Kia v americkém žebříčku J.D. Power Initial Quality Study obsadila první místo se ziskem 83 bodů. Znamená to průměr 83 problémů na 100 aut.

Kia v americkém žebříčku J.D. Power Initial Quality Study obsadila první místo se ziskem 83 bodů. Znamená to průměr 83 problémů na 100 aut.

Porsche skončilo druhé se ziskem 84 bodů. Průměr celého trhu je 105.

Porsche skončilo druhé se ziskem 84 bodů. Průměr celého trhu je 105.

Značka Hyundai je třetí se ziskem 92 bodů, přeskočila o jeden bod Toyotu.

Značka Hyundai je třetí se ziskem 92 bodů, přeskočila o jeden bod Toyotu.

Na opačném konci tabulky je to trochu horší. Třetí od konce je Volvo s indexem 152. To je poměrně velký odstup za Land Roverem s indexem 132.

Na opačném konci tabulky je to trochu horší. Třetí od konce je Volvo s indexem 152. To je poměrně velký odstup za Land Roverem s indexem 132.

Druhý od konce je Fiat, tradičně jedna z nejhorších značek v žebříčku J.D. Power. Získal 174 bodů.

Druhý od konce je Fiat, tradičně jedna z nejhorších značek v žebříčku J.D. Power. Získal 174 bodů.

Vůbec nejhůř dopadl Smart s indexem 216. To je více než dvojnásobek problémů proti průměru trhu.

Vůbec nejhůř dopadl Smart s indexem 216. To je více než dvojnásobek problémů proti průměru trhu.

J.D. Power Initial Quality Study 2016

J.D. Power Initial Quality Study 2016

Porsche skončilo druhé se ziskem 84 bodů. Průměr celého trhu je 105.
Značka Hyundai je třetí se ziskem 92 bodů, přeskočila o jeden bod Toyotu.
Na opačném konci tabulky je to trochu horší. Třetí od konce je Volvo s indexem 152. To je poměrně velký odstup za Land Roverem s indexem 132.
Druhý od konce je Fiat, tradičně jedna z nejhorších značek v žebříčku J.D. Power. Získal 174 bodů.
7
Fotogalerie

J.D. Power: Kia je nejlepší, Volvo, Fiat a Smart nejhorší

Korejská automobilka Kia zaznamenala historický úspěch, když se v žebříčku kvality J.D. Power dostala na první místo. Jedná se o statistiku hodnotící problémy s autem během prvních 90 dnů vlastnictví. Proti minulému roku se zlepšil průměr sledovaných značek a ten nyní čítá 105 problémů na 100 aut.

01.jpg02.jpg03.jpg

04.jpg05.jpg06.jpg
Na prvních, ale i na posledních místech jsou značky, které bychom tam asi nečekali. Zejména Volvo si třetí místo od konce, navíc s výrazným odstupem, za PR rámeček nedá

Zajímavé také je, že vůbec poprvé se v žebříčku J.D. Power Initial Quality Study ukázaly jako kvalitnější neprémiové značky s průměrem 104 PP100 proti 108 PP100 prémiových značek. Polepšily si celkově také američtí domácí výrobci.

Pod průměrem skončily dokonce i takové značky jako Audi, Mercedes-Benz nebo třeba Honda. Velmi propadlo Volvo, ještě hůře dopadl Fiat a naprosto nejhoršího výsledku dosáhla automobilka Smart. Proti loňskému roku se díky zisku 28 bodů vyškrábaly značky Chrysler a Jeep z úplného dna tabulky.

2016_u.s._iqs_ranking_1.jpg

Smart

Smart je německý výrobce malých automobilů. Myšlenka na tak malý vůz vznikla koncem osmdesátých let v hlavě šéfa Swatch, který se v roce 1994 spojil se značkou Mercedes-Benz a o čtyři roky později bylo na světě první auto.

Smart fortwo • Smart fortwo kabrio •​ Smart forfour

Doporučujeme

Články odjinud