Abraham potřebuje na zkrocení nadupané Ducati silnější svaly

Den D se pomalu blíží. Motocyklový závodník Karel Abraham už má zabaleno a míří do katarského Losailu, kde ho tento víkend čekají poslední testy před závodní premiérou v královské třídě MotoGP. Té se na stejném místě dočká o týden později (20. 3.) jako vůbec první Čech v historii. Na startu se postaví proti motorkářským esům jako jsou Valentino Rossi, Casey Stoner, Nicky Hayden, Loris Capirossi nebo poslední světový šampion Jorge Lorenzo, ale nohy se mu z toho prý nerozklepou.

Jezdec týmu Cardion AB Motoracing absolvoval během února dvě testování na okruhu v malajském Sepangu. „Abaja“ najezdil za šest dnů 265 kol, což znamenalo porci 1470 kilometrů. „Něco se nám vydařilo, něco dopadlo hůř. Ve výsledcích jsem mohl být trochu výš. Se strojem MotoGP se ale teprve seznamuji a musím říct, že je to úplně něco jiného než motorky, na nichž jsem dosud jezdil,“ přemítal mladík, jenž usedá na Ducati Desmosedici GP11, poháněnou vidlicovým čtyřválcovým agregátem o obsahu 799 ccm s výkonem přes 200 koní.

V rychlostech nad tři sta kilometrů za hodinu

Pobytu v Malajsii využil i ke zlepšení kondice, kterou silný a třistakilometrovou rychlostí jezdící motocykl bezpodmínečně vyžaduje. „To co stačilo dřív ve slabších kubaturách, je tady málo. Tahle motorka je o deset kilo těžší, víc akceleruje a při brzdění je cítit daleko větší přetížení. Hodně jsem toho natrénoval přes zimu, ale i tak jsem cítil, že potřebuji posílit hlavně ruce v předloktí,“ přiznal Abraham.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Minulost Karla Abrahama při startech v nižších kubaturách

O testech se konkrétně zmínil jeden z mechaniků stáje Martin Havlíček. „Hledali jsme hlavně různá nastavení motorky na závod. Byl prostor na vyzkoušení extrémů a snažili jsme se přijít na to, co Kájovi nejvíc sedí. Myslím, že máme spoustu cenných informací, teď už zbývá dát všechno dohromady a motorku doladit.“

Tím se bude česká stáj nyní zabývat v Kataru, kde budou testy stejně jako závod probíhat za umělého osvětlení. „S jízdou za tmy nemám problém. Budeme hledat optimální nastavení na okruh. Vím, že nás čeká nás ještě spousta práce na motorce, rezervy mám určitě i já,“ konstatoval jedenadvacetiletý závodník, který loni ve Valencii senzačně vyhrál poslední závod sezony kubatury Moto2.

Porazit Rossiho? To by byla perlička

S blížícím se datem prvního závodu mistrovství světa pociťuje zvětšující se nervozitu. „Snažím se na závod příliš nemyslet a zatím se mi o něm ani nezdá. Jednoduché to nebude, ale vím, co mě čeká. Nervozita ze mě spadne ve chvíli, kdy zhasnou červená světla a vyrazím na trať. Strach určitě nemám, podobný pocit mám vždycky na začátku sezony, když postupuji o třídu výš,“ poznamenal brněnský rodák.

„Nebudu ale sám, kdo usedne na novou motorku. To samé čeká třeba i Rossiho,“ připomněl přestup svého idolu a devítinásobného šampiona rovněž na motocykl Ducati. „V Sepangu říkal, že s motorkou zatím není moc spokojený. On ji ale určitě zvládne a pojede špičku. Otázkou ovšem je, v jakém stavu je jeho z loňska zraněné rameno. Já ale na Valentinův skalp rozhodně nemyslím. Kdyby k tomu nějakým nedopatřením došlo, považoval bych to za hodně velkou perličku,“ dodal s úsměvem.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Současnost při testování a prezentaci před prvním závodem MotoGP
Ford Focus 1.6
Rok výroby: 2007
Stav: 162 312 km
Cena: 65 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2004
Stav: 146 554 km
Cena: 40 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2010
Stav: 152 891 km
Cena: 160 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

28.  3.  2017 | Milan Lažanský | 50 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

28.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 16 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků