Abarth 500C: Fiat pro emancipované Barbie

Jaké auto si pořídí Barbie, když dá kopačky Kenovi? Viděl bych to na Abarth 500C. A právě tento vůz Fiat včera představil před jeho premiérou na ženevském autosalonu.

Nechci říci, že Fiat 500 je zženštelé auto, ale typickou volbou kanadských dřevorubců zřejmě nebude. Ve verzi C alias Cabrio jde pak o model, který bude svým pojetím nejblíže sličným dámám, někteří by se snad nebáli je připodobnit ke slavné Mattelově panence. Ostrá verze Abarth mi pak dává smysl snad jedině pokud se taková „Barbie” rozhodne přijmout i trochu jinou roli než objektu mužského obdivu... Ale dost bylo přemítání nad smyslem vozu, pojďme se podívat, co nabídne.

Asi pro vás nebude překvapením konstatování, že oproti nám již známému Abarthu 500 to vedle chybějící střechy nebude mnoho. Abarth 500C bude používat stejný motor a disponovat prakticky totožně upraveným vzhledem.

Pod kapotou tak najdeme přeplňovaný benzinový T-Jet o objemu 1,4 litru, který bude v případě 500C naladěn na výkon až 135 koní při 5 500 ot. a točivý moment nejvýše 206 Nm při 2 500 ot. Výkon je přenášen na kola přední nápravy skrze robotizovanou převodovku s možností volby převodových stupňů „pádly” pod volantem.

S touto výbavičkou dokaže Abarth 500C sprintovat na stovku za 8,1 sekundy a dosáhnout rychlosti až 205 km/h. Pří příměstské potahové jízdě pak umí ujet 100 km za 6,5 litru benzinu. Pokud by vám to všechno bylo málo, Fiat počítá i s verzí SS. To není specialitka pro německé zákazníky, ale dále přiostřený Abarth s výkonem až 180 koní, který jsme vám v uzavřené verzi představili již kdysi.

Vrátíme-li se zpět k malému skalpovanému škorpionovi, pak je třeba dodat, že krom motoru se úprav dočkalo i zavěšení a brzdy, navenek jej pak snadno poznáte podle specifických nárazníků, bočních prahů, zadního spojleru, difusoru a dvou koncovek výfuku. Poznávacím znakem bude i pouze dvojice barev, v nichž bude vyvedena jeho elektricky stahovatelná plátěná střecha - šedá a černá - a také dvoubarevné provedení karoserie, které je v kombinaci šedé a černé k vidění na přiložených snímcích.

Abarth 500C zažije debut příští týden v Ženevě, do prodejů v Evropě se pak dostane ještě před letošním létem.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Abarth 500C
Fiat Punto 1.242
Rok výroby: 2006
Stav: 161 810 km
Cena: 40 000 Kč
Fiat Ducato 2.287
Rok výroby: 2006
Stav: 216 265 km
Cena: 107 000 Kč
Fiat 500 L 1.368
Rok výroby: 2015
Stav: 4 759 km
Cena: 300 000 Kč
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

včera | Milan Lažanský | 13 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT)

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 80 příspěvků