AAA Auto: místo drahé dovolené vetší auto?

Může se to zdát jako zvláštní souvislost, ale řeč čísel je neúprosná: podle údajů AAA Auto nyní lidé méně létají na dovolenou, a proto žádají větší vozy. Ojeté vozy kategorie kombi a MPV se tak staly hitem letošního léta, prodává se jich o polovinu více než jindy během roku. Zájem o vozy v provedení kombi vzrostl letos v létě o 38 % a o velkoprostorové vozy kategorie MPV dokonce o 54 % oproti údajům z prvního čtvrtletí. „Lidé dnes z úsporných důvodů přestávají na dovolenou létat a místo toho na ni jezdí osobními vozy. Ty pak musí uvézt zavazadla pro celou rodinu,“ vysvětluje si důvody takového vývoje ředitel prodeje AAA Petr Suchánek.

Jeho slova potvrzuje i Luboš Vorlík z autobazaru Auto Diskont, který působí v Praze a v Brně. „Všechny vozy značky Škoda, které máme ve verzi kombi, se u nás prodají velmi rychle - během několika dní. Totéž platí i pro osvědčené modely kategorie MPV, jako jsou Renault Scénic, Citroën Picasso, Opel Zafira nebo VW Sharan.“

„Řada motoristů si dnes raději koupí automobil, který představuje trvalejší hodnotu, než jakou je třeba drahá dovolená,“ uvedl  dále Petr Suchánek. Ze zákaznického výzkumu skupiny AAA Auto pak vyplynulo, že plných 14 % zákazníků letos raději úplně oželí zahraniční dovolenou, aby si mohlo koupit novější automobil. Dalších 11 % kupujících pak zkrátí svůj zahraniční pobyt a šest procent zákazníků změní plánovanou cílovou zemi na levnější variantu. O referenčním rámci tohoto výzkumu však nemáme bližší informace.

Doporučujeme

Články odjinud