ABT AS8: první tuning pro nové Audi A8 TDI

Německý ladič ABT představuje vůbec první sadu úprav pro nové Audi A8 modelového roku 2011. Začal u verze V8 TDI.

Když u ABT mluví o Audi A8, nijak netají své přesvědčení o tom, že se jedná o sportovně střižené auto již ve své původní, sériové podobě. Proto má jejich paket AS8 spíše jen „podtrhnout“ výsledek snažení ingolstadtských konstruktérů, kterým se podařilo skutečně postavit i přes ohromné rozměry karoserie funkční sportovně-cestovní sedan. Podle svých vlastních slov ABT nezměnil elegantní cesťák v závodničku, ale s citem jej proměil v důvěryhodnost vzbuzující superlimuzínu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

U ABT si do parády vzali vznětové provedení V8 TDI, jež bude zřejmě patřit v úvodu výroby alespoň v Evropě  k nejprodávanějším. Ve své sériové podobě dává vidlicový osmiválec s objemem 4 134 ccm slušných 350 koní (257 kW), ale sada úprav ABT Power (ve skutečnosti se však soustředící na program řídicí jednotky) jej zvýšila na 385 koní (283 kW). To by mělo tovární hodnotu zrychlení z klidu na 96 km/h ve výši 5,5 s snížit až na hranici 5 s, což není na takto velké a těžké a k tomu ještě naftu tankující auto nijak špatný výsledek.

Bylo by pošetilé ponechat modifikace jen pod povrchem karoserie, jak by pak vaši kolegové z golfového klubu poznali, že jste přijeli „poladěným“ strojem? Z tohoto důvodu u ABT vyvinuli pro AS8 také nový bodykit, který spočívá v instalaci specifického předního nárazníku s „lízátkem“, prahových spoilerů, trojdílné odtrhové hrany v úrovni víka zavazadlového prostoru a zadního nárazníku hostícího dva páry nově tvarovaných koncovek výfuků. Celkový dojem pak podtrhují nové ráfky ABT CR s průměrem 21 palců a pěti zdvojenými paprsky.

I přes docela dlouhý seznam úprav zůstává AS8 decentní limuzínou, přesto je otázkou, jak mnoho zákazníků bude po jakékoli individualizaci takového vozu tužit...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
ABT AS8 2011
Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 74 258 km
Cena: 759 000 Kč
Audi A3 1.968
Rok výroby: 2003
Stav: 133 268 km
Cena: 70 000 Kč
Audi A6 2.698
Rok výroby: 2006
Stav: 188 530 km
Cena: 174 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 64 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 59 příspěvků