Automobilka Renault začíná uvolňovat ceny ke špičkové generaci své nové modelové řady Clio.
Čtvrtá generace modelu Renault Clio slavila svoji premiéru na loňském autosalonu v Paříži, kde se po boku standardních verzí ihned představilo také špičkové provedení Clio RS. Jméno Clio RS si v uplynulých letech vydobylo značný respekt a oblibu mezi vyznavači rychlých kompaktních automobilů ortodoxní konstrukce, kteří však ale z trendu nové generace zřejmě příliš radosti mít nebudou.
Renault Clio RS při své premiéře vloni v Paříži
Renault Clio RS IV totiž přichází o atmosféricky plněný vysokootáčkový motor s objemem 2,0 l, na jehož místo nastupuje „foukaný“ čtyřválec s objemem 1,6 l. A aby nebylo smutných novinek málo, namísto šestistupňové převodovky s manuálním řazením bude Clio RS dodáváno výhradně s „automatem“ v podobě šestistupňové dvouspojkové rychlostní skříně EDC.
Turbodmychadlem přeplňovaná „šestnáctistovka“ dosahuje výkonu 200 koní (147 kW) při 6 000 ot./min. a točivého momentu 234 Nm od hranice 1 750 ot./min. Pro srovnání, dosavadní atmosféricky plněný čtyřválec 2,0 l dosahoval výkonu stejného, ale točivého momentu o 25 Nm nižšího. Provozní parametry nového modelu Clio RS 200 EDC Renault zatím nezveřejnil, změny oproti dosavadní generaci se samozřejmě očekávají hlavně u spotřeby.
Interiéru vládnou rudě zbarvené akcenty
Mezi první evropské země, na jejichž trhu se nový Renault Clio RS objevil, patří Belgie, kde ceny začínají v přepočtu na částce 639 000 Kč. Za příplatek 11 500 Kč dostanete sadu Pack Cup zahrnující hlavně osmnáctipalcové lité ráfky a o 10 mm snížený podvozek a za dalších 15 100 Kč pak i palubní zábavní systém R-Link.
Ve standardní výbavě najdeme například sedmnáctipalcové ráfky a potahy sportovních sedadel černou látkou s rudým stehováním, na přání můžete mít čalounění kožené. Co se vnějšího lakování týče, na výběr, tedy alespoň v Belgii, je z odstínů žlutá Sirius, červená Flame, šedá Paltinum, černá Deep a bílá Glacier.