10
Fotogalerie

Nový Citroën C3: dospělý a promyšlený

Citroën, na dnešní dobu nezvykle s předstihem, oficiálně a najednou, představil svůj nový model C3. Debuj jej čeká letos na podzim.

A půjde o model klíčový, jenž má za úkol nahradit ten předchozí, jehož se po světě prodaly dva miliony kusů. Zadání tedy bylo jasné: vezmětě to nejlepší z Citroënu C3 a vylepšete to. Než začnou sériové vozy opouštět francouzské výrobní linky v Aulnay a Poissy, absolvují prototypy ještě 2 miliony kilometrů v silničních zkouškách.

Je potěšující, že po únavném „postupném odhalování” mnohých automobilových novinek posledních týdnů, mj. BMW X1, Jaguaru XJ nebo Grand Bentley (které dodnes pořádně odhaleny nebyly) se u Citroënu rozhodli prostě poskládat dostupné informace a fotografie a poslat je e-mailem - i docela obyčejné věci mohou být velmi příjemné... Ale zpátky k samotné C3.

Hned na první pohled se nový vůz od svého předchůdce liší vyspělejšími proporcemi, komfortnějším interiérem a důmyslnou konstrukcí karosérie (Cx = 0,30), jež pro posádku připravila působivý vnitřní objem. Zřejmě nejvýraznějším a také nejdiskutovanějším prvkem nového Citroënu C3 bude čelní sklo Zenith. S dílem těchto rozměrů jsme se dosud nesetkali, jeho horní část zasahuje v jediném díle až hluboko do střechy nad hlavy cestujících na předních sedadlech. Toto řešení má za úkol prosvětlit kabinu a dát cestování nový rozměr. Každopádně je to dosti avantgardní řešení. Díky své výjimečné výšce zvětšuje zorné pole cestujících vpředu o 80° směrem nahoru. Sklo je vsazené mezi užšími sloupky a celé posádce poskytuje nadstandardní výhled bez jakýchkoliv omezení. Postupně zatmavované sklo, které se objevuje ve světové premiéře, umožňuje plynulý přechod mezi silnou ochranou před slunečními paprsky nad hlavami cestujících vpředu a obvyklou průhledností směrem dopředu.

Citroen C3 06.jpg Citroen C3 07.jpg Citroen C3 10.jpg

Se svojí délkou 3 940 mm bude Citroën C3 jen o 50 mm kratší než Fabia a lze jej považovat za kompaktní automobil vhodný i do městského provozu. Prostor pro posádku a zavazadla byl při vývoji pochopitelně zvláště akcentován, Citroën C3 tak kromě řady odkládacích prostorů a kapes nabídne také zavazadelník s objemem v základní konfiguraci 300 l.

Interiér nesnese srovnání s tím, v jaké konfiguraci byl navržen pro stávající Citroën C3. Použité materiály jsou nepoměrně kvalitnější a design celku i detailů lze považovat za vyvážený, promyšlený a hodnotně působící. Použity byly na omak i pohled příjemné plasty, decentní barevné kombinace a chromované doplňky. Nechybí „retroprvek“ v podobě širokého lakovaného pruhu, který prochází celou palubní deskou a vytváří tři samostatné tubusy pro přístroje.  

Citroen C3 01.jpg Citroen C3 02.jpg Citroen C3 03.jpg

Novinka by měla být hravá a zábavná, čemuž bude odpovídat škála prvků příplatkové i standardní výbavy. Kromě audio systému RD4 s MP3, USB boxu (USB zásuvka + zástrčka typu jack, kompatibilita full iPod, hands free sada Bluetooth®) a navigace MyWay nabídne nová C3 dosud nevídaný hifi systém, díky němuž se posádka vozu přenese do reálného koncertního sálu: Hifi System®. Tento systém nabízí nejen výjimečné akustické výkony, ale přesvědčí i svou příznivou cenou. Detaily o pohonných jednotkách dosud známy nejsou, jisté je, že se mezi nimi objeví série nových tříválců s emisemi CO2 pod 100 g/km nebo systém Stop & Start druhé generace.

Citroen C3 04.jpg Citroen C3 05.jpg 
Citroen C3 08.jpg Citroen C3 09.jpg
Nový Citroën C3

Citroën

Citroën je nejdůležitější francouzská automobilka, součást skupiny Stellantis.

Společnost v roce 1919 založil André-Gustave Citroën. Byla to první automobilka s masovou sériovou výrobou mimo území USA.

Citroën C1 • Citroën C3 • Citroën C3 AircrossCitroën C-Elysée • Citroën C4 Cactus • Citroën C5 Aircross • Citroën Spacetourer • Citroën BerlingoCitroën Jumper

Doporučujeme

Články odjinud