Opravdu velkých rodinných MPV modelů není v Evropě mnoho. Mezi stálice patří Peugeot 807. Velký, prostorný a nyní i faceliftovaný.
Peugeot 807, Citroen C8 a Lancia Phedra je trojice velkých MPV vozů, které sdílí mnoho společného a v podstatě se liší pouze designem a několika technickými detaily. A jelikož před pár dny byl představen facelift modelu Phedra, bylo jasné, že na řadu přijdou i zbylé dva modely.
Změny modelu 807 přicházejí téměř po čtyřech letech od uvedení této generace. Za tu dobu si tento model pořídilo přes 150 000 zákazníků. Jenže čtyři roky je i u MPV doba tak akorát, aby přišly změny.
Styl a design
Po stránce nového designu lze spatřit spíše změny detailů. Nový je samozřejmě přední nárazník s novou mřížkou chladiče a také s výrazně větším logem automobilky. Na rozdíl od současných modelů Peugeotu není typický úsměv tak velký, jako by se dalo u takto velkého modelu čekat. Změny na nárazníků je pak možno spatřit i v zadu.
Za povšimnutí stojí i změna tvarování klik na posuvných dveřích. Nové jsou také dvě metalické barvy a to modrá Rhodes a šedá Moondust.
V interiéru lze pak najít zcela nové dekorativní prvy. Nové jsou také kožené čalounění, případně čalounění v kombinaci kůže a Alcantary.
Výbava
Peugeot 807 nabídne po omlazovací kůře také nový prvky výbavy, které z tohoto vozu udělají ještě dokonalejší MPV. Za zmínku stojí parkovací asistent i vpředu, bluetooth hands-free, nebo nové multimediální centrum s DVD a výklopnou obrazovkou u stropu vozu.
Motory
Novinkou v nabídce je čtyřválcový naftový motor 2,2 HDI FAP o výkonu 125 kW (170 k) s dvojitým přeplňováním. Ten je dodáván buď se šestistupňovým manuálem, nebo automatem.
Benzínové motory
2,0 16V 103 kW (140 k), 200 Nm - MT5, nebo AT4
Naftové motory
2.0 16V HDI FAP 88kW (120 k), 300 Nm, MT6
2.0 16V HDI FAP 100kW (136 k), 320-340 Nm, MT6
2.2 16V HDI FAP 125 kW (170 k), 370 Nm, MT6
2.2 16V HDI FAP 125 kW (170 k), 400 Nm, AT6 (od jara 2008)
Novinkou v nabídce je také nový šestistupňový automat vyvinutý speciálně na zakázku společností Aisin AW. Speciálně navržené odstupňování má vozu umožnit solidně zrychlovat a přitom si zachovat nízkou kombinovanou spotřebu.