Abraham nechápe, proč stát nechce podpořit GP, která mu vydělává

Srpnový motoristický svátek s návštěvami přes dvě stě tisíc diváků je ve vážném ohrožení. Jestli stát nepodrží Grand Prix silničních motocyklů, pojede se letos na Masarykově okruhu zřejmě naposledy. Se ztrátou hospodařící pořadatelská společnost Automotodrom Brno požádala vládu o zaplacení poplatku 70 milionů korun, ale nepochodila. Podle představitelů Automotodromu je ve světě taková podpora obvyklá.

K žádosti se zamítavě vyjádřil ministr financí Miroslav Kalousek, a tak v moravské metropoli panuje veliké rozčarování. „Co vám na to mám říct? Stát se tváří jako vzorný hospodář, ale při tom cpe peníze do akcí, které jsou černé díry. Ovšem do podniku, který mu vydělává, nechce investovat,“ řekl AutoRevue.cz majoritní akcionář Masarykova okruhu Karel Abraham starší.

 Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

„Řeknu to obrazně: dejte mi sto a dostanete dvě stě. Odpověď ale zní: sto vám nedám, zvednu DPH... Pokud peníze nepřijdou, v roce 2012 se velká cena nepojede. Do Brna nepřijedou fanoušci a stát přijde o obrovské příjmy. To mi připadá nelogické, nezhroutíme se z toho, ale bude nám to hodně líto,“ pokračoval podnikatel, který je zároveň předsedou dozorčí rady společnosti.

Zisky jdou zpátky do okruhu

„Podporuje nás Brno i Jihomoravský kraj, teď ale potřebujeme pomoc od státu. Ten by o to měl mít zájem, protože zisky z daní končí ve státní pokladně,“ pokračoval otec stejnojmenného motocyklového závodníka, který se letos premiérově zúčastní šampionátu kubatury MotoGP. „Společnost platí už dlouho spoustu věcí ze svého, ale akcionáři řekli dost. Ve vyspělých zemích se staví okruhy, protože tam vědí, že se jim to vrátí. My nic stavět nemusíme, požadujeme jen zaplatit poplatek, který už ze svého neutáhneme.“

Jihomoravští politici chtějí s vládou příští týden o požadované částce znovu jednat, Abraham ale v obrat příliš nedoufá. „Jestli si někdo myslí, že to jsou peníze do naší kapsy, tak je na omylu. Nepotřebujeme je na výplaty nebo na nákupy drahých aut. Každý může vidět naše účetnictví, všechno je transparentní. Veškeré zisky investujeme zpátky do okruhu. Ten nás neživí, vyděláváme v jiných společnostech,“ dodal Abraham.

Závodů v Brně ubývá

Od otevření nového okruhu v roce 1987 se na Moravě šampionát nejel jen v roce 1992. Velká cena České republiky je jedním z nejnavštěvovanějším podnikem v celé seriálu. Rekordem je 245 039 diváků, kteří na závod zavítali v roce 2007, loni jich na Masarykův okruh přijelo 238 210.

Kvůli zhoršujícím se ekonomickým výsledkům, které však padají na vrub pravidelnému zalistovacímu poplatku pro promotéra motocyklového mistrovství světa, vypadly už z kalendáře automobilový seriál Grand Tourismo a Světové série Renault. Letos se v Brně z velkých podniků jedou šampionáty cestovních vozů (17.-19. 6.), superbiků (8.-10. 7.) a slavná motocyklová Grand Prix (12.-14. 8.).

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

 

Renault Fluence 1.5
Rok výroby: 2012
Stav: 119 269 km
Cena: 115 000 Kč
Renault Laguna 1.995
Rok výroby: 2010
Stav: 152 905 km
Cena: 135 000 Kč
Renault Scénic 1.461
Rok výroby: 2011
Stav: 139 720 km
Cena: 133 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 31 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 25 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků