Pagani Automobili představil na přelomu února a března nový klenot své malosériové ruční produkce, supersportovní kabriolet s značením Roadster F. Vůz debutoval doma ve Veroně a hned poté na celosvětové autoshow v Ženevě. Je čas podívat se roadsteru i kupé pořádně na zoubek.
Kapitoly článku:
Firma Pagani je proslulá výjimečnými malośeriovými vozy. Svým novým Roadsterem F se rozhodně nevydává jinou cestou a díky náročné a velmi precizní ruční montáži vozů vznikne tento rok jen 25 vozů. Základem roadsteru je samozřejmě kupé Zonda F, které řidičům přináší vynikající jízdní vlastnosti, kvalitní zpracování, luxus a adrenalinové zážitky. Roadster F má karosérii z lehkých uhlíkových kompozitů a ze stejného materiálu je i odnímatelná střecha, kterou snadno odmontujete za pár sekund (vzadu je přichycena jen několika "cvočky" a jak jsme viděli v Ženevě, sundat Roadsteru F střechu není o nic těžší než si svléci bundu). Díky odlehčeným materiálům je celková hmotnost vozu pouhých 1 230 kg.
Před zadní nápravou je podélně uložený monstrózní agregát V12 z dílny AMG, sportovní divize automobilky Mercedes-Benz, se kterou Horacio Pagani spolupracuje od začátku vzniku prvního modelu Zonda. V kabrioletu je dvanáctiválec o objemu 7,3 l naladěn na výkon 478 kW (650 k) v 6 200 ot/min a kroutící moment dosahuje maxima 780 Nm již v 4 000 ot/min.
Pagani Zonda Roadster F katapultuje pilota z nuly na 100 km/h za 3,7 s. U supersportovních vozů je krom ataku stovky ale mnohem důležitější údaj, za kolik takový stroj spolkne metu 200 km/h: Roadster F to zvládne pod 10 s, přesněji za 9,8 s. U nejvyšší rychlosti Pagani velkoryse udává pouze to, že kabriolet v pohodě překročí 300 km/h. Všechny naměřené údaje jsou při jízdě v otevřené verzi bez střechy.
Na první pohled z vozu vyzařuje skrytý potenciál, štíhlé a ostré linie jasně ukazují, že před vámi nestojí žádný sériový vůz, nýbrž rychlá zbraň. V interiéru na řidiče dýchá luxus a kvalitní ruční zpracování, z materiálů je zde na čalounění a obložení použit pouze karbon, leštěný hliník a nadstandardní kůže. Pro znalce a sběratele exkluzivních vozů bude Pagani Zonda Roadster F to pravé, protože se jedná o nejrychlejší, nejexkluzivnější a také nejdražší otevřené auto na světě.
Tip: Živé fotografie z představení nového Pagani Roadster F najdete v našem fotospeciálu z ženevského autosalonu.
Technické parametry
Pagani |
Zonda Roadster F |
Rozměry |
4435 x 2055 x 1141 mm |
Rozvor |
2730 mm |
Motor |
7,3 l, V12 |
Výkon (kW/k) |
478 kW (650 k)/6200 |
Kroutící moment |
780 Nm/4000 |
Hmotnost |
1230 kg |
0-100 km/h |
3,7 s |
Maximální rychlost |
> 300 km/h |
400 m |
nz |
Počet koní na tunu |
528 |
Cena |
560 tis. € bez DPH |
Fotogalerie