ABT Audi AS3: přiostřená A3 i po facelfitu

Audi A3 je stále více zmiňována v souvislosti s její novou generací, která by se na trhu měla objevit příští rok, nebo s dvojicí nových dieselových agregátů 1,6 TDI, které se zřejmě opět stanou v rámci koncernu bestsellerem. Nicméně, není to všechno, co se o Audi A3 píše, svou trochou přispěl i dvorní úpravce koncernových modelů ABT.

Zásahy této společnosti jsou patrné hned na první pohled a nelze si nevšimnout větších nárazníků, aerodynamických prahů a zadního difuzoru, jemuž společnost dělají chromové koncovky výfuku. Zajímavým, i když ne možná právě vhodným prvkem jsou boční „žábry“, které zde moc významnou funkci nemají. Kromě nich zdobí profil vozu i 18-ti nebo 19-ti palcová litá kola. Standardem je sportovní pružení, díky němuž je AS3 nejen „tvrdší”, ale blíže k zemi o 35 mm oproti běžné verzi.
ABT však neopomenul ani výkonnostní stránku vozu a pro většinu motorů si připravil nějaké to vylepšení. Zatímco přeplňovaná 1,4 TSI po úpravách dosahuje výkonu 118 kW (oproti standardním 92 kW), atmosférický benzínový dvoulitr dostal vylepšení o celých 30 kW, takže po úpravách dosahuje 177 kW. Ze vznětových agregátů je zde zástupcem 2,0 TDI, jehož výkon se zvýšil zhruba o 20 kW. Společnost ještě dodává, že žádnou z výše zmiňovaných úprav se nezvýšila spotřeba a ani žádným způsobem nesnížila životnost toho kterého agregátu. Jak také jinak...
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
ABT Audi AS3
Audi A6 2.967
Rok výroby: 2011
Stav: 173 701 km
Cena: 350 000 Kč
Audi A4 1.968
Rok výroby: 2013
Stav: 157 711 km
Cena: 365 000 Kč
Audi A6 1.984
Rok výroby: 2009
Stav: 88 051 km
Cena: 240 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků