Management koncernu Volkswagen pokračuje s důkladnou revizí projektů, které stojí příliš mnoho peněz a zatím nemají kýžený přínos. Už to odnesl třeba vývoj luxusní limuzíny Volkswagen Phaeton, který byl odložen. Nyní koncern zrušil projekt desetirychlostního dvouspojkového automatu.
Desetirychlostní DSG představil Volkswagen před časem na technickém sympoziu ve Vídni spolu s novou generací motorů TDI a TSI. Nová převodovka se měla dostat do dalších generací modelů s motorem napříč, ale i podélně.
První ji měl dostat příští Golf GTI, ale Volkswagen nyní přehodnotil své priority a projekt zrušil. Je prý moc nákladný a jeho návratnost je diskutabilní, cituje australský magazín Motoring svého informátora v automobilce.
Volkswagen podle všeho nevidí dostatečný přínos většího počtu rychlostí ke zlepšení dynamiky a snížení spotřeby či emisí CO2. Více prostředků se nyní investuje do vývoje nové generace plug-in hybridních pohonů, které budou cenově atraktivnější pro koncového zákazníka.