Abraham před premiérou v MotoGP: Budu rád za patnácté místo

V místě úvodní Grand Prix mistrovství světa silničních motocyklů ještě včera se svou Ducati Desmosedici s číslem 17 trénoval. V neděli už ale na jednadvacetiletého Karla Abrahama čeká v katarském Losailu jako na prvního Čecha v historii premiéra v královské kubatuře MotoGP. Jen pro ilustraci, jedná se o situaci odpovídající zhruba tomu, kdyby se někdo objevil ve formuli 1. Brněnský jezdec týmu Cardion AB Motoracing si od úvodního souboje s největšími motocyklovými esy příliš neslibuje, ale chce se postupně zlepšovat.

AR: Jaký je rozdíl mezi vaší bývalou technikou v třídě Moto2 a MotoGP?
Je to pořád motorka, i když má v sobě daleko víc elektroniky, kterou není vůbec snadné nastavit. Zásahy se proto nedělají mechanicky, ale softwarově.

AR: Jak vnímáte stroj MotoGP z jezdeckého hlediska?
S motorkou se kvůli její síle a odlišné stopě musí jinak zacházet. Třeba ze zatáčky je nutné vyjíždět rovně, protože má tendenci ustřelit. Pořád se musím učit.

AR: Váš nový motocykl se jede přes 300 kilometrů v hodině. Jak se s nárůstem o 50 km/h vyrovnáváte?
S rychlostí není zase takový problém. Markantnější je fakt, že stroj MotoGP má daleko větší akceleraci a při jízdě pociťuji silnější přetížení, než jsem byl zvyklý. Kvůli brutální síle se s ním hůř manévruje, ale proti Moto2 je na trati vzhledem k méně početnému startovnímu poli zase víc místa.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Populární Abaja při posledních testování

AR: Jak se těšíte na večerní závod v Kataru?
Nemám s tím problém, už jsem v Losailu večer startoval. Jsem vlastně rád, že závod přesunuli na večer. Dřív nám tam bylo ve dne hrozné vedro.

AR: V čem je večerní závod specifický?
Všechny další Grand Prix se jezdí za světla, takže to je úplně něco jiného. Mně umělé osvětlení nevadí, kdo má ale problémy s očima, může to být pro něj nepříjemné.

AR: Jak odhadujete svou premiéru v MotoGP?
To vůbec nevím, ale pochybuji, že by to mohlo být do desítky. Možná budu rád za patnácté místo. Bude hodně záležet, jak mi závod sedne.

AR: V startovním poli je jen sedmnáct jezdců. Kdyby dva upadli, body jsou doma...
To je pravda, ale v MotoGP se moc často nepadá. Navíc je v královské kubatuře strašně těžké předjíždět.

AR: Jaký máte respekt před velkými jmény?
Určitě to ve mně je. Nastoupím proti slavným šampionům. Nebude to jednoduché, ale musím se snažit, abych aspoň s některými z nich dokázal ze začátku držet krok.

AR: S kým byste měl svádět vyrovnané souboje?
Chci si dávat postupné cíle. Ze začátku by to mohl být Toni Elias a Cal Crutchlow. Pokud půjdou moje výkony nahoru, mohl bych jezdit vyrovnaně třeba i s Lorisem Capirossim nebo Randy De Punietem, později možná s Hiroshi Aoyamou. Tohle jsou ale jen úvahy. Dopředu se dá těžko něco odhadovat.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Brněnského mladíka čeká o víkendu vstup mezi absolutní elitu

AR: Kdy si troufnete na slavného Rossiho?
Lepší by bylo stát s ním na stupních vítězů než být desátý před ním... Ale vážně, Valentino určitě není můj cíl.

Ducati Desmosedici GP11

Motocykl vyrobený v továrně Borgo Panigale v Bologni má karbonový rám. Název je odvozený od netypického ventilového rozvodu motoru, takzvaného desmodromického (ventily jsou nejen otevírány, ale i zavírány vačkovou hřídelí). Sedici znamená v italštině šestnáct a označuje počet ventilů v motoru.

Hmotnost:
„suchá“ 150 kg
Maximální rychlost:
340 km/h
Zrychlení 0-100 km/h:
2,7 s
Motor:
čtyřválec 800 ccm s výkonem 240 koní
Objem nádrže:
21 litrů

 

Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2008
Stav: 138 255 km
Cena: 75 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 5 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků
Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Nahlédli jsme pod pokličku vývoje nejpopulárnějších sportovních aut světa a osobně několik z nich přímo v technologickém komplexu v Nardò vyzkoušeli.

22.  12.  2016 | Stanislav Kolman | 1 příspěvek