Acura ZDX: „X šestka“ pro USA detailněji

Především americkému trhu bude určen nový crossover Acury. Tam bude chtít vypálit rybník BMW X6, podobná mu tedy není náhodou.

Model ZDX prestižní odnože automobilky Honda se představil letos na autosalonu v New Yorku, neboť trh USA bude pro něj klíčový. Sází přitom na podobnou koncepci jako třeba BMW se svým typem X6, jde tedy o slitinu sedanu, off-roadu, kombi i sportovního kupé. O tomto voze jsme vás informovali třeba na tomto místě, ovšem nyní známe další podrobnosti a fotografie.

Novinka se bude prodávat výhradně s vidlicovým šestiválcem SOHC s objemem 3,7 l a výkonem poctivých 300 koní, jenž bude doplněn šestistupňovou automatickou převodovkou s možností řazení páčkami pod volantem a trvalým pohonem všech kol SH-AWD. Právě existence jediné pohoné jednotky, byť velmi kvalitní, se však může stát znatelným hendikepem.

Kola budou standardně sedmipaprsková s průměrem devatenáct palců, což je v dané třídě znamenitá hodnota. Acura ZDX však hodlá konkurenci zatopit především svým zaměřením na komfort a moderní technologie. Prostorný, plně pětimístný automobil se tak vyznačuje třeba roučně obšívanými částmi palubní desky či zavazadlovým prostorem uzpůsobeným k transportu golfových holí. O kvalitní jízdní vlastnosti se stará řada elektronických asistentů včetně IDS (Integrated Dynamics System) či aktivních tlumičů ADS, jež lze spolu s účinkem posilovače řízení v jednom celku přepínat do režimů Comfort a Sport.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Prosklená střecha s elektricky ovládanými záclonami bude standardem, stejně jako důmyslné vnitřní osvětlení v rozsáhlé míře využívající soustav LED. Nabízet se bude trojice výbavových stupňů, standardní ZDX, prostřední ZDX Technology Package a exkluzivní ZDX Advance Package. Do výbavy všech patří Bluetooth, elektricky ovládaná záď či satelitní rádio XM s integrovanou podporou iPod. Technology Package přidává třeba navigační systém s hlasovým ovládáním, lepší rádio nebo couvací kameru. Advance Package se pak vyznačuje hlídáním překážek ve slepém úhlu či adaptivním tempomatem s funkcí automatického brzdění. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Acura ZDX se do prodejů dostane letos v zimě, a sice v celkem úzkém rozpětí od 40 000 do 46 000 dolarů. Do Evropy tento model přijde jen těžko, ovšem jistě se najdou tací, kteří mu v rámci individuálního dovozu dají přednost před vesměs německou konfekcí.  

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek 
Acura ZDX
Honda Civic 1.339
Rok výroby: 2006
Stav: 108 813 km
Cena: 99 000 Kč
Honda CR-V 2.204
Rok výroby: 2009
Stav: 116 772 km
Cena: 189 000 Kč
Honda Accord 2.204
Rok výroby: 2004
Stav: 180 374 km
Cena: 90 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků