Abraham před premiérou v MotoGP: Budu rád za patnácté místo

V místě úvodní Grand Prix mistrovství světa silničních motocyklů ještě včera se svou Ducati Desmosedici s číslem 17 trénoval. V neděli už ale na jednadvacetiletého Karla Abrahama čeká v katarském Losailu jako na prvního Čecha v historii premiéra v královské kubatuře MotoGP. Jen pro ilustraci, jedná se o situaci odpovídající zhruba tomu, kdyby se někdo objevil ve formuli 1. Brněnský jezdec týmu Cardion AB Motoracing si od úvodního souboje s největšími motocyklovými esy příliš neslibuje, ale chce se postupně zlepšovat.

AR: Jaký je rozdíl mezi vaší bývalou technikou v třídě Moto2 a MotoGP?
Je to pořád motorka, i když má v sobě daleko víc elektroniky, kterou není vůbec snadné nastavit. Zásahy se proto nedělají mechanicky, ale softwarově.

AR: Jak vnímáte stroj MotoGP z jezdeckého hlediska?
S motorkou se kvůli její síle a odlišné stopě musí jinak zacházet. Třeba ze zatáčky je nutné vyjíždět rovně, protože má tendenci ustřelit. Pořád se musím učit.

AR: Váš nový motocykl se jede přes 300 kilometrů v hodině. Jak se s nárůstem o 50 km/h vyrovnáváte?
S rychlostí není zase takový problém. Markantnější je fakt, že stroj MotoGP má daleko větší akceleraci a při jízdě pociťuji silnější přetížení, než jsem byl zvyklý. Kvůli brutální síle se s ním hůř manévruje, ale proti Moto2 je na trati vzhledem k méně početnému startovnímu poli zase víc místa.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Populární Abaja při posledních testování

AR: Jak se těšíte na večerní závod v Kataru?
Nemám s tím problém, už jsem v Losailu večer startoval. Jsem vlastně rád, že závod přesunuli na večer. Dřív nám tam bylo ve dne hrozné vedro.

AR: V čem je večerní závod specifický?
Všechny další Grand Prix se jezdí za světla, takže to je úplně něco jiného. Mně umělé osvětlení nevadí, kdo má ale problémy s očima, může to být pro něj nepříjemné.

AR: Jak odhadujete svou premiéru v MotoGP?
To vůbec nevím, ale pochybuji, že by to mohlo být do desítky. Možná budu rád za patnácté místo. Bude hodně záležet, jak mi závod sedne.

AR: V startovním poli je jen sedmnáct jezdců. Kdyby dva upadli, body jsou doma...
To je pravda, ale v MotoGP se moc často nepadá. Navíc je v královské kubatuře strašně těžké předjíždět.

AR: Jaký máte respekt před velkými jmény?
Určitě to ve mně je. Nastoupím proti slavným šampionům. Nebude to jednoduché, ale musím se snažit, abych aspoň s některými z nich dokázal ze začátku držet krok.

AR: S kým byste měl svádět vyrovnané souboje?
Chci si dávat postupné cíle. Ze začátku by to mohl být Toni Elias a Cal Crutchlow. Pokud půjdou moje výkony nahoru, mohl bych jezdit vyrovnaně třeba i s Lorisem Capirossim nebo Randy De Punietem, později možná s Hiroshi Aoyamou. Tohle jsou ale jen úvahy. Dopředu se dá těžko něco odhadovat.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Brněnského mladíka čeká o víkendu vstup mezi absolutní elitu

AR: Kdy si troufnete na slavného Rossiho?
Lepší by bylo stát s ním na stupních vítězů než být desátý před ním... Ale vážně, Valentino určitě není můj cíl.

Ducati Desmosedici GP11

Motocykl vyrobený v továrně Borgo Panigale v Bologni má karbonový rám. Název je odvozený od netypického ventilového rozvodu motoru, takzvaného desmodromického (ventily jsou nejen otevírány, ale i zavírány vačkovou hřídelí). Sedici znamená v italštině šestnáct a označuje počet ventilů v motoru.

Hmotnost:
„suchá“ 150 kg
Maximální rychlost:
340 km/h
Zrychlení 0-100 km/h:
2,7 s
Motor:
čtyřválec 800 ccm s výkonem 240 koní
Objem nádrže:
21 litrů

 

Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2008
Stav: 138 255 km
Cena: 75 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

8.  12.  2016 | Radek Pecák | 48 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 27 příspěvků