Zas průzkum jak z praku :-)Kdo chce pořádnou čtyřkolku tak si nevybere 4x4 osazené spojkou haldex!!-což je 95% dnes nabízených SUVček:-( -u koncernu už všechny :-(.Kvalitní 4x4 s poctivou "kardankou" dnes už takřka nenajdete...Osobně sem o SUV dluho přemýšlel,ale nakonec-díky předem uvedeným důvodům sem se rozhodl pro Passata 2004 4motion-bohužel není tak vysoko jako SUV,ale všechny kola jsou stále v záběruB-] (podvozek ze "staré" audi qvatro;-) -samozřejmě na úkor cca o 1L větší spotřeby a stejně jak u SUV s vyšší cenou dílů) a na sněhu je to opravdu paráda:-D -v zatáčkách dobře drží a když sem tahal frajera s Octávkou za pangejtu a stál v pořádné vrstvě sněhu snad ani nehrabal jen ho vyškubnul s přehledem ven ;-) .Od 4x4 už asi neupustím jen doufám že najdu ještě nějakou "poctivou" čtyřkolu-klidně i v segmentu SUV
Tak ono je to celkem zakonite, ze Torsen jakozto zastarala technologie ustupuje modernejsimu Haldexu. Technologie se vyviji a stare technologie se nahrazuji novejsimi. Zlata era Torsenu byla pred deseti lety, Haldexu nejakou dobu trvalo, nez se z nej stala opravdu pouzita technologie, ale dneska uz neni duvod pouzivat zastaraly Torsen vicemene nikde.
To přesně vysvětluje proč Torsena dává např.koncern už jen do Phaetona-toková zastaralá šlupka;-) .Pokud si jezdil jak s Haldexem tak i s Torsenem -najezdil kilometry v terénu a na sněhu a nepoznal rozdíl tak ti bohatě stačí předokolka...Mě zradil Haldex tak že mi zabral zrovna když sem v zatáčce vjel předníma kolama na kousek ledu a nakopnul mě tak že už to ani ESP neudrželo a skočil sem čumákem do pangejtu(štěstí za ty hromady prašanu okolo).Haldex neumí na zadní nápravu poslat víc jak 20% síly a to mi prostě jako 4X4 nepřipadá a jen při prokluzu předních kol-navíc oproti Torsenu nákladnější údržba,častější poruchovost a malý záběr na zadní nápravě a spotřeba je tak či onak ve finále cca a 1L víc.
Pro mě je ideální 4-kolka Subaru Outback nebo Forester. Tam je vše jak má být. Není to žádná pseudočtyřkola.
jj správně,dobrá volba-jen cena naftovích motorizací (ojetin) je díky pozdnímu nástupu Subaru s dieselem na trh je zatím ještě celkem vysoká...Co spolehlivost,servis a cena N.D.???-nějaké zkušenosti?I Legaci je krasavec a vrtá mi hlavou;-)
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.