Acura RLX: nová vlajková loď značky Honda přijíždí

Automobilka Honda v Los Angeles právě představila svoji novou vlajkovou loď v podobě sedanu Acura RLX.

Novinka zakončuje éru řady Acura RL, jež se začala psát v roce 1996, kdy se v USA do prodejů dostal první vůz tohoto jména. Vycházel z modelu Honda Legend třetí generace a na severoamerických trzích nahradil řadu Acura Legend. Druhé pokračování modelu Acura RL s interním označením KB1 následovalo v roce 2005 a šlo o převlečený Legend čtvrté generace.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Acura RLX, nová vlajková loď automobilky Honda

Verze KB2 přišla coby rozsáhlý facelift Acury RL druhé generace v roce 2008, ale zastarávající pětistupňová automatická převodovka se v těchto vozech odporoučela až s modernizací v roce 2011, kdy se objevila nová šestistupňová skříň. Prodeje však klesaly dále a na vině byla také skutečnost, že Acura RL byla docela drahá. Tento šestiválec stál v USA takřka totéž co osmiválec BMW 545i.

Byznys | Honda

Honda plánuje zdvojnásobit prodeje svých aut. Je to realné?

Nyní na jeho místo nastupuje nová Acura RLX, která má velký sedan luxusní značky Hondy opět vrátit do společnosti nejoblíbenějších „prémiovek“. Její vzhled předznamenala studie Acura RLX Concept z loňského newyorského autosalonu, od níž se sériové provedení liší snad jen novými nárazníky a menšími koly.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Samozřejmostí je využití celé řady sovětlovacích zdrojů LED

Na první pohled vyniká Acura RLX veskrze konzervativně střiženými linkami, ale také působivými osmnáctipalcovými litými ráfky nebo hlavními světlomety sestavenými z LED. Na délku měří její karoserie zhruba totéž co poslední Acura RL, ovšem prostor pro posádku těží z rozvoru náprav prodlouženého o více než 50 mm. Ba co víc: představitelé Hondy slibují, že Acura RLX nabídne o více než 70 mm více místa pro nohy cestujících na zadních sedadlech než konkurenční modely BMW 535i, Lexus GS350 a Audi A6.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Interiér se drží konvenčního pojetí, ale nabídne údajně bezkonkurenční prostor pro posádku

Ani interiér vozu neznamená průlom a nese se v duchu konvencí a řešení stávajících modelů značek Honda a Acura, ovšem těšit se můžeme na špičkové materiály včetně kvalitní kůže a dřevěných dekorů. Za pozornost stojí především dvojice barevných monitorů umístěných pod sebou na středové konzoli s průměrem 8, resp. 7 palců. Ten horní slouží hlavně navigační soustavě, zatímco ten spodní nabízí širokou škálu využití.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Menší z displejů na středové konzoli usnadní ovládání komfortních palubních funkcí

Skrze tento dotykový displej lze totiž ovládat celé spektrum funkcí od desetireproduktorového rádia ELS přes třízónovou klimatizaci až po střešní okno, což výrazně omezuje počet jednoúčelových tlačítek a dalších ovladačů a usnadňuje ovládání jednotlivých skupin. Pod přední kapotou se skrývá nový zážehový agregát 3,5 l V6 opatřený přímým vstřikováním paliva a odpojováním poloviny válců v případě nízkého zatížení.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Pod přední kapotou se nachází nový přímovstřikový šestiválec s objemem 3,5 l

Dosahuje výkonu 310 koní (231 kW) a točivého momentu 368 Nm, který je přenášen skrze opět pouze šestistupňovou automatickou převodovku, ačkoli konkurence nabízí i o několik stupňů více. Čím však Acura RLX vyniká, to je vůbec první aplikace systému P-AWS (Precision All-Wheel Steer) natáčení všech kol. Jeho řízení je ovládáno společně se stabilizačním systémem a vozu má nabídnout vynikající pohyblivost i precizní jízdní vlastnosti.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
S modelem Acura RLX koncern Honda počítá ve své glibální expanzi

Standardní Acura RLX, jež se v USA začne prodávat na jaře, podle metodiky EPA nabídne průměrnou spotřebu 11,8 l/100 km ve městě a 7,6 l/100 km na dálnici. V průběhu roku 2013 bude doplněna hybridním provedením Sport Hybrid SH-AWD, které spolu s trojicí kompaktních elektromotorů vykáže společný výkon až 370 koní (272 kW). V této verzi Acura RLX vykáže průměrnou spotřebu 7,8 l/100 km, a to jak ve městě, tak na dálnici.
 

 

 

Honda Civic 1.339
Rok výroby: 2006
Stav: 108 813 km
Cena: 99 000 Kč
Honda CR-V 2.204
Rok výroby: 2009
Stav: 116 772 km
Cena: 189 000 Kč
Honda Accord 2.204
Rok výroby: 2004
Stav: 180 374 km
Cena: 90 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků