ABT AS5: variace na téma Audi A5 Sportback

Do jedné z prvních modifikací nového modelu Audi A5 Sportback se pustil Christian Abt. I tentokrát zůstal na decentní notě.

U společnosti ABT Sportline vždy s napětím očekávají každou novinku z Ingolstadtu a patří mezi první, kteří připraví vlastní sadu úprav (nemluvě o tom, že se jedná co do počtu vyráběných vozů o vůbec největšího úpravce vozů koncernu Volkswagen). Po vozech Audi A5 s karosériemi kupé a kabriolet nyní přichází „čtyřdvéřové kupé“ s označením Sportback (představili jsme vám je na tomto místě), a ABT Sportline reaguje okamžitě.

Modifikace nazvaná ABT AS5 přichází s takřka zcela černou karosérií, z chromovaných ozdob zbyly jen rámečky okolo oken. Novinka se vyznačuje speciální přídí s typickou maskou ABT a upravenými nárazníky. Z toho zadního vystupují dva páry kulatých chromovaných koncovek, jež se mají jakožto součást přepracovaného výfukového traktu podílet na „chlapáčtějším“ zvuku motoru. Lité ráfky ABT nebo BR jsou opracovávány diamantem a nakonec lakovány či leštěny do vysokého lesku, dodávají se v rozměrech 18, 19 a 20 palců. Pro zlepšení jízdních vlastností sáhli u ABT k instalaci tužších pružin i tlumičů pérování. K mání jsou i výkonnější brzdy v několika modifikacích, ta vrcholná se na přední nápravě vyznačuje kotouči s průměrem 380 mm a osmipístkovými třmeny. 

Jak je známo, společnost ABT Sportline disponuje bohatou závodní historií, takže se ani v případě stroje AS 5 nebáli posílit pohonné jednotky. Nabídka začíná u čtyřválce 2,0 TFSI, jehož výkon poskočil ze 180 koní (132 kW) až na 275 koní (202 kW) a točivý moment činí 320 Nm. I u ABT si jsou vědomi současného vkusu zákazníku, proto připravili i modifikace populárního třílitrového „dieselu“, a to hned ve dvou stupních. První z nich nese název ABT Power a vyznačuje se hodnotami 282 koní (207 kW) a 560 Nm, druhý se jmenuje ABT Power S a nabízí výkon plných 310 koní (228 kW) a točivý moment vrcholící hodnotou 610 Nm. Podrobné údaje o jízdních výkonech však zatím nebyly zveřejněny, víme jen, že silnější z dieselů zrychlí z klidu na 100 km/h za 5,8 s.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
ABT AS5
Audi A4 Allroad 1.968
Rok výroby: 2010
Stav: 165 371 km
Cena: 315 000 Kč
Audi A6 2.698
Rok výroby: 2010
Stav: 182 951 km
Cena: 230 000 Kč
Audi A6 2.698
Rok výroby: 2007
Stav: 193 445 km
Cena: 190 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Test Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

včera | Stanislav Kolman | 53 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 59 příspěvků