69
Fotogalerie

Audi eTron: sportovní elektromobil v detailech

Audi detailně představilo elektromobil s označením e-Tron vycházející z modelu R8. S 313 koňmi výkonu nepůjde o žádnou dětskou hračku.

Audi tak konečně nabídlo sadu fotografií a podrobností o konceptu, který jsme vám v krátkosti představili již zkraje týdne.

Jelikož oba němečtí konkurenti Audi ve Frankfurtu vystavují studie svých elektrických supervozů, nemohla ingolstadtská filiálka Volkswagenu zůstat pozadu. Nečekejte tedy jekot nějakého desetiválce ani zdobné koncovky výfuků na zádi. E-Tron se totiž jakožto stoprocentní elektromobil vyznačuje čtveřicí elektromotorů, v každém kole je jeden, přičemž k zadním kolům se za běžných podmínek přenáší 70 % výkonu. Elektronické řízení distribuce elektrické energie přitom umožňuje optimální stabilitu při průjezdu zatáčkou. Dohromady dávají 313 koní (230 kW), přičemž točivý moment vrcholí hodnotou 4 500 Nm.

Pro jistotu opakujeme: Audi e-Tron dosahuje točivého momentu 4 500 Nm, což je mimochodem krásný důkaz toho, že točivý moment bez patřičných otáček a tedy i bez výkonu nemá žádný vliv na dynamiku vozu. Elektrické Audi totiž i tak zrychlí z klidu na 100 km/h za 4,8 s, z 60 na 120 km/h za 4,1 s a dosáhne rychlosti 200 km/h, přičemž li-ionové akumulátory mu zajistí dosah 248 km na jedno nabití. To vše alespoň z hlediska zrychlení zkrátka odpovídá oněm 313 koním výkonu...

Audi eTron 01.jpg Audi eTron 02.jpg Audi eTron 03.jpg
Audi eTron 04.jpg Audi eTron 05.jpg Audi eTron 06.jpg

Sada baterií uložených pro optimální vyvážení hned za sedadly váží nezanedbatelných 213 kg a pro plné dobití jim stačí být po dobu šesti hodin připojeno k běžnému napětí 220V. Máte-li však k dispozici zástrčku na 400V, postačí k dobití 2,5 hodiny.

Přídi dominují tenké světlomety složené z LED a jednodílná maska s dodatečnými ventilačními otvory v okrajích nárazníku. Za specifický designérský prvek si konstruktéři z Ingolstadtu vybrali tenké a husté žebrování na mřížkách a dalších doplňcích, ale promítá se i do povahy ráfků kol. Tato studie je 4 200 mm dlouhá, 1 900 mm široká a 1 230 mm vysoká, díky rozsáhlému užití lehkých slitin včetně tradičního prostorového rámu z hliníku a povrchových dílů karosérie z tvrzených plastů se podařilo udržet pohotovostní hmotnost na ucházející hranici 1 600 kg.

Audi eTron 07.jpg Audi eTron 08.jpg Audi eTron 09.jpg
Audi eTron 10.jpg Audi eTron 11.jpg Audi eTron 12.jpg

Audi při vývoji tohoto prototypu sáhlo k velmi zajímavým technologiím. Tepelné čerpadlo se tak stará o vytápění interiéru. Všechny řídicí jednotky i samotný systém pohonu jsou ovládány s ohledem na průběžné korekce tepelných podmínek, což zajišťuje optimální a spolehlivé fungování celé soustavy a komfortní cestování. Všechny tyto komponenty jsou sdruženy do jednoho systému, jenž má za úkol ideální práci s energiemi včetně té tepelné.

Blíže neupřesněné elektronické rozhraní pro komunikaci s okolím, nazývané car-to-x, má otevírat nové rozměry v chápání hospodárnosti, bezpečnosti a důvěry. Zohledňovat bude kromě cyklů semaforů i aktuální provoz, aby plánovalo ideální strategii jízdy.

Audi eTron 34.jpg Audi eTron 35.jpg Audi eTron 36.jpg
Audi eTron 37.jpg Audi eTron 38.jpg Audi eTron 39.jpg

Zatímco prakticky celé dvacáté století patřilo mezi prvky individuální dopravy zcela jednoznačně motorům s vnitřním spalováním, elektřina se pod tlakem ekologického hnutí a tenčících se zásob fosilních paliv opět vrací do hry. Ale činí tak jen velmi zvolna, například v Německu je nyní registrováno jen necelých 1 500 elektromobilů, což představuje pouze 0,035 procenta ze všech provozovaných vozidel. Tento poměr se postupně zvyšuje, ale elektřina má před sebou ještě dlouhou cestu k tomu, aby automobily ovládla. Ale i příklad studie Audi e-Tron nám připomíná, že se jednou dostane i na sportovní vozy...

Audi eTron 13.jpg Audi eTron 14.jpg Audi eTron 15.jpg
Audi eTron 16.jpg Audi eTron 17.jpg Audi eTron 18.jpg
Audi eTron 19.jpg Audi eTron 20.jpg Audi eTron 21.jpg
Audi eTron 22.jpg Audi eTron 23.jpg Audi eTron 24.jpg
Audi eTron 25.jpg Audi eTron 26.jpg Audi eTron 27.jpg
Audi eTron 28.jpg Audi eTron 29.jpg Audi eTron 30.jpg
Audi eTron 31.jpg Audi eTron 32.jpg Audi eTron 33.jpg
Audi eTron 40.jpg Audi eTron 41.jpg Audi eTron 42.jpg
Audi eTron 43.jpg Audi eTron 44.jpg Audi eTron 45.jpg
Audi eTron 46.jpg Audi eTron 47.jpg Audi eTron 48.jpg
Audi eTron 49.jpg Audi eTron 50.jpg Audi eTron 51.jpg
Audi eTron 52.jpg Audi eTron 53.jpg Audi eTron 54.jpg
Audi eTron 55.jpg Audi eTron 56.jpg Audi eTron 57.jpg
Audi eTron 58.jpg Audi eTron 59.jpg Audi eTron 60.jpg
Audi eTron 61.jpg Audi eTron 62.jpg Audi eTron 63.jpg
Audi eTron 64.jpg Audi eTron 65.jpg Audi eTron 66.jpg
Audi eTron 67.jpg Audi eTron 68.jpg Audi eTron 69.jpg
Audi eTron

Audi

Německá automobilka Audi patří do od roku 1964 ke koncernu Volkswagen, ve kterém má roli prémiové značky. Počátky společnosti sahají do roku 1899 a k zakladateli Augustu Horchovi.

Audi A1 •  Audi A3Audi A4Audi A5Audi A6Audi A7Audi A8Audi Q2Audi Q3Audi Q5Audi Q7Audi Q8Audi R8Audi e-tron

Doporučujeme

Články odjinud