Abraham na motorce pobil auto i tryskáč

Motocyklový jezdec Karel Abraham vyhrál na sériovém stroji Ducati Panigale 1199 rychlostní souboj se závodním automobilem a proudovým letadlem.

Účastník mistrovství světa MotoGP dosáhl na letištní ploše v Brně maximální rychlosti 300 kilometrů za hodinu, o deset kilometrů nižší rychlost dostal z vozu Porsche 911 GT3 Cup automobilový závodník Tomáš Mičánek. Letoun Delfín L-29 řízený bývalým armádním pilotem Pavlem Veselým motocykl ani auto nepředstihl.

„Bylo domluveno, že motocykl a auto odstartuji v okamžiku, kdy bude stíhačka při průletu 200 metrů za oběma stroji,“ uvedl Jiří Mičánek senior, který byl startérem nezvyklého souboje.

„Letoun byl v tu dobu padesát metrů nad zemí a měl rychlost 200 kilometrů za hodinu. Sice postupně zrychlil, ale na motocykl ani na auto na krátké vzdálenosti nestačil,“ doplnil Mičánek, pětadvacetinásobný mistr republiky v automobilových závodech.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Překvapivé pořadí: 1. motorka, 2. sporťák, 3. letoun.
 

„Bylo to příjemné zpestření motocyklové sezony a volného závodního víkendu. I když jsem vyhrál jen těsně, ukázalo se, že je motocykl nejrychlejší,“ řekl Abraham.

Pilot vozu Tomáš Mičánek chvíli po startu o několik metrů vedl, ale nakonec jezdci na motocyklu podlehl. „Jel jsem v 'cupovém' voze, který je přece jen o nějaký kilometr pomalejší než moje Porsche RSR, s kterým závodím v Německu,“ uvedl Mičánek.

Zdroj: E15.cz

Foto: profimedia.cz
 
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků