Aféra Dieselgate a nové testy emisí ohrozí hlavně diesely v malých autech

38 komentářů

Antiautomat
19. února • 14:44

Ak si niekto kupi diesel do maleho auta, predpokladam ze (pri cenovom rozdiele auta, neskorsich servisnych nakladov a ceny paliva), jazdi s malym autom dialkove jazdy ako vodic kamiona. Kazde ine vysvetlenie mi spada pod hranicu toho, co je normalny mozog schopny pochopit (ta hranica je niekde blizko tomu, co som napisal na uvod)

Mirek
19. února • 7:51

Pour moi gasole........:-)

John
18. února • 21:07

Vidim, ze cechy su plne technikov a konstrukterov motorov. Kurva ako je mozne ze to VW nevidel mal by vystarano!!!B-]B-]

Mio
18. února • 11:53

Mohli jsme mít v EU už teď mnohem menší smrad, když by si před 20 lety automobilky řekli:
Půjdem do CNG-LPG-hybridů a diesel necháme smrdět v JZD.Jenže to by automobilkám a vládám muselo skutečně záležet na našem zdraví.:-(

tom
18. února • 15:04

Hlavne ty hybridy, to by byla uleva pro zemekouli, aspon bychom nezavirali hnedouhelne doly...

Mio
18. února • 15:15

Ano byly. Recyklace aku je v pohodě ty náš dieselový ekologu.

Altar
18. února • 11:53

Třeba se Evropa konečně poučí od zbytku světa a začne do aut opět montovat benzínové atmosféry s "rozumným" objmem a počtem válců.

Driver
18. února • 11:18

Nikdo, kdo jezdí denně a má kalkulačku, by si nekoupil benzínový motor. Nafta se vyplatí dříve nebo později.Pežó dává v akci (jednou za rok) naftu za cenu benzínu atd. Měl Renault5 1.6D nebo Passat Variant 1992 1.6TD,(to bylo super auto) a otec kupoval v roce 1982 (to jste nebyli někteří na světě) Golf II 1.6D, (velký zázrak, že mu ho prodali, to šlo přes německého zaměstnance) a má ho dodnes a motor jezdí jako nový. Dneska třeba Polo 1.6TDI je jako auto z jiného světa a přesto nad ním zdejší děcka ohrnují nos. Musím se smát. :-D

jirka
18. února • 20:21

ja denne lamu stotricet km jezdim s benzinem od 5.6 do 6:5 normalni jizda devadesat koni a plecka osmnact let stara. obsah jedna ctyri. Diesel mi nesmi do baraku a to se chystam na 3.2 litru benzinu se s potrbou kolem deseti uz kdysi jsem mel trilitr deset litru spotreba a za rok jsem nakroutil s nim 40 tis km na palivu me to stalo sto papiru a neresim.

jean
19. února • 8:18

To bolo kecov minulý rok o 12 hrnku, a už sme downsizovali na 3,2 6 hrnek. Z toho vychádza, že budúci rok to bude konečne realita a ostaneš pri bicykli bez valcov :-D

jirka
19. února • 16:00

tak libi se mi hodne aut sam jsem jeste nerozhodny.

Martin Motyčka
18. února • 13:35

ano, 20-30let staré diesely patří do kategorie nezničitelný.. Ale žádnej moderní diesel tak dlouho nevydrží..

Neurotic
18. února • 11:31

1.6D někdy jelo?:-D:-D

Quebe
18. února • 10:57

Jedině dobře. V nákupní tašce nemá diesel co dělat. Kdo má ten smrad ve městě čuchat.

Driver
18. února • 11:25

Dle čeho soudíš, že kdyby jezdily ve městech jen benzínová auta, že by bylo ovzduší diametrálně čistější? Nebuď tak najivní. V CZ je průměrně 15let starý vozový park, zamysli se, co ty staré benzíny vypouštějí. A v DE i když mohou do velkoměst jen vozy s Euro4, tak tam taky žádné zlepšení nezaznamenali. Ve městech snad znečištění ovzduší způsobují jen auta, jinak tam nic jiného neexistuje? :-D

Quebe
18. února • 17:34

Já v tomto směru až tak neřeším, co víc škodí, ale který z těch dvou motorů smrdí, když to kolem tebe projede a v tomhle má diesel jednoznačnou nevýhodu. Z toho kyselého smradu mi dost často i na blití. Na druhou stranu, ani si snad nepamatuju, kdy jsem naposledy ucítil nějaký benzin.

USA
18. února • 12:23

naftovy euro 4 smrdi, většinou nemá filtr a vypousti desetinásobek NOx proti limitu
benzinovy euro 4 je na urovni euro 6 (jen NOx ma oproti euro6 o 25% vic) a v realu limit plni.
benzinovy euro4 ma o rad nižší emise nez naftovy euro 4. nepocitej do toho neskodny CO2, to vpodstate zadny emise nejsou

tom
18. února • 15:02

A co nespalene aromaticke uhlovodiky zpusobujici leukemii? Tech vypouští benzinak radove vice, takze je to prast jako uhod

Mio
18. února • 15:16

Není, ale vzhledem k tebou předvedeným znalostem se tvému názoru nedivím.

Mio
18. února • 11:49

Soudím podle toho, že karburátorovému favoritu lezou z výfuku menší smrady než průměrné 1,9TDI.

X-Ray
18. února • 9:27

Žádná škoda, ty 1.5, 1.6 v malých autech byla vždycky hrůza. V ČR se stejně nijak zvlášť neprodávaly, takže pro nás no problém. Problém to bude v zemích jako je UK nebo Francie, kde jsou posedlí CO2 a zvýhodňují naftu takovým šíleným způsobem, že i v malých autech tam považují naftu za standard a benzín za exota. Tam si holt budou muset zvyknout na novou dobu.

mpolan
18. února • 10:58

Diesely se neprodávaly akorát v miniautech typu citigo, pandy a podobně. Ale od Fabie výš už měly docela slušný podíl (30-40%). V nižší střední třídě i 50%. Ve vyšších třídách pak ani nemluvím, tam to šlo mnohdy i k 80% dieselů. Přitom ty 1.5 a 1.6 jsou běžným standardem až do nižší střední třídy (Golf, Octavia) a běžným základem ve střední. Plus samozřejmě všechna menší a střední SUV a MPV. A tam bych řekl, že diesely dostanou teprve pořádnou ránu, protože ten rozdíl mezi teorií a realitou je obrovský.
Francouzi už z naftové podpory vystřízlivěli, chtějí ji naopak omezovat.

X-Ray
18. února • 18:13

Na SDA máš čísla.
Vloni se prodalo v ČR 20.434 Fabií, z toho 2768 mělo diesel, tedy 13,5%. Že ve vyšších třídách se prodává diesel více je jasné.malá auta, podíl dieselů 10,5%
nižší střední 29,5%
střední 77%
vyšší střední 88%
Takže jestli se u nás přestane prodávat cca 10% dieselových aut v malých autech, tak je to zcela marginální změna. Střední, vyšší střední, SUV a další kategorie samozřejmě u dieselů zůstanou, protože tam už se perou AdBlue.

Net
18. února • 8:49

Nikdo normální by si diesel do malého auta nepořídil (ani nemontoval), kdyby nebylo nesmyslných úlev a pobídek jen kvůli nepatrně nižším emisím CO2 (které jsou stejně uměle navyšovány přidáváním biopaliv).

Martin Motyčka
18. února • 9:10

nikdo normální by si ho nekoupil, pokud by aslepoň uměl zapnout kalkulačku v mobilu a uměl si spočítat, za kolik km se mu vrátí těch třeba 60t, který si připlatíš za diesel se skoro stejným výkonem třeba u Fabie.. A stačilo by, kdyby si to spočítal jen na palivu, bez servisu.. Už takhle se dostaneš k číslu, který bude atakovat možná 100t km... Ale tohle nejspíš vyřeší emisní normy... Protože pokud budou muset mít všechny diesely SCR, tak se to do malých motorů nevyplatí montovat a tudíž malý auta s nafťákem prostě nebudou (třeba ta zmíněná Fabie, protože budou drahý a nikdo by je nekupoval... Můj názor je, že příští gen Fabie už bude bez nafty...

homat
19. února • 9:54

s tím bych byl opatrný, nechci posuzovat cenu nového vozu, protože často se objevují akce diesel za cenu benzínu, ale náklady na servis. Osobně jsem přesvědčen, že předpokládáné vyšší náklady na servis vznětového motoru jsou přežitá fáma, dneska jsou náklady srovnatelné a co se týká výdrže, tak poškozený vznětový motor jsem prakticky za posledních X let neviděl, zatím co přímovstřikové zážehové motory jsou občas rády když se dožijí 40.000 km. Takže osobně bych volil diesel už jen kvůli výdrži motoru.

tom
18. února • 15:06

Nezapomen, ze i auta typu fiesta a fabia se kupuji cestakum, takze je jasne, kdo koupi diesel

LOL
18. února • 12:59

rozdíl normované spotřeby srovnatelných motorů je u mého auta 2,5litru na 100km. Z praxe je to rozdíl ještě větší, běžně okolo 5 litrů paliva na 100km. Nafta je o 2 Kč levnější než benzin, takže na 100km to dělá 5x24Kč + 8x2Kč (8litrlů průměr spotřeby), čili 136Kč rozdílu.Takže pokud je diesel o 60 tisíc (+/- to platilo i pro mé auto) dražší, pak 60000Kč děleno 136 Kč/100km = 44117 km, kdy dojde k vyrovnání nákladů. Náklady na údržbu turbodieselu a turbobenzinu jsou dnes srovnatelné.Ano, moje auto je nesrovnatelně větší než Fabie a hlavně s ním trávím většinu času na dálnici. Ale kdysi jsem Fabii taky vlastnil a jezdil i s dieselovými verzemi. V té době byla běžná spotřeba benzinu okolo 7,5 litru, nafta ve srovnatelné 1,4TDI (až na to že to byl tříválec) za 4,5 litru. Rozdíl byly 3 litry, nafta stála okolo 28Kč a benzin přes 30Kč. Na 100km tedy úspora okolo 93Kč a vyrovnání vycházelo tehdy okolo 65 tisíc km.Tím se neberu za diesel v malých autech, ale za to, že diesel patří na dálnice.

epm
18. února • 14:01

"Fabii taky vlastnil a jezdil i s dieselovými verzemi. V té době byla běžná spotřeba benzinu okolo 7,5 litru, nafta ve srovnatelné 1,4TDI (až na to že to byl tříválec) za 4,5 litru"Predpokladam Fabia I. Tam bol trochu problem ze do nej nemontovali moderny benzinovy motor. Tie dnesne uz maju spotrebu nizsiu, zatial co diesle sa zlepsovali len v emisiach a vykone. Takze s TSI by bola pri podobnej jazde spotreba tak 5.5-6 l/100.Ale suhlas ze diesel ma svoje vyhody hlavne na dialnici.

LOL
19. února • 6:55

Ano, mnoho let tomu nazad. :-)

Martin Motyčka
18. února • 13:28

1) náklady srovnatelný rozhodně nejsou.. Benzín nemá vysokotlaká čerpadla a vysokotlaké vstřiky, nemá DPF, není tak náchylnej na kvalitu paliva, nemá dvouhmoťák, spojka dýl vydrží protože se musí vyrovnávat s menším krouťákem, atd., atd... 2) Fakt by mi zajímalo, o jakých autech píšeš, že je rozdíl mezi VÝKONOVĚ srovnatelným benzínem a naftou rozdíl 5 litrů ve spotřebě... já psal o Fabii 1,2TSI 81kW a 1,4TDI 77kW.. A tam ta REÁLNÁ čísla o spotřebě cca sedí (bráno z testů u konkurence). Rozdíl 3 litry ani náhodou, v reálu tak půlka...

LOL
19. února • 7:02

ad 1. V okamžiku, kdy jezdíš s dieselem po dálnici, tak neřešíš DPF a spojku. To je právě ten zásadní fakt, že spousta lidí si kupuje diesel a pak drtivou většinou jezdí po městě - pak se nelze divit, že ty motory trpí.ad 2. Psal jsem, že to bylo před lety, tedy doba F1. Dnes se diesel u (dnešních) malých aut vyplatí jen těm, kdo mají velký nájezd, to samozřejmě souhlasím.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
bzzz
19. února • 10:58

Na (zjednodusene) DPF se muze po#### vice veci nez jen (zjednodusene) mrizka a jako kazda soucastka v aute, ma i DPF nejakou zivotnost. Bohuzel servisy rady meni komplet a spousta ridicu nema info, moznosti, cas, necht si opravit/vymeniy jen konkretni cast. I 'dalnicni' auta resi DPF, ale obvykle pri najezdu, kdy se rada lidi auta zbavuje resp si o vymenu rika vice casti.

tom
18. února • 15:00

Ale maji, jak dvouhmotu, tak vysokotlaka cerpadla a vstriky a do budoucna i dpf

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Mio
18. února • 15:13

Tome, už jednou jsem ti naznačil abyses nevyjadřoval k věcem, kterým nerozumíš. Jsi hlupák tak drž pec. Zjisti si ty negramote, s jakým tlakem pracuje přímé vstřikování nafty a s jakým přímé vstřikování benzínu. Přímé vstřikování mají jen některé benzíny a dvouhmotu také.

LOL
19. února • 6:57

Že tomu nerozumíš, je evidentní. Zjisti si ty negramote, jaký je rozdíl mezi režimy fungování turba u benzinu a u dieselu. Další výtky viz reakce výše.

Honza
19. února • 2:19

Koukám potrefená husa se první ozve, mi přijde zbytečné se takto okřikovat, ale ok když to udělá někomu dobře; meritorně je to ale složitější i s čerpadly. Ač čerpadla na benzín pracují s o řád menším tlakem tak jsou konstrukčně složitější, je to dáno tím že naftová čerpadla nepotřebují k mazání olej, neboť se zvládají mazat palivem, zatímco benzínová musí oddělit mazací a tlakové vedení, navíc kompresní část je z hlediska konstrukce a materiálu u benzínu složitější právě kvůli palivu které stlačuje. co se týká dvouhmotového setrvačníku, pak ano i některé TSI mají i to už dnes, příkladem budiž 1.8 TSI (a ano montuje se i do pola ;o) a co se týká filtru pevných částic, vzhledem k tomu jaký je problém s emisemi pevných částic u přímovstřikových benzínů, které u hodnot PM10 - PM4 vykazují počet částic o jeden řád vyšší než naftový "smraďoch" je jen otázka času než nějaká varianta filtrů pevných částic se objeví i zde (a opět pro benzíny budou výrazně náročnější, protože u nich chybí velké prachové částice které stávající filtry pevných částic umí eliminovat nejlépe) ale asi je moc chtít po některých, aby se zkusili zamyslet nad sebou, než někoho začnou nálepkovat

Mio
23. února • 18:48

HAHAHA. Benzínová čerpadla asi nebudou takový problém, když jsou levnější než naftová. Negramote.

Doporučujeme

Články odjinud