A další skandál... S údaji o spotřebě podvádělo Mitsubishi od roku 1991

Jako by všech těch skandálů nebylo dost. Vedení japonské automobilky Mitsubishi nyní přiznalo, že už od roku 1991 používá neschválenou a vlastně nezákonnou metodu měření spotřeby paliva, kterou pak udává v propagačních materiálech. U některých modelů mohla být hodnota spotřeby vylepšena proti skutečnosti o více než 10 %.

Zajímavosti | Život řidiče | Škoda | BMW | Renault | Mazda | Honda | Nissan | Suzuki | Ferrari | Mitsubishi | Proton | Škoda Yeti

Aktivní městský sandál a dalších 16 aut s opravdu podivnými jmény

Problém se prozatím týká pouze určité kategorie aut na domácím japonském trhu, ale například právě Mitsubishi vyrábělo a vyrábí některé modely třídy tzv. Kei aut i pro Nissan. U nich se budou muset emise a spotřeba ověřit zpětně.

V roce 1991 totiž Japonsko změnilo měření spotřeby a emisí u Kei kategorie aut, aby lépe odráželo skutečný provoz. Více se kladl důraz na popojíždění a to logicky zvyšovalo nároky na palivo, což se odrazilo i v tabulkách. Mitsubishi ale přiznalo, že používalo pro měření starou a trochu upravenou metodu.

Zajímavosti | Život řidiče | Statistiky | Ford | Mercedes-Benz | Dieselgate | DS | Palivo | Mini | Ford Focus

S plněním emisí mají problém i benzínové tříválce BMW a Ford

Problém se týká prozatím jen modelů, které používají motor o objemu do 660 cm3. Protože se ale na tato auta vztahují v Japonsku určité daňové úlevy, bude zřejmě Mitsubishi muset vládě ztrátu doplatit, pokud se ukáže, že vozy překračují dovolený limit spotřeby a emisí.

V reakci na tento skandál u Mitsubishi poklesla hodnota akcií této japonské automobilky už o 50 % a analytici se obávají, že by to automobilku Mitsubishi mohlo definitivně položit. Očekává se, že po zasedání nejvyššího vedení automobilky oznámí generální ředitel Osamu Masuko a provozní ředitel Tetsuro Aikawa svou rezignaci.

Mitsubishi ASX 1.798
Rok výroby: 2010
Stav: 213 882 km
Cena: 185 000 Kč
Mitsubishi Lancer 1.798
Rok výroby: 2008
Stav: 79 401 km
Cena: 135 000 Kč
Mitsubishi Lancer 1.798
Rok výroby: 2010
Stav: 179 604 km
Cena: 145 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Test Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

včera | Stanislav Kolman | 53 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 59 příspěvků