ABT Audi RS6 Avant: další superkombík

Dvorní úpravce vozidel z koncernu VW se nejnověji podíval na zoubek ostré Audi RS6 Avant. Jaký je výsledek? 700 zběsilých koní.

Upravování kombíků se poslední dobu dostává do módy, vždyť teprve nedávno představilo německé tuningové studio MTM upravenou Audi RS6 Avant. Pokud tedy toužíte po voze se 700 koni pod kapotou a zároveň si chcete z času na čas vyjít na výlet s rodinou, máte na výběr hned ze dvou variant. Tu druhou nyní nabízí dvorní úpravce vozidel koncernu Volkswagen, společnost ABT Sportsline, která tomuto vozu, kromě přehnaného výkonu, dopřála i jistou dávku elegance a exklusivity.

Zatímco studio MTM nás obdařilo kompletními informacemi o své „vytuněné“ RS6, ABT bylo na bližší technické specifikace skoupé a tak se musíme uspokojit pouze s některými výkonnostními parametry, které jsou ovšem poměrně zajímavé. Pod kapotou se nachází upravený desetiválec s výkonem až 515 kW / 700 koní a maximálním točivým momentem 800 Nm, což je dokonce více, než u zmiňovaného počinu od MTM. Pod zvýšení výkonu se podepsali zejména úpravy elektroniky výfukového systému.

Samozřejmě nechybí ani kompletní aerodynamický bodykit, který sestává z předního nárazníku, předního karbonového spoileru, bočních prahů a vzadu nechybí pořádný difuzor a decentní střešní spoiler. Jak už jsme u ABT zvyklí, v katalogu k tomuto vozu najdeme množství různých doplňků a zákazník si může vybírat zpomezi kompletních sad, nebo samostatných dílů. Majitel si tak skutečně může dotvořit zevnější vzhled k obrazu svému. Na výběr je i ze široké nabídky litých kol různých velikostí.

Cena celého tuningu zaleží především od dílů, které si zákazník vybere, za zvýšení výkonu si ale úpravce požádá o 4 900 eur (zhruba 120 000 Kč) a odinstalování omezovače maximální rychlosti vás vyjde na 1 500 eur (zhruba 36 500 Kč).

Klepněte pro větší obrázek
ABT Audi RS6 Avant
Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 74 258 km
Cena: 740 000 Kč
Audi A3 1.968
Rok výroby: 2003
Stav: 133 268 km
Cena: 65 000 Kč
Audi A6 2.698
Rok výroby: 2010
Stav: 182 951 km
Cena: 220 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků