.
Na diskuzi máš možná velké ramena, ale v reálném životě jsi nic nedokázal. Rozhodně ne pochopit právní pozadí dieselgate. A tím to mohu směle uzavřít.

Shimi
20. prosince • 13:17

Jasně, když už nevím kudy kam, tak nastupuje virtuální scénář o tom, že nikdo nic neví a nikdo nic nedokázal. Bože to je tak průhledné, přesně jak jsem psal. A ano, můžeme to směle uzavřít.

Toper
20. prosince • 13:23

České hospody a internet je plný rozumbradů, kteří mají nejlepší názor úplně na všechno. Co na tom, že reálně nedokázali vůbec nic a motají se i v základních věcech. Ty patříš přesně k takovým.

Shimi
20. prosince • 14:17

Tak určitě. Ale hezky ses popsal, to se musí nechat.

Toper
20. prosince • 16:06

Místo abys použil argumenty (o které jsem tě žádal) a citoval dotčené zákony, jen tu planě žavníš.
Argumenty nula, jen šermování "tvou logikou", která bohužel reálně nefunguje.

qwertz
19. prosince • 18:51

co je podvod?

Antiautomat
19. prosince • 19:43

Teba za toto ZAPLATILI alebo....viz vysvetlenie v prispevku z 19. 12. 2016 16:09    

Antiautomat
19. prosince • 21:02

neminusuj sa q....

andrass
19. prosince • 16:43

Nehanebne sme klamali, ale "bolo to v medziach zakona". Asi tak...

JirkaK
19. prosince • 16:17

Za "emisní škandál" bych panu Hrdličkovi ani nic nevyčítal. Od jisté úrovně jsou emisní normy natolik odtržené od reality, že kvůli nim motory aut přestávají být normálně použitelné. A když úřady chtěly pohádkové emise, no tak jim tu pohádku udělali, stejně jako všechny ostaní automobilky.
Spíš by mě zajímalo, jak se pan Hrdlička jako šéf vývoje motorů staví k problémům s motory HTP a TSI, které za jeho vlády dosáhly předtím nikdy netušené úrovně?

tom
19. prosince • 16:33

Ale jemu nikdo nic nevycita. On sam prohlasil, ze podle neho v Evrope nic neudelali. Proc jsou teda povinne svolavacky apod, kdyz se vlastne nic nestalo? Pokud by bylo vse ok, pochybuji, ze by se tim vubec nekdo zabyval.

Bob
19. prosince • 19:39

Politika je veliké svinstvo...

Antiautomat
19. prosince • 20:50

...tak to k.rva ano. Koho docerta kryju v EU parlamente?

qwertz
19. prosince • 17:41

Svolavacky jsou povinne jak v ktere zemi EU. Emise už dlouho nejsou OK, ale bylo politcke rozhodnuti koukat senekam jinam.

Antiautomat
19. prosince • 16:09

''že v Evropě koncern Volkswagen nic protiprávního neudělal''Ale no, p. Hrdlicka. To, co ste spravili, tomu sa hocikde na svete hovori podvod. Presnejsie:
''Objektivní stránka trestného činu podvodu je charakterizovaná především podvodným jednáním pachatele, které spočívá v tom, že uvede v omyl nebo využije omylu poškozeného či jiné osoby, anebo jim zamlčí podstatné skutečnosti''...mate este nieco, co by ste k tomu dodali? Alebo, v mene marketingu, budete dalej klamat, zamlzovat, prekrucat, skratka ESTE AJ TERAZ SIRIT LZI?!

qwertz
19. prosince • 17:34

čím se liší EURO 5 diesely VW od dieselů ostatních výrobců? Vůbec ničím.:-P

Bob
19. prosince • 18:10

Napriklad tím, ze naměřené hodnoty v běžném provozu jsou u koncernových motoru zdaleka nejnižší oproti jiným značkám. A vše se stale točí okolo koncernu a ostatní značky jsou "ciste". Minimálně zvlastni...

Antiautomat
19. prosince • 18:27

Nesnazit sa prosim presunut problem od vyrobcu k inym. Nie je rozhodujuce co maju a nemaju ini. Je tu konkretny priklad, konkretny podvod, konkretny vinnik. Rozhodujuce je, ze tento konkretny vyrobca VEDOME predaval vyrobok s tvrdenim, ktore jednoznacne zamlcuje istu *nepodstatnu* skutocnost. A to tu, ze vyrobok NESPLNA tu vlastnost, s ktorou ho ma spotrebitel pouzivat. Navyse, vo svojich materialoch /katalogoch/, tento podvodny argument pouzival. Bodka koniec, podstata trestneho cinu PODVODU je tu naplnena. Nie je rozhodujuce akoeho rozmeru podvod nadobudol. Alebo snad ano? Skor by som prijal, keby sa priznali. Ale taketo vyjadrenie, to uz je na dve cez hubu a tak, ze ju bude mat dotycny okolo celej hlavy.

qwertz
19. prosince • 18:51

Vypněte si Caps-lock, strčte si nohy do lavoru a uveďte jednoznačné podklady pro svoje tvrzení:Z vašeho výkřiku jednoznačně vyplývá, že diskutujete produkci v EU. Jaký výrobek? Jaké tvrzení? Co neplní? Jakým způsobem je to dokázáno? Důkazy?
;-)

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Antiautomat
19. prosince • 19:25

Mne je jedno ci EU posvati a schvali ten ci onen podvod, co ostatne robi stale. Mne je jedno, ci nalepka EU posluzi na obhajobu toho alebo ineho. Zakon plati, alebo nie?

qwertz
19. prosince • 20:01

V evropě platí zákon, který je zcela bezzubý, a umožňuje automobilkám zcela bezstarostně ochcávat emisní normy. Abyste tomu zcela rozuměl, emisní test probíhá za velmi úzce vymezených podmínek, které neodpovídají chování řidiče. A tak zákon sice zakazuje identifikovat emisní test, ale nezakazuje automobilkám upravit chování motoru dle charakteristiky jízdy. Takže automobilky nastaví pro styl jízdy odpovídající emisnímu testu nízké emise, ale v praxi se žádný řidič do těchto podmínek netrefí.Objektivně můžete zhodnotit pouze množství reálně vypouštěného sajrajtu. A tato skutečnost vám zjevně způsobuje psychické obtíže:-D

Antiautomat
19. prosince • 20:14

a este raz. A dosledne. A stokrat a dookola.
Splna vyrobok uvedeny standard? Dokazatelne nie. Bol predany s tym co proklamuje vyrobca? Dokazatelne nie. Bol vyrobok prezentovany tak ako bol? Dokazatelne ano.Bud vyvratte toto tvrdenie, alebo, skuste nieco ine. Ale pozor, ak horeuvedene je pravda /co aj je/, potom ma kupujuci nsrok...ved to poznate. Zo zakona.

qwertz
19. prosince • 21:20

není mi známo, že by homologace automobilů s motory EA189 nebyla platná. Pokud hodláte tvrdit, že EA189 neplní standard EURO5, měl byste to dokázat. A nikoliv požadovat po ostatních důkaz neexistence problému. Důkaz neexistence čehokoli nelze provést.

Shimi
20. prosince • 11:06

qwertz: Však ona je platná, ale podvodem. Bez nelegálního/podvodného SW by motory EURO5 nesplnily. Takže tu máme problém, ne že ne. A VW se k tomuto problému přiznal, takže není potřeba cokoliv dokazovat. Nelegální/podvodný = protiprávní. Je to pořád dokola, stále tápeš a nevíš.

qwertz
20. prosince • 16:23

Máte k tomu nějaký důkaz? VW popírá, že SW má vliv na platnost emisí v evropě (dokázáno výše). Fyzikální důkaz (po uplynutí časového intervalu, po který trvá standardní test, se změní chování motoru) akceptuji, znamená to že VW podvádí, jenže v evropě je to nepostižitelné. A jestli je pro vás fyzikální důkaz dostatečný, pak se musíme shodnout, že podvádí všichni. Stejné chování, které bylo prokázáno VW, bylo prokázáno většině ostatních automobilek (důkaz viz výše). Ale to asi rozbourá váš černobílý svět zlého VAG a skvělých ostatníéch automobilek.BTW, doufám že jezdíte v dieselu, to by bylo k popukání:-D

Pavel F.
21. prosince • 7:31

Zkusím se zeptat teď i já:
Proč tedy v EU VW svolával auta k úpravám na motoru? Každá svolávačka stojí neskutečné peníze a že by VW jen tak, pro naše krásné oči, svolával auta a vyhazoval peníze oknem? To je VW takový dobroser?
Zažil jste někdy jinou dobrovolnou svolávačku od VW, která by třeba zlepšila parametry vozu a utrácel ze svojí kapsy miliony eur?

qwertz
21. prosince • 7:48

Z úplně stejného důvodu, jako svolával auta Renault? Dieselgate je průser ne proto, že by se přišlo na to že VW podvádí při měření emisí. To všichni věděli už dávno před tím, protože podvádí všichni. VW svolává auta proto, že je pod obrovským tlakem, kvůli odškodnění v USA a musí v evropě něco udělat.Kdyby byla pravda, to co tady někteří troubové žvatlají pořád dokola, jen těžko by vedla Evropská komise řízení proti zemím jako je UK nebo Německo pro nedostatečnou legislativu a neschopnost vynutit na VW evropských směrnic (plnění emisních norem)
https://www.theguardian.com/environment/2016/dec/08/d... ... VW je dosud v evropě z obliga, stejně jako další automobilky, u kterých byl podvod prokázán naprosto totožným způsobem.

Pavel F.
21. prosince • 8:16

Tak jestli "VW musí v Evropě něco udělat", tak já to beru jako důkaz, že něco porušil. Protože VW není žádná charita, aby jen tak zbůhdarma vyhazoval stovky milionů eur oknem. Pokud by VW byl z obliga, tak neutratí ani euro. Komu by ve firmě prošlo, když by navrhl jen tak vyhodit stovky milionů eur za něco, co firma nemusí?

qwertz
21. prosince • 8:29

To je potom diskuze těžká, když ignorujete realitu, a stejně si myslíte svoje. Asi po vás nemá smysl chtít nějaký důkaz pro vaše tvrzení, "že něco porušil". Vy si to prostě myslíte a basta :-DNejde o to, jestli něco porušil nebo ne (oba víme že porušil), ale neexistuje k tomu přímý důkaz, použitelný v EU. Ty stovky EUR nevyhazují proto, že nemusí (v některých zemích to dostali nařízeno, jinde to dělají dobrovolně). Jde jim o záchranu PR a budoucí prodeje, tedy o mnohem víc, než je cena této svolávačky. Když nebudou sekat dobrotu, politici jim už nepůjdou naruku, což bude mít fatální následky pro jejich business a řádově většími ztrátami, než je dieselgate. Všiml jste si jak zlobovaní politici opět změkčili příští emisní normy? Když nebude VW alespoň předstírat dobrou vůli, bude pro politiky nanejvýš obtížné jít jim na ruku.BTW. Pokud jsou dobrovolné svolávačky důkazem podvodu, pak jistě také tvrdíte, že VW nepodvádí sám.;-)

Pavel F.
21. prosince • 20:36

Ano, já ignoruji realitu... A Vy zase ignorujete zjevné rozpory ve Vaší argumentaci...
Chcete po mně důkaz, že něco porušili a hned o větu dále píšete "oba víme, že porušili"...
Diskuzi uzavírám, tohle fakt nemá význam.
Obrázek o nás dvou a tomto dialogu nechť si udělají čtenáři sami.
Howgh.

tom
19. prosince • 15:11

No tak hlavne, ze je presvedcen, ze v Evrope neudelali nic protizakonneho. On si vozi pozadi ve sluzebnim aute a otravuje vzduch nam, co chodime pesky...

qwertz
19. prosince • 15:34

kdybyste nemel v hlavne temno, mozna byste si racil vsicmnout, ze ze vsech automobilek na evropskem trhu otravuje koncernove TDI mezi diesely ten vzduch zdaleka nejmene. :-Phttp://equaindex.com/equa-air-quality-index/...

John Doe
19. prosince • 19:33

Neuveritelne... od dieselgate presoel uz vyse rok a na Internet stale pustaju ludi, ktori nevedia, o co v celej Dieselgate islo. Taky clovek je bud legalne debil alebo nekriticky apologet koncernu.Takze, mojko, keby si nemal v hlave nasr...ne, tak by si vedel, ze LEN Volkswagen systematicky a cielene do svojich aut montoval zariadenie s cielom obist lagislativu.Inymi slovami, motory VAG neboli schopne splnit normu v testovacom rezime bez podvodu.Vsetky ostatne automobilky dokazali splnit normy v predpisanych testoch bez nelegalneho zariadenia.

qwertz
19. prosince • 19:51

Tak jste se vyblnkal, a teď šupky zpátky na pokoj pro sedativa. B-]Dieselgate je o motorech EA189 prodávaných v USA, kde došlo k instalaci SW na obcházení US emisního testu. Tečka. (Důvodem je naha VW ušetřit, kdy místo implementace SCR a se spoléhali se na pouze na LNT, se kterým nelze reálné limity plnit) Mimochodem kromě BMW a Mercedesu tam diesel snad už nikdo neprodává.Spojistost s auty prodávanými v evropě vůbec žádná. Naopak v evropě byla u řady aut prokázana zásadní změna mapování motoru poté, co řidičovo chování poprvé vybočí z režimu podobnému testu (tj. ihned poté, co z charakteristiky jízdy vyplývá, že nejde o test) co jiného než obcházení testu to asi je? :-D

Hloupy Honza
19. prosince • 20:15

A jeste druhy dotaz na qwertz. Myslite ze spolecnost ktera rozhodla podvadet v Americe by kvuli hole snahe usetrit nepodvadela v Evrope? To zni jak kdybyste je obhajoval...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Niemand
20. prosince • 7:44

S nim nediskutuj. On je bud na výplatnej listine VW, alebo .... Inak si neviem vysvetliť ako zaslepene v každej diskusii bojuje za VW. A pri tom sa neunúva vytiahnuť jediný podložený argument.

Shimi
20. prosince • 8:04

V nedávné diskuzi jsem se mu to snažil vysvětlit, ale neúspěšně. Je to beznadějný případ. On je tak přesvědčený o své pravdě, že ho z toho jeho bludu už nikdo nedostane.

qwertz
19. prosince • 21:15

Neobhajuji. Poukazuji na fakta.
1. Podvadeji uplne vsichni vyrobci dieselovych motoru (v evrope to je prakticky nemozne postihnoiut pravne)
2. Tvrda data ukazuji, ze v provozu VW smrdi nejmin a u EURO 6 motoru je prakticky jediny, kdo tu normu plni realne. (to se neda okecat, prekroutit, je to jasne zmereno)K vasemu dotazu. Odpoved zni ano. Samozrejme ze podvadi i v evrope. Tady totiz podvadi kazdy. To, ze se vetsina ostatnich podvodniku do USA neodvazila na tom nic nemeni.

Hloupy Honza
19. prosince • 23:28

Nevim. Tvrdit ze v Evrope podvadeji vsichni je prilis silne tvrzeni. Bud o tom mate zarucene informace anebo se o tom pouze domnivate.

qwertz
20. prosince • 7:52

Priklad. Tetovcí cyklus NEDC probíhá za jasně vymezeném rozsahu teplot (20C-30C). Pokud je venku 18C, je autu zcela jasné, ze neprobíhá mericí cyklus.(jen priklad, vedle teploty jde o radu jinych parametru jako rychost, zrychleni, cas, atd...) Motoristicti novinari u rady aut dokazali, ze se autu pri jizde prudce zmeni mapa motoru a chovani (zpravidla par sekund po rozjeti), jakmile ridicovo chovani prestane odpovidat mericimu cyklu.Jaky jiny duvod v tom asi bude sherlocku?

Pate
1. ledna • 2:07

To, cos popsal, ale není podvod. Za podmínek, které jsou normou specifikovány, plní výrobnci emise vždy. Jak v laboratoři, tak v provozu.
Že mají mnohem horší emise v nespecifikovaných (tzv. "reálných") podmínkách? To sice od nich moc pěkné není, ale "co není zakázáno, je dovoleno".
Co jim ukládá norma, to plní. A jinak si to zjednoduší, protože to tak dělají i ostatní. A kdyby se objevil nějaký zodpovědný výrobce, tak by rychle zkrachoval, protože všechny ty opatření na snížení emisí mají negativní vliv na cenu, spolehlivost a spotřebu motoru. To jsou 3 zásadní body pro zákazníka. Pouze VW švidloval při měření za podmínek, které jsou jasně definovány normou.

19. prosince • 20:13

Fakt zadna spojitost? A co tedy meli cesti ridici nepovinne zajet do servisu?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
qwertz
19. prosince • 21:16

Ze by zlepsit realne emise?;-)

Shimi
20. prosince • 9:51

qwertz: Dieselgate je o motorech EA189 prodávaných PO CELÉM SVĚTĚ, k čemuž se VW oficiálně přiznal. Oficiální tiskovou zprávu VW dohledáš na ČTK, jde cca o 11 mil. motorů. Proto ty svolávačky po celé EU, mimochodem v DE povinné. Ne kvůli zlepšení reálných emisí, jak se mylně domníváš, ale kvůli odstranění podvodného SW. Kdyby celá tahle pseudokauza neměla spojitost s Evropou, jak se opět mylně domníváš, tak by se žádné svolávačky nekonaly, natož povinné. Opět dokazuješ, že absolutně nevíš. Je až zarážející s jakou vervou ze sebe děláš idiota. Takže si s těmi sedativy nejdříve zameť před svým vlastním prahem.

qwertz
20. prosince • 16:09

Ano prosím. Více caps-locku, více urážek a vulgarit, pokud možno žádné odkazy, to vašim argumentům jistě dodá vážnosti a důvěryhodnosti :-DProtože každý není takový zoufalec jako vy, co se nezmůže na řádnou argumentaci, pojďme si to shrnout:
VW roky prodával v USA "clean diesel", který vůbec nebyl "clean" a ochcával tamní emisní test. Jenže v USA auta neměří nezávislá certifikovaná laboratoř, takže EPA stačí jen čísla, která jí dodá sama automobilka. Dokud nevzbudíte podezření, můžete porušovat co chcete a lhát. Kauzu odstartovalo nezávislé měření emisí v provozu 2 BMW a 1 VW, u kterého se projevil výrazný rozdíl emisí mezi testem a provozem (vědci to nejdříve považovali za chybu). VW roky strkal před tímto problémem hlavu do písku, až EPA konstatovala, že dokud nevysvětlí ten rozdíl, nedostane homologaci na žádná jiná auta. V ten moment se museli přiznat (žádné jiné vysvětlení totiž není možné). V praxi to probíhá například tak, že motor drží nízké emise jen prvních 1370 sekund, což je délka standardního US emisního testu. (pozor, k tomu se ještě vrátíme)
http://fortune.com/inside-volkswagen-emissio... ... Teď k té vaší lži: "VW says ‘defeat device’ in conformity with European law".
Až budete příště něco tvrdit, zkuste to alespoň podložit zdrojem. S výkřiky typu najděte si sám, budete jenom za blbečka, když vaši argumentaci někdo vyvrátí za 5 sekund s prstem v nose. VW popírá, že by úprava motorů porušovala EU předpisy. Tečka. Tvrdíte li, že se přiznal, prokazatelně lžete. (ale možná jen neumíte anglicky a čtete blesk a brávíčko)https://www.euractiv.com/section/transport/news/vw... ... Proč ostatní kromě koncernu nemají problém? BMW a Mercedes jsou prémiovky, prodávají v USA velká auta za vysoké ceny, takže pro ně nebyl problém implementovat SCR (nákladné, blbě se montuje do malých aut). Všichni ostatní prodávají diesely jen v Evropě, kde je nulová politická vůle to řešit, nastavené nesmyslné limity, idiotská legislativa plná děr umožňující všem podvádět, a aautoprůmysl zaměstnává tolik lidí ve všech zemích, že je to politicky neprůchodné. Je v tom VW sám? jistě že ne. Německá KBA přistihla Fiat při úplně stejném podvodu jako americká EPA přistihla VW. Stejný test, stejný důkaz (prudké zhoršení emisí po uplynutí doby po kterou by trval emisní test). Proč u VW je to důkaz a u ostatních automobilek není?
http://www.reuters.com/article/us-fiat-emissions... ...
Mitsubishi:
http://www.topgear.com/car-news/insider/emission... ...
Renault:
http://www.autoexpress.co.uk/renault/94053/renault-fac... ...
https://www.bloomberg.com/view/articles/2016-06-28/... ... Jenže v evropě nepřijde nějaká certifikační autorita a neřekne: "dokud to nevysvětlíte, neregistrujete už žádné nové auto". Takže se nikdo nepřizná. Výmluva " ochrana motoru" nebo chyba nějaké součástky" funguje spolehlivě.BTW, v minulosti byly za implementaci zařízení k obcházení emisních testů sankcionovány tyto společnosti: Chrysler, Ford, GM, Toyota, VW, Cadilac Fiat, Caterpillar, Cummins, Renault, Volvo.....
https://en.wikipedia.org/wiki/Defeat_device...

Bob
19. prosince • 19:37

Evidentně nevíte o čem mluvite...

tom
19. prosince • 15:56

A co vice cist a mene emoci? V odkazu je motor EU 6, vyrobni rady 288. A toho se dieselgate opravdu netyka:-), kdyz pominu, ze to stejne smrdi, byt v rmci norem.

qwertz
19. prosince • 17:37

V odkazu jsou motory EURO 5 a 6. Když si vylistujete EURO 5 diesel, zjistíte, že VW páchne nanejhůř stejně jako všichni ostatní (na první pohled je na tom v průměru lépe než francouzi, japonci a korejci a přibližně stejně jako němci)

qwertz
19. prosince • 17:14

Na čí straně emocí? ;-)Ten pán snad může za to, že zákazníci stojí frontu na turbochrochta? Za to může ten, kdo tvoří poptávku a kdo v tom potom jezdí.BTW dieselgate se tyka EA189 v USA. V česku ani v EU není protiprávní instalovat do motoru SW na obcházení testů, které se v evropě nepoužívají (obcházeli americké emisní testy). Chyba je, že diesel nedostal v osobácích stejné normy jako benzín. Tento problém bychom tu neměli.

Shimi
20. prosince • 9:56

qwertz: "V česku ani v EU není protiprávní instalovat do motoru SW na obcházení testů, které se v evropě nepoužívají" - a na tuhle nebetyčnou blbost jsi přišel jak? Nejdříve si pořádně pročti celou metodiku NEDC a potom mudruj.

Doporučujeme

Články odjinud