AAA Auto hlásí vyšší zájem o naftové ojetiny, loni poskočil o třetinu

„Nafťáky“ i přes náročnost na svoji údržbu a problematické vstřikovače či dmychadla stále lákají na nižší spotřebu nafty. Plyne to alespoň z právě zveřejněné statistiky společnosti AAA Auto, největšího prodejce ojetých automobilů u nás. V loňském roce zde zaznamenali více jak o třetinu vyšší poptávku po vozech s naftovými motory. Například v prosinci 2010 dosáhl jejich podíl v prodejích 40 %, což je meziroční nárůst o 14 %. 

„Motory na naftu jsou na prodejním vzestupu hlavně díky tomu, že se zájem zákazníků v autobazarech přesouvá od malých vozů k větším autům, kde je podíl naftových motorů vyšší,“ vysvětluje ředitel výkupu AAA Auto Petr Vaněček. Zatímco například u malých vozů typu Škoda Felicia nebo Fiat Punto je spotřeba benzínové i naftové verze téměř srovnatelná, u moderních vozů střední třídy nebo kategorie MPV může činit rozdíl ve prospěch dieselu i tři litry paliva na sto kilometrů. „Přes 90 % všech Fordů Mondeo, Volkswagenů Passat a dalších vozů střední třídy proto prodáváme s naftovými motory,“ připomíná Petr Vaněček a zároveň dodává, že „na sousedním Slovensku je poptávka po naftových vozech ještě vyšší než v Česku, neboť tam od loňska platí výrazně nižší ceny nafty díky legislativnímu zvýhodnění.“

K růstu poptávky podle něj také přispělo, že v loňském roce zásadně poklesl počet importovaných vozů ze západní Evropy, které dříve z větší části uspokojovaly poptávku po vozidlech s dieselovým motorem. Zákazníci v Čechách i na Slovensku prý zjišťují, že se jim více vyplatí koupit takový vůz po prvním majiteli a se servisní knihou v dané zemi, jelikož tato vozidla jsou cenově výhodnější než v západní Evropě. Zájem o diesely a turbodiesely v autobazarech nesnížily ani nedávné tuhé mrazy, kdy měly některé naftové vozy problém se zamrzáním paliva.

Ford Focus 0
Rok výroby: 2004
Stav: 146 554 km
Cena: 40 000 Kč
Ford Focus 1.6
Rok výroby: 2011
Stav: 134 224 km
Cena: 115 000 Kč
Ford Mondeo 2
Rok výroby: 2007
Stav: 162 305 km
Cena: 115 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

dnes | Milan Lažanský | 12 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

dnes | Stanislav Kolman | 15 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků