Acciona míří na Dakar s čistě elektrickým automobilem

Španělská společnost Acciona vyšle na dakarskou rallye 2015 čistě elektrický automobil. V historii této soutěže to bude vůbec poprvé, co se do závodu vydá elektrický vůz, který se musí spolehnout pouze na akumulátory a který si nepoveze žádný generátor.

Zajímavosti | SUV | Dacia | Off-roady | Sport | Dacia Duster

Dacia Duster se znovu chystá na Dakar. Cílem je umístění do první desítky

Základem elektrického speciálu je trubkový rám. Elektromotor nabízí výkon 220 kW (300 k) a 700 Nm, přičemž systém používá čtyři sady akumulátorů o celkové kapacitě 140 kWh. Každá z těchto čtyř částí může být vyměněna za plně dobitou. Dohromady zvládne tento elektromobil ujet v závodním tempu 350 km, nejvyšší rychlost je omezena na 150 km/h.

Hmotnost logicky závisí na tom, kolik akumulátorů v autě zrovna je. Při kapacitě 25 % váží vůz 1250 kg, pokud budou uvnitř všechny čtyři moduly, vyšplhá se váha na 2550 kg. Vůz lze nabíjet různými způsoby od klasické zásuvky po rychlodobíjecí stanici. Spotřeba se má pohybovat od 20 do 45 kWh/100 km v závislosti na terénu. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Dacia Sandero 1.149
Rok výroby: 2013
Stav: 135 631 km
Cena: 94 000 Kč
Dacia Logan 1.461
Rok výroby: 2013
Stav: 76 047 km
Cena: 130 000 Kč
Dacia Sandero 1.149
Rok výroby: 2011
Stav: 131 397 km
Cena: 67 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků