ABT Sportsline pro KTM X-Bow: lehká váha a 300 koní

Německá ladičská společnost ABT, která se zabývá stylingovými i technickými úpravami především vozidel koncernu VW, se pustila i do trochu méně tradičního projektu. Dravou čtyřkolku od rakouské společnosti KTM se rozhodla pořádně nadopovat.

Lehký KTM X-Bow, který takřka hned po svém debutu v roce 2007 vzbudil obrovský zájem svým charakterem a provedením disponuje koncernovým dvoulitrem TFSI s výkonem 176 kW240 koní, což při celkové hmotnosti 790 kg rozhodně není málo. Tento fakt ještě potvrzuje i bleskové zrychlení z nuly na stovku, které X-Bow hravě zvládne za 3,9 vteřiny.
Hodnoty sériového modelu se však zřejmě klukům z ABT zdáli být nedostatečné, a tak se rozhodli tomuto motoru přidat ještě 60 koní navíc, takže po jejich úpravách se okruhová čtyřkolka může pochlubit výkonem až 220 kW/300 koní. V praxi to znamená, že tato malá bestie bude ještě divočejší, bližší technické specifikace a seznam technických zásahů si však společnost nechává pro sebe a k dispozici budou až po prvních oficiálních testovacích jízdách na okruhu.
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
KTM X-Bow od ABT Sportsline
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků