Abraham na motorce pobil auto i tryskáč

Motocyklový jezdec Karel Abraham vyhrál na sériovém stroji Ducati Panigale 1199 rychlostní souboj se závodním automobilem a proudovým letadlem.

Účastník mistrovství světa MotoGP dosáhl na letištní ploše v Brně maximální rychlosti 300 kilometrů za hodinu, o deset kilometrů nižší rychlost dostal z vozu Porsche 911 GT3 Cup automobilový závodník Tomáš Mičánek. Letoun Delfín L-29 řízený bývalým armádním pilotem Pavlem Veselým motocykl ani auto nepředstihl.

„Bylo domluveno, že motocykl a auto odstartuji v okamžiku, kdy bude stíhačka při průletu 200 metrů za oběma stroji,“ uvedl Jiří Mičánek senior, který byl startérem nezvyklého souboje.

„Letoun byl v tu dobu padesát metrů nad zemí a měl rychlost 200 kilometrů za hodinu. Sice postupně zrychlil, ale na motocykl ani na auto na krátké vzdálenosti nestačil,“ doplnil Mičánek, pětadvacetinásobný mistr republiky v automobilových závodech.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Překvapivé pořadí: 1. motorka, 2. sporťák, 3. letoun.
 

„Bylo to příjemné zpestření motocyklové sezony a volného závodního víkendu. I když jsem vyhrál jen těsně, ukázalo se, že je motocykl nejrychlejší,“ řekl Abraham.

Pilot vozu Tomáš Mičánek chvíli po startu o několik metrů vedl, ale nakonec jezdci na motocyklu podlehl. „Jel jsem v 'cupovém' voze, který je přece jen o nějaký kilometr pomalejší než moje Porsche RSR, s kterým závodím v Německu,“ uvedl Mičánek.

Zdroj: E15.cz

Foto: profimedia.cz
 
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 68 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků