60
Fotogalerie

BMW 3 Coupe: facelift a jediné turbo pro 335i

Mnichovští představují modernizaci pro kupé a kabrio řady 3 a s ním i nový vrcholný šestiválec s jedním dmychadlem.

Automobilka BMW oficiálně představila sérii úprav pro verze kupé a kabriolet stávající řady 3. Došlo na vizuální změny, důležité novinky se ale skrývají i pod jejich kapotami.

Základní proporce obou druhů karosérií zůstaly nedotčeny a na první pohled vynikají nová přední světla s LED a xenonovými adaptivními jednotkami, která se na vybraných trzích dokonce stanou standardem. Nový vzhled mají i maska chladiče, zadní světlomety, zpětná zrcátka a další detaily. Oba nárazníky byly mírně prodlouženy a typické „ledvinky“ jsou nyní nepatrně širší, aby opticky lépe odpovídaly rozšířené kapotě. V nabídce laků přibývají nové odstíny Sea Blue Metallic, Vermillion Red Metallic a Mineral White Metallic.

Uvnitř kupé i kabrioletu zůstává v nabídce široká škála vnitřního vybavení včetně řady druhů dřevěných obkladů Burl Walnut či Bamboo Anthracite nebo hliníkových lišt, k čalounění může být použita paleta koženkových a kožených potahů v řadě barevných odstínů. Pro kabriolet lze nově objednat i speciální čalounění se sníženou absorbcí tepla ze slunečních paprsků. Tato úprava má u tmavého čalounění snížit jeho teplotu za slunných dnů až o 20° Celsia.

A nyní pod kapotu. Nejvýznamnější novinkou pro modelový rok 2011 bude inovovaný řadový zážehový šestiválec (jak se zdá, „řaďáky“ do propadliště dějina naštěstí zatím nepatří). Vychází z třílitrové jednotky dodávané nyní třeba do vozů 335i, kde dosahují výkonu kolem 306 koní (220 kW) s použitím dvou turbodmychadel. Od nynějška bude turbo jen jedno, nejvyšší výkon ale zůstane nezměněn. BMW pochopitelně tvrdí, že s jedním turbem motor nejen že není horší, ale je dokonce lepší v otázkách spotřeby, emisí a odezvy na pokyny řidiče, a tak dvé turba už prostě nejsou třeba. Realita ale bude těžko jiná než opačná, pravým důvodem nahrazení dvou turb jedním je nutně především snížení výrobních nákladů. Místem premiéry pro tento motor se stal prostor nedávno uvedeného BMW 535i Gran Turismo (představili jsme vám jej na tomto místě) a nyní se dostává i do další modelů. Motor 35i s jedním turbem dostane nová řada pět, má jej již jedničkové kupé a nyní přišla na řadu též trojka.

BMW zatím nic neřeklo k nové vrcholné motorizaci 35is, kterou jsme již měli možnost poznat v modelu Z4 sDrive 35is (více o něm na tomto místě). Víme ale jistě, že se pod kapotou faceliftovaného trojkového kupé objeví ještě letos, hovoří o něm prodejní brožura, která BMW unikla krátce před představením tohoto faceliftu. Motor 35is bude stále disponovat dvěma turby, výkonem přes 330 koní a zrychlením na stovku atakujícím pětisekundovou metu.

Zásadním způsobem modernizovaný motor 335i bude v „trojkách“ doplněn šestistupňovou převodovkou s manuálním řazením, nebo „automatem“ Steptronic se stejným počtem stupňů. Nové kupé se starým označením 335i zrychlí z klidu na 100 km/h za 5,3 s, kabriolet bude jen o 0,2 s pomalejší. Pro vozy kupé zůstává i nadále v nabídce možnost volby trvalého pohonu všech kol xDrive.

Oba typy modelového roku 2011 budou zákazníkům k dispozici letos v létě, zcela novou generaci 3 pak můžeme očekávat v roce 2012.

BMW 3 Coupe a Cabrio Facelift 2010 01.jpg BMW 3 Coupe a Cabrio Facelift 2010 02.jpg BMW 3 Coupe a Cabrio Facelift 2010 03.jpg
BMW 3 Coupe a Cabrio Facelift 2010 04.jpg BMW 3 Coupe a Cabrio Facelift 2010 05.jpg BMW 3 Coupe a Cabrio Facelift 2010 06.jpg
BMW 3 Coupe a Cabrio Facelift 2010 07.jpg BMW 3 Coupe a Cabrio Facelift 2010 08.jpg BMW 3 Coupe a Cabrio Facelift 2010 09.jpg
BMW 3 Coupe a Cabrio Facelift 2010 10.jpg BMW 3 Coupe a Cabrio Facelift 2010 11.jpg BMW 3 Coupe a Cabrio Facelift 2010 12.jpg
BMW 3 Coupe a Cabrio Facelift 2010 13.jpg BMW 3 Coupe a Cabrio Facelift 2010 14.jpg BMW 3 Coupe a Cabrio Facelift 2010 15.jpg
BMW 3 Coupe a Cabrio Facelift 2010 16.jpg BMW 3 Coupe a Cabrio Facelift 2010 17.jpg BMW 3 Coupe a Cabrio Facelift 2010 18.jpg
BMW 3 Coupe a Cabrio Facelift 2010 19.jpg BMW 3 Coupe a Cabrio Facelift 2010 20.jpg BMW 3 Coupe a Cabrio Facelift 2010 21.jpg
BMW 3 Coupe a Cabrio Facelift 2010 22.jpg BMW 3 Coupe a Cabrio Facelift 2010 23.jpg BMW 3 Coupe a Cabrio Facelift 2010 24.jpg
BMW 3 Coupe a Cabrio Facelift 2010 25.jpg BMW 3 Coupe a Cabrio Facelift 2010 26.jpg BMW 3 Coupe a Cabrio Facelift 2010 27.jpg
BMW 3 Coupe a Cabrio Facelift 2010 28.jpg BMW 3 Coupe a Cabrio Facelift 2010 29.jpg BMW 3 Coupe a Cabrio Facelift 2010 30.jpg
BMW 3 Coupe a Cabrio Facelift 2010 31.jpg BMW 3 Coupe a Cabrio Facelift 2010 32.jpg BMW 3 Coupe a Cabrio Facelift 2010 33.jpg
BMW 3 Coupe a Cabrio Facelift 2010 34.jpg BMW 3 Coupe a Cabrio Facelift 2010 35.jpg BMW 3 Coupe a Cabrio Facelift 2010 36.jpg
BMW 3 Coupe a Cabrio Facelift 2010 37.jpg BMW 3 Coupe a Cabrio Facelift 2010 38.jpg BMW 3 Coupe a Cabrio Facelift 2010 39.jpg
BMW 3 Coupe a Cabrio Facelift 2010 40.jpg BMW 3 Coupe a Cabrio Facelift 2010 41.jpg BMW 3 Coupe a Cabrio Facelift 2010 42.jpg
BMW 3 Coupe a Cabrio Facelift 2010 43.jpg BMW 3 Coupe a Cabrio Facelift 2010 44.jpg BMW 3 Coupe a Cabrio Facelift 2010 45.jpg
BMW 3 Coupe a Cabrio Facelift 2010 46.jpg BMW 3 Coupe a Cabrio Facelift 2010 47.jpg BMW 3 Coupe a Cabrio Facelift 2010 48.jpg
BMW 3 Coupe a Cabrio Facelift 2010 49.jpg BMW 3 Coupe a Cabrio Facelift 2010 50.jpg BMW 3 Coupe a Cabrio Facelift 2010 51.jpg
BMW 3 Coupe a Cabrio Facelift 2010 52.jpg BMW 3 Coupe a Cabrio Facelift 2010 53.jpg BMW 3 Coupe a Cabrio Facelift 2010 54.jpg
BMW 3 Coupe a Cabrio Facelift 2010 55.jpg BMW 3 Coupe a Cabrio Facelift 2010 56.jpg BMW 3 Coupe a Cabrio Facelift 2010 57.jpg
BMW 3 Coupe a Cabrio Facelift 2010 58.jpg BMW 3 Coupe a Cabrio Facelift 2010 59.jpg BMW 3 Coupe a Cabrio Facelift 2010 60.jpg
BMW 3 Coupe a Cabrio po faceliftu

BMW

BMW (zkratka z Bayerische Motoren Werke AG) je německá automobilka, které vznikla v roce 1916. Sídlí v Mnichově. BMW vlastní také značku Mini a patří pod ní i Rolls-Royce Motor Cars.

BMW Řada 1 • BMW Řada 2 • BMW Řada 3 • BMW Řada 4 • BMW Řada 5 • BMW Řada 6/6 GTBMW Řada 7BMW X1 • BMW X2BMW X3BMW X4BMW X5BMW X6BMW X7BMW Z4

Doporučujeme

Články odjinud