ABT AS5: variace na téma Audi A5 Sportback

Do jedné z prvních modifikací nového modelu Audi A5 Sportback se pustil Christian Abt. I tentokrát zůstal na decentní notě.

U společnosti ABT Sportline vždy s napětím očekávají každou novinku z Ingolstadtu a patří mezi první, kteří připraví vlastní sadu úprav (nemluvě o tom, že se jedná co do počtu vyráběných vozů o vůbec největšího úpravce vozů koncernu Volkswagen). Po vozech Audi A5 s karosériemi kupé a kabriolet nyní přichází „čtyřdvéřové kupé“ s označením Sportback (představili jsme vám je na tomto místě), a ABT Sportline reaguje okamžitě.

Modifikace nazvaná ABT AS5 přichází s takřka zcela černou karosérií, z chromovaných ozdob zbyly jen rámečky okolo oken. Novinka se vyznačuje speciální přídí s typickou maskou ABT a upravenými nárazníky. Z toho zadního vystupují dva páry kulatých chromovaných koncovek, jež se mají jakožto součást přepracovaného výfukového traktu podílet na „chlapáčtějším“ zvuku motoru. Lité ráfky ABT nebo BR jsou opracovávány diamantem a nakonec lakovány či leštěny do vysokého lesku, dodávají se v rozměrech 18, 19 a 20 palců. Pro zlepšení jízdních vlastností sáhli u ABT k instalaci tužších pružin i tlumičů pérování. K mání jsou i výkonnější brzdy v několika modifikacích, ta vrcholná se na přední nápravě vyznačuje kotouči s průměrem 380 mm a osmipístkovými třmeny. 

Jak je známo, společnost ABT Sportline disponuje bohatou závodní historií, takže se ani v případě stroje AS 5 nebáli posílit pohonné jednotky. Nabídka začíná u čtyřválce 2,0 TFSI, jehož výkon poskočil ze 180 koní (132 kW) až na 275 koní (202 kW) a točivý moment činí 320 Nm. I u ABT si jsou vědomi současného vkusu zákazníku, proto připravili i modifikace populárního třílitrového „dieselu“, a to hned ve dvou stupních. První z nich nese název ABT Power a vyznačuje se hodnotami 282 koní (207 kW) a 560 Nm, druhý se jmenuje ABT Power S a nabízí výkon plných 310 koní (228 kW) a točivý moment vrcholící hodnotou 610 Nm. Podrobné údaje o jízdních výkonech však zatím nebyly zveřejněny, víme jen, že silnější z dieselů zrychlí z klidu na 100 km/h za 5,8 s.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
ABT AS5
Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 74 258 km
Cena: 740 000 Kč
Audi A3 1.968
Rok výroby: 2003
Stav: 133 268 km
Cena: 65 000 Kč
Audi A6 2.698
Rok výroby: 2010
Stav: 182 951 km
Cena: 220 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků