8
Fotogalerie

Abarth Punto Evo Esseesse a 500C Esseesse: ostří hoši pro Paříž

Také italský Fiat ze sebe začal soukat, co pěkného přiveze do Paříže. A je to vskutku pozoruhodná sestava - dvojice malých „esesáčků”.

Pochopitelně máme na mysli ty nejostřejší z ostých děl divize Abarth, které se tradičně nazývají SS neboli esseesse. Prvním z nich je faceliftovaný Fiat Punto Evo, který pod kapotou ukrývá turbem dopovanou jedna-čyřku s výkonem až 180 koní a točivým momentem vrcholícím na 270 Nm. Oproti „obyčejnému” Abarthu si tak polepšil o 15 koní, což znamená zlepší sprintu na stovku o 0,4 sekundy na 7,5 sekundy a zvýšení maximální rychlosti až na 216 km/h.

Druhým dílkem je „skalpované pětikilo” neboli Fiat 500 Cabrio. Ten ve verzi Abarth dává běžně 140 koní a 206 Nm, verze Esseesse pak špičky obou hodnot šponuje až na 160 koní a 230 Nm. Ptáte se na dynamiku? Ta je nejlépe vyjádřena hodnotami 7,5 sekundy  a 209 km/h, jistě už budete vědět, co vyjadřují.

Italský škorpión pochopitelně nesekal ocáskem jen v motorovém prostoru, ale podíval se na zoubek i brzdám, podvozku a přidal vozům 17" resp. 18" kola ve specifickém designu. Další detaily jsou zatím neznámou a najdeme je mezi tisícem podobných informací dostupných na pařížském autosalonu.

Abarth Punto Evo Esseesse 01.jpgAbarth Punto Evo Esseesse 02.jpgAbarth Punto Evo Esseesse 03.jpgAbarth Punto Evo Esseesse 04.jpg
Abarth Punto Evo Eseesse
Abarth 500C Esseesse 01.jpgAbarth 500C Esseesse 02.jpgAbarth 500C Esseesse 03.jpgAbarth 500C Esseesse 04.jpg
Abarth 500C Eseesse

Fiat Punto

Fiat Punto si získává zákazníky především stylovým italským designem, ale v jeho prospěch mluví i jistý podvozek a energický turbomotor 1,4 l. Vyrábí se i jako sportovní Abarth.

Test Fiat Punto Evo 1,4

Doporučujeme

Články odjinud