ABT Audi RS6 Avant: další superkombík

Dvorní úpravce vozidel z koncernu VW se nejnověji podíval na zoubek ostré Audi RS6 Avant. Jaký je výsledek? 700 zběsilých koní.

Upravování kombíků se poslední dobu dostává do módy, vždyť teprve nedávno představilo německé tuningové studio MTM upravenou Audi RS6 Avant. Pokud tedy toužíte po voze se 700 koni pod kapotou a zároveň si chcete z času na čas vyjít na výlet s rodinou, máte na výběr hned ze dvou variant. Tu druhou nyní nabízí dvorní úpravce vozidel koncernu Volkswagen, společnost ABT Sportsline, která tomuto vozu, kromě přehnaného výkonu, dopřála i jistou dávku elegance a exklusivity.

Zatímco studio MTM nás obdařilo kompletními informacemi o své „vytuněné“ RS6, ABT bylo na bližší technické specifikace skoupé a tak se musíme uspokojit pouze s některými výkonnostními parametry, které jsou ovšem poměrně zajímavé. Pod kapotou se nachází upravený desetiválec s výkonem až 515 kW / 700 koní a maximálním točivým momentem 800 Nm, což je dokonce více, než u zmiňovaného počinu od MTM. Pod zvýšení výkonu se podepsali zejména úpravy elektroniky výfukového systému.

Samozřejmě nechybí ani kompletní aerodynamický bodykit, který sestává z předního nárazníku, předního karbonového spoileru, bočních prahů a vzadu nechybí pořádný difuzor a decentní střešní spoiler. Jak už jsme u ABT zvyklí, v katalogu k tomuto vozu najdeme množství různých doplňků a zákazník si může vybírat zpomezi kompletních sad, nebo samostatných dílů. Majitel si tak skutečně může dotvořit zevnější vzhled k obrazu svému. Na výběr je i ze široké nabídky litých kol různých velikostí.

Cena celého tuningu zaleží především od dílů, které si zákazník vybere, za zvýšení výkonu si ale úpravce požádá o 4 900 eur (zhruba 120 000 Kč) a odinstalování omezovače maximální rychlosti vás vyjde na 1 500 eur (zhruba 36 500 Kč).

Klepněte pro větší obrázek
ABT Audi RS6 Avant
Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 74 258 km
Cena: 759 000 Kč
Audi A3 1.968
Rok výroby: 2003
Stav: 133 268 km
Cena: 70 000 Kč
Audi A6 2.698
Rok výroby: 2006
Stav: 188 530 km
Cena: 174 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 68 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků