Od září 2017 se bude spotřeba paliva měřit jinak a změní se rovněž metodika měření emisí. Zejména auta se vznětovým motorem budou procházet zkouškami v reálném provozu. Podle asociace ACEA, která sdružuje evropské výrobce automobilů, na to doplatí převážně maloobjemové diesely v malých autech.
Podle ACEA budou potřebné technologie pro ještě efektivnější čištění spalin nejen objemné a těžké, ale také velice nákladné na výrobu a údržbu. To výrazně zvedne cenu nových aut a ACEA předpokládá, že podíl malých dieselů na trhu klesne o 5 %.
Organizace rovněž varuje, že se zvýší reálná produkce skleníkových plynů, neboť pokud zákazníci přesednou do benzínových aut s vyšší spotřebou, vzrostou i emise CO2. Nebude se tak dařit plnit plán snižování průměrných emisí CO2.
Odpůrci dieselů a environmentální skupiny ovšem podotýkají, že dostupné čistčí technologie na trhu jsou, například benzíno-elektrické hybridy a čisté elektromobily.