ABT Audi TT RS: je libo 500 koní?

Malé, ale ostré Audi TT v provedení RS si se svým dvoupaůllitrovým přeplňovaným pětiválcem o další zvyšování výkonu vyloženě říká. Ne snad že by jeho standardní výkon 340 koní byl tak nízký, díky přeplňování a jistě dobře dimenzované konstrukci jej lze snadno navýšit.

Firma ABT tak není zdaleka jediná, která se do hrátek s výkonem TT RS pustila, dotáhla to ale nejdále. Nově totiž nabízí úpravy Power a Power S, které posunují parametry vozu do pozoruhodných výšin.

Úprava s označením Power šponuje výkon motoru na 420 koní (309 kW), což vozu dodá zrychlení na stovku za 4,3 sekundy (standard 4,6 s) a maximální rychlost až 282 km/h (standard 250 nebo 280 km/h dle nastavení omezovače)

Varianta úpravy Power S pak dostává z motoru výkon rovných 500 koní (368 kW). Stovka se pak stane historií za 4 sekundy a maximální rychlost činí 292 km/h.

V prvním případě je vyššího výkonu dosaženo pouze modifikace softwaru řídící jednotky a výkonnějším mezichladičem stlačeného vzduchu a cena úpravy činí 3 800 Eur (cca 95 000 Kč). V druhém případě pak ke slovu přijde i větší turbo a cena povyskočí na 8 900 Eur (cca 220 000 Kč). Obě modifikace vám za 245 resp. 735 Eur zprovozní i přímo u ABTu.

ABT nabízí i lehké modifikace vzhledu jako vlastní 20" kola nebo větší zadní přítlačné křídlo. Vedle úprav motoru ale působí poněkud všedně...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
ABT Audi TT RS

Audi A4 Allroad 1.968
Rok výroby: 2010
Stav: 165 371 km
Cena: 315 000 Kč
Audi A6 2.698
Rok výroby: 2010
Stav: 182 951 km
Cena: 230 000 Kč
Audi A6 2.698
Rok výroby: 2007
Stav: 193 445 km
Cena: 190 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Test Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

včera | Stanislav Kolman | 53 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 59 příspěvků