(nejen kvůli nim) doufám, že se co nejdříve objeví v ulicích mobilní STK, protože s čím se lidi nestydí jezdit je k neuvěření
A co ti tak mobilní STK na naftovém motoru zjistí? Nic.Ale určitě popraví drtivou většinu starých paštik, které mají benzíny. Viz škoda 120 a spol., kterých je pořád většina. ;-)
Co zjistí? Kvanta dieselů, které po každém šlápnutí na plyn hulí jako stará avie.....
OK, do STK počítám v širším smyslu i emise. A nerozlišuju, jestli popraví starý benzíny nebo rozhašený diesely jezdící na bůhvíco, hlavně když starej šrot zmizí ze silnic. A Skoda 120 a spol... popravdě řečeno, to mi dnes přijde už jako rarita, moc jich teda nevídám.
Souhlas. Ze bych na silnici videl 120-ku si za posledni pulrok nevzpominam. Ale smrad ze studenych benzinu nebo vymlacenych ropaku citim kazdy den.
Ojetiny maji pochopitelne zpozdeni vuci trendum novych aut, takze ted se nejvice prodavaji ojetiny z obdobi 2002 - 2006, kdy byl podil naftaku v prodejich vubec nejvetsi a kdy mnohe automobilky vicemene nabizely benziny jenom jako doplnkove motorace. Navic stredni trida jsou velmi casto sluzebaky a tam uz benzin vubec nehrozil. Takze zakaznici autobazaru berou to co je v nabidce a to je v naproste vetsine benzin.Situace ve prospech benzinu se u nas zmenila az s nastupem Skodovek "s pekelnymi turbomotory pod kapotou", tedy zejmena 1.8TSI a v mensi mire tem samym motorum v nabidce VW. Do te doby benzin ve firemnich fleet politikach vicemene neexistoval (jedinou vyjimkou byl snad Vodafone s jejich cervenymi Passaty 2.0FSI).
Situace se nijak nezměnila, voz 76% Octavií stále v dieselu. 1,8 TSI dobrý, ale má pořád proti dieselu vysokou spotřebu.Pokud se nepletu:Passat - prodeje cca 90% dieselMondeo 85%atd atdLegacy - dříve 0, nyní cca 70% v dieseluJá tam změnu žádnou nevidím a celkově se prodává 43% aut v ČR v dieselu, což je snad hodnota nejvyšší v historii, tychle kouknu na periskop.cz:2004 .......... 37% v dieselu2005 .......... 38% v dieselu2006 .......... 42% v dieselu2007 .......... 43% v dieselu2008 .......... 38% v dieselu2009 .......... 37% v dieselu2010 .......... 43% v dieseluPřed rokem 2004 jsou statistiky zmatečné, týkaly se prodeje aut v ČR, ne registrací aut v ČR
Taky mám od AAA nafťáčka a je to super:) to není jen nízká spotřeba a chlapský drsný zvuk motoru, to je hlavně hrozně moc příjemná jízda, kdy motor má krásnou opojnou sílu už od začátku a krásně poslouchá plyn...
:-D Pouzivat cizi nick neni pekne, navic Saj ze sebe dela dementa sam a neni treba tomu dal pomahat;-)
Tvá starost o cizí je dojemná. B-]
Rika toper, ktery neustale blije nad mym nickemB-]Nemel bys soudit podle sebe - me tvoje starost o me rozhodne nedojima. Pokud to delas kvuli dojeti, pak zkus neco jineho;-)
Mirečku, rád si tu s tebou hraju. Nikdo jinej nedovede tak roztopmile prskat kolem sebe. B-]
Jo jo, Toperovi uz zase praska zilka:-D
Ano Jojo. B-]
Taky mé srdce zaplesalo:)
a sousedním Slovensku je poptávka po naftových vozech ještě vyšší než v Česku, neboť tam od loňska platí výrazně nižší ceny nafty díky legislativnímu zvýhodnění..to uz davno neplati :-P.btw preco tento clanok nie je oznaceny ako reklama???
A to ti nestačí tři Áčka v nadpisu? Co to tak asi může být? :-D
To zas bude flamewar. Vsichni odpurci dieselu sem prispechaji zase vyzvracet sva "moudra". Jako ohrana pisnicka...Takze v bodech, ktere tu zazni:1. Diesel je strasne hlucny2. Diesel ma hnusny chrochtavy zvuk3. Diesel smrdi a kouri4. Diesel zabiji pevnymi casticemi5. Diesel poradne nejede6. Diesel se neustale s*re a vsechno na nem odchazi.7. Dieselovy motor je drazsi nez benzinovy a nevyplati seMyslim, ze je to vsechno. Tim jsme vycerpali vsechny argumenty uzivatelu benzinovych motoru, takze bysme se mohli na ten flamewar uz vykaslat, ne?
Jo dobrý a úplný.... Teď můžeš začít dělat diplomku na reakcích "petrolheadů"... :-D
I jako zastánce beznínu musím naopak říct, že body 3 a 4 člověka, který kupuje ojetinu, nezajímají a 5 není pravda, pokud srovnáme turbodiesel a atmosferický benzín a body 1 a 2 jsou to samé.
"Vyzvracet", "moudra" - nemo koukam jezdi chrochtakem a kritiku za sve "setreni" na ukor ostatnich nejak nedava. :-D
Ano, jezdim chrochtakem a na ostatni seru.
Preji ti potkavat jen takove lidi, jako jsi samB-]
No porad lepsi nez potkavat lidi co se serou do ceho nemaji :-D
Jo to chapani textu, to je problem, co Andre?;-) Nebo je mozna problem az v logice a reakci, tezko rict. Jedno je jiste, vysel ti z toho pekny blabol:-D
Chtel jsi to napsat moudre, ale ja ti nevim :-D nebudu se opakovat, napsal jsem to uz jednou. Skus si to vzit k srdci ;-)
Tak se neopakuj;-) Nemuzu za to, ze placas nesmysly a je zabavne videt, jak si to ani neuvedomujes:-D
A man is but the product of his thoughts. What he thinks, he becomes. :-D v tvem pripade "Osel"
No tak samozrejme to muzes zkusit zahrat do autu nejakym dalsim blabolem, ale v realu jsi porad ten tulda, co ani nevi, v cem je mimo:-D
Blabol :-D haha a ja jsu mimo... no jak myslis
Ja si to nemyslim, ja to vim.;-)
Pravda, lidi by se měli starat především sami o sebe a na "sousedovu kozu" zapomenout. ;-)
Ano, tak jsem to myslel.
Dekuji. V to take doufam.
staci videt co pouzivas.... 3-[
nuz co, treba sa tych dieselov dajako zbavit, no a ked AAA nemoze, niekto pomoze :-)
... tedy že v nabídce jsou skoro samé diesely a zákazníci prostě nemají na výběr. Na inzertních serverech je například u Mondea r.v. 2005 kolem 90 % dieselů. Těžko pak mohou zákzníci koupit 50 % v benzínvé verzi ;-)Já plánuju nákup někdy za rok a třeba benzínové Mondeo bude jedním z kandidátů. Diesel nechci.
Další z mnoha plánovačů? Mohu Tě ubezpečit, že naftové Mondeo mám a že jezdí parádně, nesrovnatelně lépe oproti jakémukoli Fordímu benzínu až do příchodu 1,6 a 2,0 Ecoboost (ty motory zase žerou jak nezavřené).Takže těch 90% dieselů v nabídce autobazarů není náhodou, u nových se kupci také rozhodli pro diesel, lépe jezdí, méně žere.A nedělejte tady všichni, že benzíny jsou absolutně bezporuchové.....K Tvému výběru: pokud chceš líné auto s nijak nízkou spotřebou (používal jsem, když bylo TDCi v servisu jako náhradní vůz), tak jdi do benzínu, komu není rady, tomu není pomoci...
TDCi jsem měl a mohu říci že už nikdy více nechci. Konkrétně Mondeo 96kw po faceliftu. Při poctivých 105 tisících km neustále nějaká závada, padání auta do nouzového režimu, atd. Jezdil jsem od servisu k servisu. Měnilo se turbo, čistila palivová soustava, měřily tlaky. To byla pořád diagnostika sem, diagnostika tam a nikdo pořádně nevěděl.Se zamrzáním nafty také mohu vyprávět.Na nikom si nic nevezmete a udržovat auto můžete sebevíc včetně speciálních aditiv. Motor TDCi je obrovsky náchylnej a jakmile dostane rýmičku, tak prostě nejede.Co je mi platný, že jsem jezdil za 6 litrů nafty, když jsem rok co rok nechal 30 tis.Kč po servisech. Děkuji nechci. Přešel jsem zpět k atmosférickému benzínu, ale zůstal věrný střední třídě. Můj nynější 2.0 120kw nemá problém se honit s turbodieselama a dokonce je i předjíždět. Takže o lenosti nemůže být řeč. Ano jezdím sice za 10 litrů město, ale v servisu jsem krom výměny náplní nenechal nic na víc.Život je otázkou priorit. Češi bohužel vidí jen tu spotřebu a vše na spotřebu počítají. Pak když přijedou do servisu s kuckajícím nafťákem tak se nestačí divit jak ty ceny lítaj.
Ano, já nepopírám, že turbodiesel má oproti atmosferickému benzíňáku o hodně lepší zátah ve středních otáčkách. U Mondea, které používalo víceméně "mazďácké" benzinové motory, to platí dvojnásob. Jenže jako kupující ojetiny mám hlavní prioritu bezproblémový provoz a levný servis ... dieselová varianta by musela být o dost levnější, abych o ní začal uvažovat.
koukam sama vyhoda ke koupi naftovyho auta...stoceni km,vstriky,dmychadla,zamrzani...no nekup to:)
100x omílaná písnička a Ty to ještě musíš papouškovat. Přijdi s nějakým novým argumentem.
Lepsi 100x opakovat pravdu nez 1 smrdet ;-)
Argument jak noha ........ :-O
A taky šílený hluk ... minulý týden vycházím z domu, slyším za rohem klapot a hned mě napadne "popeláři jsou tady" ... udělám pár kroků a hle, on to je Passat, asi TDI PD. To se k autu střední třídy prostě nehodí. K tomu výčtu závad bych doplnil ještě dvouhmotový setrvačník a filtr pevných částic :-))
jojo, rachtání musím poslouchat každý den a po ránu je to morda a není to mé gusto, naštěstí v mém praseti je stará rotačka, jenže na druhou stranu, co tě bude každý den vozit do práce skoro 40km za 4.8 l/100km -uznávám, že tohle je jediná výhoda mého ropáku a oproti příspěvkům i spolehlivost. Prasisko má nadupánu 300 000 , vstřikovače původní, naprosto v bezvadném stavu(občas pročistím aditivy) , turbo 11 let staré, původní originální, pouze jednou pročištěné lopaty, naprosto bez vůlí a průsaku oleje, a dvouhmoťák taky ok a hádám, že ten je taky původní. Tenhle starej ropák je opravdu spolehlivej, ale uznávám, že po ránu je to zetorovina:-D
Myslím, že staré rotačky dvouhmotový setrvačník vůbec neměly. To je spíše výsada PD.
66 verze neměla a 81 verze měla
Ta nespolehlivost se týkala vstřikování PD a CR, to vaše "staré dobré" TDI je v podstatě dodnes nepřekonáno.
jojo, pochopil jsem to z Vašeho příspěvku, PDčku jsem se vyhejbal, jak čert kříži:-D Toto je kvalitově nepřekonatelný motor. CR a PD, TDCI bych měl taky strach v případě koupě ojetiny. Vyškolil jsem se na Mondeu MK3 TDDI, kde se stačily protočit všechny nešvary, které byly ale z větší čáásti způsobeny zanedbanou údržbou bývalého majitele.....rozvážené turbo( měl protrhnutý vzduchový filtr a nějaký bordel nejspíš narazil na lopaty turbíny), k tomu odcházející čerpadlo Bosch VP44, bouchající dvouhmoťák, nezmiňuji již problémy s elektrikou,převodovkou... rozprodal jsem na díly a se starou rotačkou je to zlatý svatý auto! Koupě ojetého ropáka je fakt velice riziková, zvláště, když nevíte kdo s ním jezdil a jak se k němu choval, protože dehťák je na zacházení nepoměrně náchylnější, než benzín.
Jo to sou kecy teda:)
Psi štěkají, ale karavana jde dál....
Ale proč jít s karavanou, když si myslím, že jde špatným směrem ? Já neštěkám, jezděte si, čím chcete ...
Ja se taky nespoleham na karavanu a jdu si svym smerem...
Když to říká AAA tak to bude pravda.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.