Abraham se při prvních jízdách v Estorilu vyšvihl na sedmé místo

Skvělým výkonem zahájil český motocyklový závodník Karel Abraham Velkou cenu Portugalska silničních mnotocyklů, když v kubatuře MotoGP obsadil v součtu časů z úvodních tréninků vynikající sedmé místo. Jezdec týmu Cardion AB Motoracing dokázal, že před zkušenějšími kolegy nemá respekt.

„S výsledkem úvodních tréninků jsem naprosto spokojený,“ řekl populární Abaja po skončení páteční přípravy na Grand Prix Portugalska. Před cestou do Estorilu si přál suché podmínky, ale v pátek to v některých momentech vypadalo na déšť.

Klepněte pro větší obrázek
Karel Abraham při závodě v Jerezu

Pršet jezdcům královské kubatury však nezačalo. Abraham tak získal příležitost hledat ideální nastavení svého stroje Ducati Desmosedici GP11 a postupně zrychloval, což potvrdil sedmým časem.

„Pracovali jsme především na nastavení podvozku. Také jsme se zaměřili na elektroniku,“ vyprávěl jednadvacetiletý Abraham, jenž patřil k nejrychlejším jezdcům především v posledním sektoru, ve němž ztratil na úřadujícího šampiona Jorge Lorenza pouhých 0,005 sekundy.

V sobotu je na pořadu důležitá kvalifiace a v neděli se jede třetí závod mistrovství světa. „V Estorilu se mi v minulosti dařilo i nedařilo, takže uvidíme, jak to bude tentokrát,“ pravil Brňan, jenž tam loni skončil v závodě třídy Moto2 desátý a stejného umístění dosáhl i v roce 2009, když ještě závodil v sedle dvěstěpadesátky.

Portugalský areál se nachází necelých sedm kilometrů od pobřeží Atlantického oceánu. Od moře často vane silný vítr, což není pro jezdce vůbec jednoduché. Blízkost oceánu má navíc vliv na počasí, které je tam v jakékoliv roční době nevyzpytatelné.

„Byl bych raději, kdyby bylo sucho, závodění na mokru je riskantní,“ přál si Abraham, jemuž se ale při poslední grand prix na mokré dráze ve španělském Jerezu dařilo, když tam začátkem dubna navzdory pádu projel cílem sedmý. Další informace na motogpsports.autorevue.cz

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Ford Focus 0
Rok výroby: 2004
Stav: 146 554 km
Cena: 40 000 Kč
Volkswagen Golf 1.4
Rok výroby: 2009
Stav: 116 657 km
Cena: 140 000 Kč
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2011
Stav: 112 302 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků