ABT Audi AS3: přiostřená A3 i po facelfitu

Audi A3 je stále více zmiňována v souvislosti s její novou generací, která by se na trhu měla objevit příští rok, nebo s dvojicí nových dieselových agregátů 1,6 TDI, které se zřejmě opět stanou v rámci koncernu bestsellerem. Nicméně, není to všechno, co se o Audi A3 píše, svou trochou přispěl i dvorní úpravce koncernových modelů ABT.

Zásahy této společnosti jsou patrné hned na první pohled a nelze si nevšimnout větších nárazníků, aerodynamických prahů a zadního difuzoru, jemuž společnost dělají chromové koncovky výfuku. Zajímavým, i když ne možná právě vhodným prvkem jsou boční „žábry“, které zde moc významnou funkci nemají. Kromě nich zdobí profil vozu i 18-ti nebo 19-ti palcová litá kola. Standardem je sportovní pružení, díky němuž je AS3 nejen „tvrdší”, ale blíže k zemi o 35 mm oproti běžné verzi.
ABT však neopomenul ani výkonnostní stránku vozu a pro většinu motorů si připravil nějaké to vylepšení. Zatímco přeplňovaná 1,4 TSI po úpravách dosahuje výkonu 118 kW (oproti standardním 92 kW), atmosférický benzínový dvoulitr dostal vylepšení o celých 30 kW, takže po úpravách dosahuje 177 kW. Ze vznětových agregátů je zde zástupcem 2,0 TDI, jehož výkon se zvýšil zhruba o 20 kW. Společnost ještě dodává, že žádnou z výše zmiňovaných úprav se nezvýšila spotřeba a ani žádným způsobem nesnížila životnost toho kterého agregátu. Jak také jinak...
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
ABT Audi AS3
Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 74 258 km
Cena: 759 000 Kč
Audi A3 1.968
Rok výroby: 2003
Stav: 133 268 km
Cena: 70 000 Kč
Audi A6 2.698
Rok výroby: 2006
Stav: 188 530 km
Cena: 174 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků