Abt se pustil do malých motorů Volkswagenu

Co je malé, to je milé. Nyní toto rčení může platit i pro malé motory Volkswagen TSI a TDI po zásahu německého Abt Sportsline.

Nízký objem válců, přímé vstřikování a přeplňování. To jsou atributy, jež mají pomoci moderním motorům s vnitřním spalováním pomoci vyhovět bruselským parametrům pro spotřebu paliva a limity objemu provozem vypouštěného CO2. Zářným příkladem využívání tohoto receptu jsou motory Volkswagen 1,2 TSI, 1,4 TSI a 1,6 TDI. Ladičská společnost Abt Sportsline se nyní zaměřila na ladění právě těchto „nutných zel“, jež se objevují pod kapotami vozů Volkswagen, Audi, Seat i Škoda. Její nový program potěší zejména ty zákazníky, kteří naletěli papírovým hodnotám, ale skutečná dynamika jejich vysněných vozů neplní jejich požadavky.

Pro zážehový čtyřválec 1,2 TSI se standardním výkonem 105 koní (77 kW), který najdeme nejen ve Fabii nebo Octavii, ale také ve Volkswagenech Polo, Golf a Scirocco, je připravena sada úprav vedoucích ke špičce ležící až na hodnotě 140 koní (103 kW). Motor 1,4 TSI s přeplňováním turbodmychadlem najdeme pod kapotami většiny současných modelů koncernu Volkswagen Group zpravidla ve výkonových verzích 122 a 125 koní (90, resp. 92 kW). U Abt Sportsline z něj vydolují plných 160 koní (118 kW). Tatáž pohonná jednotka, opatřená ovšem dvojitým přeplňováním, dává v sérii 180 koní (132 kW), ale ani to pánům od Abt nebylo dost, takže například Seat Ibiza Cupra nebo Volkswagen Polo GTI dosáhnou s výkonem 210 koní (154 kW prakticky na úroveň Golfu GTI.

Stranou zájmu pochopitelně nezůstal ani malý „ropák“ 1,6 TDI se vstřikováním common rail. Ve svém standardním naladění dává 105 koní (77 kW) a Abt Sportsline zvýší tuto hodnotu na 116 koní (85 kW), nebo až na 125 koní (92 kW). O tom, jakým způsobem se německým ladičům podařilo těchto zlepšení dosáhnout ani o dopadech na spotřebu paliva, se oficiální anály nezmiňují. Také ceny těchto konverzí jsou nám zatím neznámé. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Úpravy malých motorů TDI a TSI nabízí Abt pro všechny koncernové vozy
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

22.  2.  2017 | Radek Pecák | 10 příspěvků
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

21.  2.  2017 | Milan Lažanský | 18 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků