Acura 4-Motor EV Concept má čtyři elektromotory a nic víc

Nová generace Hondy NSX je supersportem postaveným podle zvyklostí dnešní doby - jde o hybrid. Před zadními koly se nachází vidlicový šestiválec, který spolupracuje hned se třemi elektromotory - jeden se nachází hned u spalovacího motoru, další dva pohání přední kola. Pro letošní závod Pikes Peak si však Honda připravila koncept hned se čtyřmi elektromotory.

Video | Fascinace | Sport | Peugeot

Pozdě, ale přece: Ari Vatanen a jeho úžasná jízda na Pikes Peak

Čekáte nějaký dovětek? Žádný není, v útrobách se nenachází žádný motor spalující fosilní paliva, jde o čistý elektromobil. Díky tomu, že se na každé nápravě nachází dvojice elektromotorů, může Honda zcela nezávisle rozdělovat točivý moment na jednotlivá kola. Podle automobilky tak jde o nefalšovaný torque-vectoring s pohonem všech kol. 

Uvidíme, jak se taková výhoda odrazí v závodě se 156 zatáčkami. Za volant závodního speciálu se posadí Tetsuya Yamano, člověk, který loni pilotoval elektrickou Hondu CR-Z. Letos se vedle zcela elektrického modelu NSX postaví ještě dva modely, které budou mít k tomu sériovému o poznání blíže. Jeden bude vybavený jen nezbytnou bezpečnostní výbavou a lepšími pneumatikami, ten druhý už dostane výkonnější motor, závodní výfuk a zbaví se nepotřebné komfortní výbavy.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Honda CR-V 1.998
Rok výroby: 2003
Stav: 145 286 km
Cena: 90 000 Kč
Honda Civic 1.339
Rok výroby: 2006
Stav: 108 813 km
Cena: 99 000 Kč
Honda CR-V 2.204
Rok výroby: 2009
Stav: 116 772 km
Cena: 189 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků