Horex VR6 se představil na autosalonu ve Frankfurtu v modernizovaném provedení.

Horex VR6 se představil na autosalonu ve Frankfurtu v modernizovaném provedení.

Šestiválec o objemu 1218 cm3 posílil o 7 kW, na 125 kW (170 k), točivý moment dosahuje hodnoty 138 Nm.

Šestiválec o objemu 1218 cm3 posílil o 7 kW, na 125 kW (170 k), točivý moment dosahuje hodnoty 138 Nm.

Přední upside-down vidlice i zadní jednoramenná kyvná vidlice jsou odpruženy plně nastavitelnými jednotkami Öhlins.

Přední upside-down vidlice i zadní jednoramenná kyvná vidlice jsou odpruženy plně nastavitelnými jednotkami Öhlins.

Horex VR6, který vidíte na fotografiích, je z úvodní série Silver Edition. Firma jich vyrobí pouze 33.

Horex VR6, který vidíte na fotografiích, je z úvodní série Silver Edition. Firma jich vyrobí pouze 33.

Z hlediska jízdních vlastností a ovladatelnosti je patrně nejvýznamnější novinkou snížení hmotnosti stroje.

Z hlediska jízdních vlastností a ovladatelnosti je patrně nejvýznamnější novinkou snížení hmotnosti stroje.

221 kg bez náplní není sice pořád není úplně muší váha, ale úbytek 30 kg se musí při jízdě projevit zásadním způsobem.

221 kg bez náplní není sice pořád není úplně muší váha, ale úbytek 30 kg se musí při jízdě projevit zásadním způsobem.

Provedení detailů odpovídá exkluzivitě stroje a předpokládané ceně v desítkách tisíc eur.

Provedení detailů odpovídá exkluzivitě stroje a předpokládané ceně v desítkách tisíc eur.

Původní Horex byl založen v roce 1920. S válečnou přestávkou vyráběl motocykly až do 60. let.

Původní Horex byl založen v roce 1920. S válečnou přestávkou vyráběl motocykly až do 60. let.

Šestiválec o objemu 1218 cm3 posílil o 7 kW, na 125 kW (170 k), točivý moment dosahuje hodnoty 138 Nm.
Přední upside-down vidlice i zadní jednoramenná kyvná vidlice jsou odpruženy plně nastavitelnými jednotkami Öhlins.
Horex VR6, který vidíte na fotografiích, je z úvodní série Silver Edition. Firma jich vyrobí pouze 33.
Z hlediska jízdních vlastností a ovladatelnosti je patrně nejvýznamnější novinkou snížení hmotnosti stroje.
8
Fotogalerie

Motocykly z Frankfurtu do třetice: Horex VR6 znovu na scéně

Značka přivezla poměrně výrazně aktualizovanou verzi modelu VR6. Úprav doznal vzhled stroje, hnací agregát i konstrukce.

Na autosalonu IAA 2015 měly premiéru nejméně tři motocykly, které zatím nebylo možné vidět nikde jinde: Ducati Monster 1200 R, MV Agusta F3 800 AMG a Horex VR6. Poslední jmenovaný je zatím posledním výsledkem pokusů o znovuzrození tradiční německé značky, které se datují do roku 2010.

Horex18059_CMYK_ret_1920-1030x579.jpgHorex18097_CMYK_ret_19201-1030x579.jpg
Horex VR6 už po zásazích nového majitele 3C-Carbon Group

Horex chtěl tehdy nabízet zákazníkům exkluzivní motocykl, poháněný kompresorem přeplňovaným šestiválcem. Název VR6 odkazoval (podobně jako v případě stejně označeného Golfu) na koncepci motoru s úzkým rozevřením řad válců – V jako vidlicový, R jako řadový. V září 2014 ale Horex požádal o ochranu před věřiteli a ke konci roku propustil všechny zaměstnance. To nicméně nebyl konec.

Nová naděje

Letos značku převzala společnost 3C-Carbon Group, která do Frankfurtu přivezla poměrně výrazně aktualizovanou verzi modelu VR6. Úprav doznal vzhled stroje, hnací agregát i konstrukce. 

Šestiválec o objemu 1218 cm3 posílil o 7 kW, na 125 kW (170 k), točivý moment dosahuje hodnoty 138 Nm. Je usazen v hliníkovém mostovém rámu. Přední upside-down vidlice i zadní jednoramenná kyvná vidlice jsou odpruženy plně nastavitelnými jednotkami Öhlins. Brzdy Brembo (vpředu 2x 320 mm se čtyřpístkovými třmeny) jsou sériově osazeny systémem ABS.

Horex17920_1920-1030x579.jpgHorex18205_ret_CMYK_klein-1030x579.jpg
Motor posílil o 10 koní, hmotnost klesla o výrazných 30 kg

Z hlediska jízdních vlastností a ovladatelnosti je patrně nejvýznamnější novinkou snížení hmotnosti stroje. 221 kg bez náplní není sice pořád není úplně muší váha, ale úbytek 30 kg se musí při jízdě projevit zásadním způsobem.

Do prodeje ještě letos

Horex VR6, který vidíte na fotografiích, je z úvodní série Silver Edition. Má spoustu karbonových detailů, LED světla nebo parádní výfuk, který není aftermarket, ale vlastní výroby. Firma plánuje vyrobit pouze 33 kusů Silver Edition, prodej má začít v posledním čtvrtletí 2015. Cena zatím zveřejněna nebyla.

Horex17961_19201-1030x579.jpgHorex18092_ret_CMYK_klein-1030x579.jpg
Úvodní série znovuzrozeného Horexu nese název Silver Edition

Původní Horex byl založen v roce 1920. S válečnou přestávkou vyráběl motocykly až do 60. let, kdy ho převzal Daimler-Benz a výrobu zastavil. Asi nejznámnějším modelem byl stoj s rozkošně německým názvem Imperator. Poháněl ho řadový dvouválec OHC o objemu 500 cm3

Horex17860_ret_CMYK_klein-1030x579.jpgHorex18208_ret_CMYK_klein-1030x579.jpg

Doporučujeme

Články odjinud