(nové foto) O novém Peugeotu 207 SW víme definitivně vše. Co nabídne a jak mu to sluší na oficiálních fotografiích?
Doplněno 5. 6. o oficiální snímky nového Peugeotu 207 SW.
Kombi verze malých vozů jsou v Evropě neustále oblíbenější, a tak není divu, že automobilky se na touto oblast zaměřují stále více. Jinak tomu není ani u Peugeotu, který již pátého července uvede na vybrané trhy model 207 SW.
Samotný Peugeot 207 se po evropských silnicích prohání již rok, ale model SW zůstával zahalen rouškou tajemství. Peugeot sice v Ženevě ukázat studii 207 Outdoor, která leccos naznačila, finální podobu kombíku ale doposud nezveřejnil. A tak ke slovu museli přijít špionážní fotografové, kteří to ale tentokrát měli vcelku snadné - „eswéčko” si prostě vyfotili na dvoře výrobního závodu. Nabízet vám s pompou jen tyto fotografie by ale bylo trochu laciné, a tak k nim přidáváme i všechny podsatné specifikace nového modelu.
Velké-malé kombi
„Dvěstěsedmička“ bude ve všech směrech větší než její předchůdce, model 206. Na délku bude 207 SW měřit 4,15 m, což naznačuje, že půjde opravdu o velký-malý vůz. Slovům automobilky o velmi dobrém vnitřním prostoru a jeho variabilitě tak nemáme důvod nevěřit. Nový kombík bude existovat současně ve dvou verzích – klasický Break doplní model SW, který se bude pyšnit mj. prosklenou panoramatickou střechou.
Jak můžete na špionážních fotografiích vidět, přední partie vozu jsou totožné s „krátkou“ verzí. O zadní části se to ale rozhodně říct nedá, tvary jsou poměrné nezvyklé a její dominantou jsou zadní svítilny, extrémně zasahující do bočního profilu vozu. Na jejich tvary navazuje i extravagantní zadní okno, jehož prostřední část bude otevíratelná. Peugeot tím navazuje na design kombíku 407, který podobně ztvárněnou zádí svým způsobem šokoval před pár lety. Ačkoli ne každého okouzlil, Peugeot se nebál jít ještě dál a u modelu 207 SW dal těmto tvarům snad ještě větší říz. Zda se vám zamlouvají nebo ne, to musíte posoudit sami, na každý pád jde i přes dřívější „varování” v podobě konceptu Outdoor stále trochu o šok, na této studii vypadala záď trochu jinak a někteří přece jen doufali, že produkční verze bude trochu umírněnější. Není.
Přijde i ostré RC
Pro pohon 207 SW budou sloužit tři benzínové jednotky 1,4 a 1,6 l s výkony mezi 55-88 kW (75-120 k) a dva známé motory 1,6 HDI s výkony 66 a 80 kW (90 a 109 k).
Překvapením ale je, že později se chystá Peugeot uvést na trh dvě specifické verze. První vlastně tak překvapivá není. Ponese již zmiňovaný přívlastek Outdoor, který bude značit lehkou cross verzi se zvýšenou světlou výškou, avšak bez pohonu všech kol.
Příchod té druhé ovšem očekával málokdo, i když smysl rozhodně dává. Ostrým kombíkům se v poslední době daří, a tak se u Peugeotu rozhodli, že verzi RC neponechají jen hatchbacku, ale že se dočkáme i verze 207 SW RC. Pod kapotou nebude nic jiného než přeplňovaná jedna-šestka z dílen PSA-BMW s výkonem 125 kW (175 k) a točivým momentem 260 Nm dostupným od 1600 ot./min. Řízné malé kombi (hot-wagon?), tak to ještě nenapadlo ani inženýry z Mladé Boleslavi...
Vůz bude zpočátku vyráběn ve francouzském Poissy s kapacitou 460 vozů denně, zda bude později scházet i z linek trnavského závodu, ukáže až čas, tedy přesněji řečeno prodeje. Peugeot počítá s 98 000 vyrobenými kombíky za rok, které budou tvořit 18 % prodaných vozů celé modelové řady.
Peugeot 207 SW
Foto © Automedia
Peugeot 207 SW a Break v produkční podobě na špionážních snímcích
Koncept Peugeot 207 Outdoor