ABT Audi TT RS: je libo 500 koní?

Malé, ale ostré Audi TT v provedení RS si se svým dvoupaůllitrovým přeplňovaným pětiválcem o další zvyšování výkonu vyloženě říká. Ne snad že by jeho standardní výkon 340 koní byl tak nízký, díky přeplňování a jistě dobře dimenzované konstrukci jej lze snadno navýšit.

Firma ABT tak není zdaleka jediná, která se do hrátek s výkonem TT RS pustila, dotáhla to ale nejdále. Nově totiž nabízí úpravy Power a Power S, které posunují parametry vozu do pozoruhodných výšin.

Úprava s označením Power šponuje výkon motoru na 420 koní (309 kW), což vozu dodá zrychlení na stovku za 4,3 sekundy (standard 4,6 s) a maximální rychlost až 282 km/h (standard 250 nebo 280 km/h dle nastavení omezovače)

Varianta úpravy Power S pak dostává z motoru výkon rovných 500 koní (368 kW). Stovka se pak stane historií za 4 sekundy a maximální rychlost činí 292 km/h.

V prvním případě je vyššího výkonu dosaženo pouze modifikace softwaru řídící jednotky a výkonnějším mezichladičem stlačeného vzduchu a cena úpravy činí 3 800 Eur (cca 95 000 Kč). V druhém případě pak ke slovu přijde i větší turbo a cena povyskočí na 8 900 Eur (cca 220 000 Kč). Obě modifikace vám za 245 resp. 735 Eur zprovozní i přímo u ABTu.

ABT nabízí i lehké modifikace vzhledu jako vlastní 20" kola nebo větší zadní přítlačné křídlo. Vedle úprav motoru ale působí poněkud všedně...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
ABT Audi TT RS

Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 74 258 km
Cena: 740 000 Kč
Audi A3 1.968
Rok výroby: 2003
Stav: 133 268 km
Cena: 65 000 Kč
Audi A6 2.698
Rok výroby: 2010
Stav: 182 951 km
Cena: 220 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků