57
Fotogalerie

Test Subaru Forester: zase o něco lepší

Nový Forester stanul v očích veřejnosti poněkud ve stínu nástupu vznětového „boxeru“. Nyní se tuto křivdu pokusíme napravit.

Kapitoly článku:


Japonský koncern Fuji Heavy Industries je největším výrobcem osobních automobilů s pohonem všech kol na světě. V roce 1996 se v nabídce značky Subaru objevila upravená verze modelu Legacy pojmenovaná Outback, jíž vzápětí následovalo zrození modelu Forester. K jeho dílčím modernizacím pak došlo v letech 2001 a 2003, v tuto chvíli vám mezi vůbec prvními u nás nabízíme test jeho nového modelu.

Zatímco dosavadní Forester byl vlastně lehce zvýšeným kombíkem s lepší průchodností terénem a samozřejmě trvalým pohonem všech kol, Forester modelového roku 2009 již plně narostl do kategorie SUV. Zhodnocení tohoto posunu necháváme na čtenáři, jenž si jistě uvědomí jeho přednosti, ale i nedostatky. Zkoušený vůz byl jedním z prvních v republice a na tachometru měl pouhých několik desítek kilometrů (poslední dobou mám na nezajetá auta štěstí...), takže jsme nepodnikli obvyklá dynamická měření, ale čtenáře neochudíme alespoň o tabulku rychlostí na jednotlivé převodové stupňě v závislosti na otáčkách.

Testované auto bylo ve stupni výbavy XScomfort (opravdu nejde o překlep) a osazené základním dvoulitrovým motorem. Jde o kombinaci vyváženou, jež nabízí v dané modelové řadě optimální poměr mezi cenou a výbavou.

P4190051.jpgP4190054.jpgP4190037.jpg 
P4190038.jpgP4190041.jpgP4190048.jpg

Čtyři verze v nabídce

Provedení Foresteru jsou opět poněkud pevná bez širší možnosti individualizace příplatkovou výbavou. Pro slabší z motorů se nabízí úrovně X trend, X active, XScomfort a XSexecutive. Již výbavu té základní lze hodnotit jako velkorysou. Kromě obvyklých ABS s EBD či šestice airbagů sem patří také stabilizační systém VDC, aktivní opěrky hlav na předních sedadlech, rádio s CD a MP3 a vstupem AUX, klimatizace s manuální regulací, elektrické ovládání zrcátek a okenních skel, ostřikovače světlometů, dálkové ovládání centrálního zamykání, integrované již v klíči, automatické vyrovnávání světlé výšky zadní nápravy v závislosti na zatížení, podélníky na střeše a dokonce metalíza.

X active přidává třeba automatickou, byť analogovou klimatizaci, vyhřívání předních sedadel nebo odmražování stěračů, zkoušený XScomfort je bohatší o tempomat, rádio s CD, MP3, changerem na 6CD, ovládáním na volantu a 7 reproduktory včetně subwooferu, rozměrné, panoramatické a elektricky ovladatelné střešní okno, parabolické xenonové světlomety či litá kola, zatímco nejvyšší výbavě XSexecutive jsou vyhrazeny navigační systém DVD, kůží potažený volant, kožené čalounění nebo elektrické ovládání řidičova sedadla. Výkonnější provedení 2,5 XT se nabízí pouze ve dvou nejvyšších výbavách, značených XTcomfort a XTexecutive, pouze pro tu posledně zmíněnou je určeno bezklíčové zamykání a startování tlačítkem.

P4190073.jpgP4190074.jpgP4190075.jpg

Zatím jen dva motory

K pohonu jsou určeny podélně uložené čtyřválcové motory (pochopitelně s uspořádáním „boxer“) 2,0i/150 koní a 2,5 Turbo/230 koní, jež můžete ve všech případech a dostupných výbavách (kromě základního X trendu) kombinovat s manuálně řazenou pětistupňovou převodovkou, nebo čtyřstupňovým „automatem“ s funkcí SportShift. Doplnit je také třeba skutečnost, že nový Forester lze objednat také ve verzi N1, jež bude dostupná od poloviny května. Toužebně očekávaný „boxerdiesel“ si svoji cestu pod kapotu Foresteru najde letos na podzim.

Subaru

Počátky japonského Subaru jsou v roce 1917 ve firmě vyrábějící vojenská letadla. V 50. letech se přejmenovala na současné Fuji Heavy Industries a v roce 1954 vzniklo první auto. V současnosti nese společnost název Subaru Corporation.

Pro Subaru je typické používání motorů typu boxer a pohon všech kol.

Subaru Impreza • Subaru Levorg • Subaru Outback • Subaru Forester • Subaru XV • Subaru BRZ

Doporučujeme

Články odjinud