7
Fotogalerie

Škoda Superb: nová generace v detailech

Škoda zveřejnila první oficiální snímky nové generace Superbu. A my první přinášíme také základní specifikace. (nové foto)

Nový Superb je hlavně v našich končinách velmi sledovaným vozem. Přece jenom má jít o první velký sedan, který nebude jenom odvozeninou od Passatu po stránce designu, ale nabídne svou vlastní tvář.

To, jak se s tím Škoda vypořádala, můžete zhodnotit na přiložených snímcích a my jen dodáme, že design vozu je poměrně líbivý a přitom v konzervativním duchu automobilky. Zřejmě nejkontroverznější části je záď, která až příliš připomíná jeden francouzský vůz a lehce se tak opět může stát, že mnozí budou hledat ve voze plagiát konkurence.

Škoda prozatím neodtajnila to hlavní. Velkou revolucí má totiž být fakt, že Superb bude zároveň sedan a liftback. Rozdíl v obou provedeních je ten, že u sedanu se otevírá pouze víko kufru a u liftbacku se otevírá celá záď i s oknem jako u Octavie. Superb bude ale vybaven dvoudílným systémem, který umožní otevřít jenom víko, případně umožní otevřít celou záď. Díky tomuto řešení si může zachovat lepší tvary sedanu, ale v případě potřeby je zde prostor pro větší praktičnost liftbacku.

Nový Superb zaujme také svými rozměry. Na délku bude měřit 4 838 mm, což je o 35 více, než doposud. Široký pak bude 1 783 mm (+ 18 mm) a nižší bude o 8 mm, když měří 1 461 mm. Zajímavý je pak rozvor, který se naopak zmenšil a to o dnes nevídaných 42 mm na 2 761 mm.

Příběh první generace, která svými rozměry patřila na vrchol střední třídy a mnozí ji tak řadili i do vyšší střední třídy, se tak opakovat nebude. Vnějšími rozměry nedosahuje Superb na největší nové modely střední třídy a rozvorem značně zaostává. Je otázkou, proč Škoda sáhla po tomto opatření, jelikož rozvor je jedním z důležitých parametru pro zajištění dostatku prostoru v podélném směru. Při značeném nárůstu délky je pak zmenšení rozvoru trochu nelogické a Škoda tak opět ukazuje, že umí opravdu postavit velké auto na malém podvozku.

I když nejsou k dispozici oficiální údaje o dalších parametrech, dobře informované zdroje (díky, Georgi) nám sdělily i to, co najdeme pod kapotou nové generace Superbu.

Zcela určitě se tak pod kapotou objeví motor 1,4 TSI o výkonu 92 kW s maximální rychlostí 203 km/h, dále motor 1,8 TSI o výkonu 118 kW s maximální rychlosti 221 km/h u manuálu a 217 km/h u automatu. Vrcholem pak bude šestiválec 3,6 FSI o výkonu 191 kW s maximální rychlosti 254 km/h. Superb tak na dálnici hravě ujede továrnímu BMW M3, jelikož ten zastaví osudový omezovač.

Naftu pak zastoupí starý čtyřválec 1,9 TDI PD s výkonem 77 kW a maximální rychlosti 189 km/h, dále nový agregát 2,0 TDI PD s výkonem 103 kW a maximální rychlosti 210 km/h a dále 2,0 TDI CR o výkonu 125 kW s maximální rychlosti 224 km/h u manuálu a 221 km/h u automatu.

Od počátku prodejů budou k dispozici pouze agregáty 1,8 TSI, 1,9 TDI a slabší varianta 2,0 TDI. Později přibudou i ostatní agregáty.

Velkou novinkou u Superbu pak bude nasazení náhonu na všechna kola (Haldex), který bude dostupný pro modely 1,8 TSI, 2,0 TDI a 3,6 FSI.

01.JPG 

01.jpg 02.jpg 03.jpg
04.jpg 05.jpg 06.jpg
Nová Škoda Superb

 

Škoda

Škoda Auto je největší česká automobilka. Vychází ze společnosti Laurin & Klement založené v roce 1895, od roku 1990 je součástí skupiny Volkswagen Group.

Škoda Fabia • Škoda ScalaŠkoda Rapid • Škoda Octavia  Škoda Superb • Škoda Yeti • Škoda Kodiaq • Škoda Citigo • Škoda Kamiq • Škoda Karoq • Škoda Enyaq iV

Doporučujeme

Články odjinud