AC Schnitzer BMW X1: nebylo co zkazit

Německý ladič AC Schnitzer dokončil přípravu své sady pro vylepšení modelu BMW X1. Kupodivu nevypadá nejhůře.

Svoji novinku představil Schnitzer poprvé na autosalonu v Ženevě, my se jí podíváme na zoubek nyní. První pohled je příjemným překvapením, neboť upravená X1 není až tak „přeplácaná”, jak bývá u tohoto ladiče zvykem. Na druhou stranu je ale třeba říci, že X1 není zrovna vrcholem krásy a elegance a tuningem se jí nedá příliš uškodit. Ale k vzhledovým úpravám se ještě dostaneme, při popisu změn začneme u vylepšených motorů.

Nabidka AC Schnitzer se týká široké škály tří vznětových čtyřválců a zážehového šestiválce, přičemž modifikace mají za úkol výrazné nárůsty dynamických parametrů. Například dvoudmychadlová dieselová verze BMW X1 xDrive23d byla posílena z původních 204 koní (150 kW) až na 240 koní. Podobných dílčích úprav doznala i provedení 2,0d a 1,8d, jejichž výkony vrcholí hodnotami 210 koní (154 kW), resp. 171 koní (126 kW), nezaleží přitom na tom, zda zvolíte soustavu pohonu všech kol xDrive, nebo standardní sDrive.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Milovníci zážehových motorů však mohou být zklamaní, neboť parametry upraveného šestiválcového modelu X1 XDrive28i se standardním výkonem 258 koní (190 kW) nebyly dosud zveřejněny. Až na strohé konstatování, že se můžeme těšit na upravený tlumič výfuku a chromované koncovky. BMW X1 od AC Schnitzeru vyjíždí na devatenáctipalcových litých ráfcích Type VIII se zdánlivě zdvojenými paprsky a dvoubarevným lakováním, přičemž jsou k mání i kola řad Type IV a Type VI s průměry 18 a 20 palců.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Na první pohled si na karosérii modifikovaného BMW X1 všimneme především instalace doplňkových nástavců předního a zadního spoileru, za pozornost stojí rovněž dnes již typické, specifickým způsobem zdobené výdechy na kapotě. Na palubě pak najdeme kromě jiného hliníkovou hlavici řadicí páky s možností zástavby digitálního displeje, hliníkové provedení ovladače i-Drive na středové konzoli (v designu připomínajícím použité lité ráfky), sportovní pedály nebo dekorační panely z uhlíkových kompozitů.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
AC Schnitzer BMW X1
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 249 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 205 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2007
Stav: 125 554 km
Cena: 130 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

dnes | Jiří Švamberk | 15 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků