Včerejší den byl pro McLaren obzvláště významným. Zveřejnil totiž prodrobnosti o svém novém modelu a to se u McLarenu neděje každý rok...
Britská společnost zaměřená na výrobu závodních speciálů pustila do světa informace a snímky svého nového modelu MP4-12C. Mělo by se jednat o první z novinek, jež mají v záměru atakovat italskou konkurenci včetně Ferrari. Nový supervůz vznikl celý ve vlastních dílnách McLarenu, navazuje na odkaz prvního a zároveň i zatím posledního silničního třímístného supervozu F1, přičemž technologie pochází ze zkušeností týmu ze seriálu Formule 1.
Takže kde začít? McLaren MP4-12C je kol dokola extrémně lehký a tuhý a těží z předností rámu vyrobeného z uhlíkových kompozitů. Z tohoto materiálu jsou vyrobeny též veškeré povrchové karosářské díly. Kvůli tomu bude nový silniční McLaren mimořádně drahý při výrobě, takže se očekává prodejní cena okolo 265 000 dolarů. A to je více než u konkurenčních modelů Ferrari 458 Italia či Lamborghini Gallardo LP560-4. Ale připomínáme, že McLaren je lehčí...
Před zadní náravou se usadí vidlicový osmiválec s objemem 3,8 l dopovaný dvěma dmychadly, jenž má dávat kolem 600 koní. McLaren přitom sebevědomě slibuje, že půjde o nejvyšší výkon v poměru k emisím CO2 ze všech současných motorů s vnitřním spalováním, a to včetně všech benzínových, naftových a hybridních konkurentů! Oproti dosavadním informacím, jež hovořily o modifikacích motoru Mercedes-Benz, vzniknul motor údajně zcela pod střechou firmy. Tato jedinečná jednotka disponuje suchou klikovou skříní a točí až 8 500 ot./min, přičemž 80 % točivého momentu dosahuje již při 2 000 ot./min. Zrychlení z klidu na 100 km/h má trvat kolem tří vteřin, nejvyšší rychlost má přitom přesahovat 320 km/h.
Ačkoli bychom očekávali supermoderní brzdovou soustavu s populárními uhlíkovo-keramickými brzdami, u Mclarenu tvrdí, že konvenční ocelové kotouče jsou lehčí. Soustava disponuje systémem Brake Steer, jenž záměrně a trvale v zatáčce „přebržďuje“ vnitřní zadní kolo. Pohonná jednotka je doplněna sedmistupňovou automatizovanou převodovkou, jež má ohromit doplňkem Pre-Cog předpřipravujícím další rychlostní stupeň po namáčknutí páčky pod volantem, takže kýžená rychlost pak zaskočí s rychlostí blesku.
Model MP4-12C má být pro McLaren prvním modelem, jenž by měl přispět k situaci, kdy by britská značka s klasickým názvem chtěla v roce 2011 vyrobit 1 000 supersportovních automobilů, přičemž polovinu produkce mají pokrýt trhy USA a domácí Velké Británie. Písmeno C na konci názvu by mohlo značit záměr továrny vyrábět časem též otevřenou verzi tohoto modelu, ale nyní se raději nechme unášet prvními snímky.
McLaren MP4-12C