Korejská automobilka Kia zaznamenala historický úspěch, když se v žebříčku kvality J.D. Power dostala na první místo. Jedná se o statistiku hodnotící problémy s autem během prvních 90 dnů vlastnictví. Proti minulému roku se zlepšil průměr sledovaných značek a ten nyní čítá 105 problémů na 100 aut.
Na prvních, ale i na posledních místech jsou značky, které bychom tam asi nečekali. Zejména Volvo si třetí místo od konce, navíc s výrazným odstupem, za PR rámeček nedá
Zajímavé také je, že vůbec poprvé se v žebříčku J.D. Power Initial Quality Study ukázaly jako kvalitnější neprémiové značky s průměrem 104 PP100 proti 108 PP100 prémiových značek. Polepšily si celkově také američtí domácí výrobci.
Pod průměrem skončily dokonce i takové značky jako Audi, Mercedes-Benz nebo třeba Honda. Velmi propadlo Volvo, ještě hůře dopadl Fiat a naprosto nejhoršího výsledku dosáhla automobilka Smart. Proti loňskému roku se díky zisku 28 bodů vyškrábaly značky Chrysler a Jeep z úplného dna tabulky.
Smart je německý výrobce malých automobilů. Myšlenka na tak malý vůz vznikla koncem osmdesátých let v hlavě šéfa Swatch, který se v roce 1994 spojil se značkou Mercedes-Benz a o čtyři roky později bylo na světě první auto.
Smart fortwo • Smart fortwo kabrio • Smart forfour