Acura ZDX: „X šestka“ pro USA detailněji

Především americkému trhu bude určen nový crossover Acury. Tam bude chtít vypálit rybník BMW X6, podobná mu tedy není náhodou.

Model ZDX prestižní odnože automobilky Honda se představil letos na autosalonu v New Yorku, neboť trh USA bude pro něj klíčový. Sází přitom na podobnou koncepci jako třeba BMW se svým typem X6, jde tedy o slitinu sedanu, off-roadu, kombi i sportovního kupé. O tomto voze jsme vás informovali třeba na tomto místě, ovšem nyní známe další podrobnosti a fotografie.

Novinka se bude prodávat výhradně s vidlicovým šestiválcem SOHC s objemem 3,7 l a výkonem poctivých 300 koní, jenž bude doplněn šestistupňovou automatickou převodovkou s možností řazení páčkami pod volantem a trvalým pohonem všech kol SH-AWD. Právě existence jediné pohoné jednotky, byť velmi kvalitní, se však může stát znatelným hendikepem.

Kola budou standardně sedmipaprsková s průměrem devatenáct palců, což je v dané třídě znamenitá hodnota. Acura ZDX však hodlá konkurenci zatopit především svým zaměřením na komfort a moderní technologie. Prostorný, plně pětimístný automobil se tak vyznačuje třeba roučně obšívanými částmi palubní desky či zavazadlovým prostorem uzpůsobeným k transportu golfových holí. O kvalitní jízdní vlastnosti se stará řada elektronických asistentů včetně IDS (Integrated Dynamics System) či aktivních tlumičů ADS, jež lze spolu s účinkem posilovače řízení v jednom celku přepínat do režimů Comfort a Sport.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Prosklená střecha s elektricky ovládanými záclonami bude standardem, stejně jako důmyslné vnitřní osvětlení v rozsáhlé míře využívající soustav LED. Nabízet se bude trojice výbavových stupňů, standardní ZDX, prostřední ZDX Technology Package a exkluzivní ZDX Advance Package. Do výbavy všech patří Bluetooth, elektricky ovládaná záď či satelitní rádio XM s integrovanou podporou iPod. Technology Package přidává třeba navigační systém s hlasovým ovládáním, lepší rádio nebo couvací kameru. Advance Package se pak vyznačuje hlídáním překážek ve slepém úhlu či adaptivním tempomatem s funkcí automatického brzdění. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Acura ZDX se do prodejů dostane letos v zimě, a sice v celkem úzkém rozpětí od 40 000 do 46 000 dolarů. Do Evropy tento model přijde jen těžko, ovšem jistě se najdou tací, kteří mu v rámci individuálního dovozu dají přednost před vesměs německou konfekcí.  

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek 
Acura ZDX
Honda Jazz 1.198
Rok výroby: 2009
Stav: 50 860 km
Cena: 110 000 Kč
Honda CR-V 1.998
Rok výroby: 2003
Stav: 145 286 km
Cena: 95 000 Kč
Honda Civic 1.339
Rok výroby: 2006
Stav: 108 813 km
Cena: 104 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků