18
Fotogalerie

Lumma CLR 730 RS: řádně posílené BMW M5

Tento výtvor kombinuje vzhled pandy a vzkusnost pouťových maringotek, jeho mechanická stránka ale za pozornost stojí.

Nová generace „pětky“ již byla představena (psali jsme o ní na tomto místě), ale zvláště vrcholné provedení M5 stávající řady má zřejmě stále čím oslovit. Nyní si jej vzali do prádla u ladičské společnosti Lumma Design z německého Winterlingenu, kde z něj ve spolupráci s konstruktéry firmy G-Power vyšlechtili rozsáhle modifikovaný stroj s označením Lumma CLR 730 RS.

Lumma CLR BMW M5 01.jpg Lumma CLR BMW M5 11.jpg Lumma CLR BMW M5 12.jpg
Lumma CLR BMW M5 13.jpg Lumma CLR BMW M5 14.jpg Lumma CLR BMW M5 15.jpg

Desetiválec disponuje dvojicí mechanických kompresorů G-Power. Výsledkem společného úsilí obou firem je plných 730 koní (534 kW) a 700 Nm. Při těchto hodnotách by bylo trestuhodné neodstranit omezovač rychlosti, takže tento krasavec prý jede až 367 km/h. Z klidu na 100 km/h zrychlí za 4,2 s, na 200 km/h za 10 s a hranice 300 km/h padne za pouhých 29,5 s. Je jasné, že těmto dynamickým parametrům musely být přizpůsobena technika i aerodynamika. Vůz obdržel kromě jiného i zcela nový výfukový trakt se závodními katalyzátory a dvojicí koncovek o průměru 105 mm.

Lumma CLR BMW M5 09.jpg Lumma CLR BMW M5 10.jpg Lumma CLR BMW M5 03.jpg

Karosérie vozu Lumma CLR 730 RS byla opatřena sadou dílů vyrobených z lehkých uhlíkových kompozitů, jež sestává z nové kapoty a krytu zavazadelníku, vnějších klik, krytů zrcátek a lemů blatníků a prahů, které obstupují vůz kol dokola. Podílejí se na dosti výrazném vzhledu vozu, jenž ovšem - alespoň ve smyslu oné výraznosti - plně koresponduje s jeho jízdními výkony. U Lumma Designu tvrdí, že použili vůbec nejvýkonnější motor, jaký se kdy objevil pod kapotou sériového BMW. Je také možné, že modifikace Lumma CLR navrátila vozu M5 titul nejrychlejšího silničního sedanu světa, kterým se svého času honosilo tovární BMW M5 generace E39.

Lumma CLR BMW M5 08.jpg Lumma CLR BMW M5 02.jpg Lumma CLR BMW M5 07.jpg 
Lumma CLR BMW M5 04.jpg Lumma CLR BMW M5 06.jpg Lumma CLR BMW M5 17.jpg Lumma CLR BMW M5 05.jpg

Rozsáhlých úprav doznala i brzdová soustava. Společnost Lumma svůj stroj opatřila vlastními třmeny, šestipístkovými vpředu a čtyřpístkovými vzadu, ty se zakusují do odvrtávaných kotoučů o průměru 405 mm (380 mm vzadu). Tužší, stavitelné pérování snížilo světlost vozu o plných 45 mm, patřičný kontakt s vozovkou zajišťují velmi lehké třídílné ráfky s rozměry 10Jx21 vpředu a 12Jx21 vzadu a nerezovými límci. Pneumatiky Michelin mají rozměry 255/30, resp. 295/25.

Zcela přečalouněný interiér hostí do červena laděnou kombinaci kevlarových obkladů, kůže a semiše. V kombinaci s černo-bílým provedením zevnějšku působí trochu pouťově, ale lze si jej naštěstí objednat i v jiných barevných odstínech...

Lumma CLR BMW M5 16.jpg Lumma CLR BMW M5 18.jpg
Lumma CLR 730 RS

BMW řada 5

Po výstředním designovém experimentu u generace E60 se pětkové BMW vrátilo ke konzervativnímu vzhledu. Pořád se vyrábí se zadním pohonem, stále více zákazníků ale volí čtyřkolku xDrive.

Test BMW 520d xDrive Sedan • BMW řady 5 Touring​ • Elektromobil • Facelift • Historie BMW řady 5 •Test BMW 545e xDrive

Doporučujeme

Články odjinud